خانهاخبار
اپل این هفته نمایشگرهای اولد آیفون ۱۴ را ارزیابی می‌کند

اپل این هفته نمایشگرهای اولد آیفون ۱۴ را ارزیابی می‌کند

طبق گزارش رسانه کره‌ای The Elec، اپل در این هفته مشغول ارزیابی پنل‌های اولد آیفون ۱۴ ساخت شرکت BOE است، تا به زودی تولید انبوه آن را شروع کند.
۱۴۰۱/۳/۳۱

به گزارش The Elec، اپل این هفته در حال ارزیابی نمایشگرهای اولد برای آیفون ۱۴، در آستانه تولید انبوه این گوشی است. پنل‌های صفحه نمایش مورد بحث، طبق گزارش‌ها برای مدل استاندارد ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۴ طراحی شده است و تولید انبوه آن از حدود جولای تا آگوست (تیر تا مرداد) آغاز می شود.

image

 

این نمایشگرها متعلق به سازنده پنل‌های نمایشگر چینی، یعنی شرکت BOE هستند که در اوایل سال جاری پس از اینکه اپل کشف کرد که این تامین کننده مخفیانه عرض مدار ترانزیستورهای لایه نازک را در پنل‌های اولد برای آیفون ۱۳ تغییر داده است، درگیر بحث و جدل شد. پس از آن مدیران شرکت BOE به کوپرتینو رفتند تا این مشکل را حل کنند، که در نهایت این امر باعث شد که پنل‌های BOE بار دیگر مورد تایید قرار گیرند. البته این موضوع را هم نباید فراموش کرد که اپل به حضور BOE در زنجیره تامین نمایشگرهایش نیاز دارد، تا بتواند قیمت پنل‌های خریداری شده از ال جی و سامسونگ را رقابتی‌تر کند و کاهش دهد.

مشکل پیش آمده میان اپل و BOE احتمالا باعث خواهد شد که حتی اگر اپل برای آیفون ۱۴، نمایشگرهای BOE را هم سفارش دهد، میزان این صفحه نمایش‌ها را به ۵ میلیون عدد برساند. BOE امیدوار است تا قبل از پایان ماه ژوئن، یعنی حدودا ۱۰ روز دیگر، تاییدیه اپل را دریافت کند، اما گفته می‌شود که این تامین کننده از سامسونگ و ال جی چند هفته عقب‌تر است. اما با وجود تاخیر تولیدکنندگان چینی، انتظار می رود که آیفون ۱۴ به مانند هرسال در پاییز عرضه شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)