خانهاخبار
iOS 16 یک ویژگی عالی برای دور زدن کپچاها در اینترنت دارد

iOS 16 یک ویژگی عالی برای دور زدن کپچاها در اینترنت دارد

iOS 16 همچنان در حال ارائه ویژگی‌های جدیدی است که افراد را غافل‌گیر می‌کند، این مطلب در مورد ویژگی است که می‌تواند نه تنها در زمان شما صرفه‌جویی کند، بلکه عبور شما از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را هم بسیار آسان‌تر کند.
۱۴۰۱/۴/۱

ضربه زدن روی تصاویر خاص، مانند چراغ‌های راهنمایی یا خطوط عابر پیاده یا رمزگشایی متن‌های درهم برای اثبات اینکه ربات نیستید، به زودی برای کاربران آیفون دردسر بسیار کمتری خواهد داشت، زیرا iOS 16 پشتیبانی از دور زدن CAPTCHA را در برنامه‌ها و وب سایت‌های پشتیبانی شده ارائه می‌کند.

این ویژگی جدید مفید را می‌توان در قسمت تنظیمات آدرس Apple ID > Password and Security > Automatic Verification فعال کرد. وقتی فعال شود، اپل می‌گوید آیکلود به طور خودکار و خصوصی دستگاه و حساب اپل آیدی شما را در پس زمینه تایید می‌کند و نیاز برنامه‌ها و وب سایت‌ها برای ارائه درخواست تایید CAPTCHA را از بین می‌برد.

image

 

اپل اخیرا ویدیویی را با جزئیات فنی در مورد نحوه عملکرد این ویژگی به اشتراک گذاشته است، اما به زبان ساده سیستم اپل تایید می‌کند که دستگاه و حساب اپل آیدی در وضعیت درستی هستند و آنچه را که رمز دسترسی خصوصی نامیده می‌شود به برنامه یا وب سایت ارائه می‌دهد. این سیستم جدید تجربه کاربری بهتری را برای کارهایی مانند ورود به سیستم یا ایجاد یک حساب کاربری با حفظ حریم خصوصی و دسترسی بهتر کاربر در مقایسه با CAPTCHA ارائه می‌کند.

اپل در توضیح ویدیویی WWDC 2022 مرتبط با این موضوع گفته: «توکن‌های دسترسی خصوصی، جایگزین قدرتمندی هستند که کمک می‌کنند درخواست‌های HTTP از دستگاه‌ها و افراد واجد شرایط را بدون به خطر انداختن هویت یا اطلاعات شخصی آنها شناسایی کند».

لازم به ذکر است که Cloudflare و Fastly از قبل پشتیبانی از توکن‌های دسترسی خصوصی را اعلام کرده‌اند، به این معنی که توانایی دور زدن CAPTCHA می‌تواند به میلیون‌ها برنامه و وب سایت مجهز به این پلتفرم‌ها بیاید و این ویژگی در طول زمان به طور گسترده‌تری عرضه خواهد شد. بنابراین متعاقبا کاربران هم باسرعت و راحتی بیشتری می توانند از این مرحله گذر کنند و در واقع ثابت کنند که انسان هستند نه ربات.

در اولین نسخه بتا iOS 16 و iPadOS 16 تایید خودکار به طور پیش فرض فعال است. همچنین اپل گفته که این قابلیت در macOS Ventura هم پشتیبانی می‌شود که خبر خوبی است. همه این بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در حال حاضر در نسخه بتا هستند و در پاییز امسال شاهد انتشار نسخه عمومی ‌آنها خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)