خانهاخبار
چه ویجت‌هایی می‌توان به لاک اسکرین iOS 16 اضافه کرد؟

چه ویجت‌هایی می‌توان به لاک اسکرین iOS 16 اضافه کرد؟

اپل در رویداد WWDC 2022 برای iOS 16 ویژگی ویجت‌های صفحه قفل را معرفی کرد، حال باهم ببینیم که کدام ویجت‌ها را می‌توان به صفحه قفل اضافه کرد.
۱۴۰۱/۳/۲۵

در iOS 16 اپل صفحه قفل آیفون را به منظور شخصی سازی بسیار، بیشتر بازبینی کرده و یکی از خوشایندترین تغییرات، امکان افزودن ویجت‌های غنی از اطلاعات به صفح قفل برای اولین بار است. ویجت‌های صفحه قفل چند سالی است که تنها در گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود، بنابراین خبر خوشی است که می‌بینیم این قابلیت بالاخره با عرضه iOS 16 در پاییز امسال، به آیفون‌ها نیز راه پیدا می‌کند.

image

 

همانطور که می‌دانید، ویجت‌ها به روزرسانی‌هایی را از برنامه‌های شما ارائه می‌کنند که می‌توانید به راحتی آنها را بدون نیاز به باز کردن قفل آیفون برای دسترسی به صفحه اصلی، بررسی کنید. اما تا جایی که با ضربه زدن روی یک ویجت فقط یک برنامه مرتبط با آن را باز می‌کنید، این ابزارک‌ها بسیار تعاملی هستند.

در زیر می‌توانید لیستی از تمام ویجت‌های موجود را مشاهده کنید که اپل در نسخه بتا iOS 16 گنجانده است، اما باید این نکته را هم در نظر داشت که احتمال دارد اپل تا روز عرضه عمومی iOS 16، ویجت‌های بیشتری را نیز به نسخه همگانی این سیستم عامل اضافه کند:

ویجت‌هایی که شما بالای ساعت می‌توانید اضافه کنید

image

 

می‌توانید یک ویجت را در کنار تاریخ بالای ساعت دیجیتال در صفحه قفل قرار دهید. لیست زیر شامل گزینه‌های ویجت برنامه Stocks نیز هست که در دسترس شما قرار دارد. بسیاری از این ویجت‌ها با استفاده از متن یا نمادهای الفبایی عددی، یک نقطه داده را نمایش می‌دهند:

  • تقویم: روز هفته، تاریخ، ماه / رویداد بعدی
  • ساعتمنطقه زمانی شهر / زنگ هشدار بعدی
  • فیتنس: آمار فعالیت (کالری حرکت، میزان زمان ورزش، میزان ساعت‌های ایستادن)
  • یادآورها: کارهایی که امروز باید انجام شود
  • برنامه سهام: تک سهم با نماد بالا / پایین
  • آب و هوا: رویدادهای ماه، رویدادهای خورشید، حالت‌های آب و هوایی، موقعیت مکانی، باران، کیفیت هوا، شاخص اشعه ماورا بنفش، باد

ویجت‌هایی که می‌توانید زیر ساعت اضافه کنید

image

 

درست در زیر ساعت دیجیتال یک فضای مستطیل بزرگ‌تر وجود دارد که می‌توانید ویجت‌ها را به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار دهید. شما می‌توانید حداکثر چهار عدد ویجت مربعی شکل، یا حداکثر دو عدد ویجت مستطیل شکل با اطلاعات بیشتر، یا ترکیبی از دو ویجت مربع و یک ویجت مستطیل را در این فضا قرار دهید.

ویجت باتری

ویجت باتری‌ها در دو نسخه مربع و مستطیل ارائه می‌شود که وضعیت باتری آیفون را نشان می‌دهد. اگر ایرپادز خود را وصل کنید، در این صورت می‌توانید وضعیت باتری ایرپادز خود را ببینید. مورد عجیبی که وجود دارد این است که اگر از دو ویجت باتری استفاده کنید، به جای آنکه در یکی ایرپادز و در دیگری آیفون را نشان دهد، در هردو این ویجت‌ها وضعیت باتری یک دستگاه را نشان می‌دهد، که امیدواریم این مورد به نسخه بتا ختم شود و ایراد آن در نسخه عمومی رفع گردد.

image

 

ویجت تقویم

ویجت تقویم در سه قالب ارائه می شود. می‌توانید تاریخ فعلی را به عنوان یک ویجت مربعی دنبال کنید (اگرچه چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد زیرا تاریخ روز همیشه در بالای ساعت وجود دارد). همچنین می‌توانید زمان رویداد بعدی را ردیابی کنید یا از ویجت بزرگ‌تری برای نمایش نام رویداد و زمان آن استفاده کنید.

image

 

ویجت ساعت

سه ویجت ساعت به شما امکان می‌دهد ساعتی را برای یک شهر مشاهده کنید تا زمان را در آن مکان بررسی کنید، که در یک نوع مستطیل و دو نوع مربعی در دسترس است. همچنین یک ساعت جهانی برای مشاهده زمان در حداکثر سه شهر در سراسر جهان موجود است و دو نسخه وجود دارد که هشدار زنگ بعدی را نیز نشان می‌دهد.

image

 

ویجت فیتنس

ویجت فیتنس طرح گرافیکی حلقه‌های فعالیت را به سبک اپل واچ نشان می‌دهد، در حالی که یک تابلو اطلاعات بزرگ‌تر در کنار آن، آمار حلقه فعالیت شما را در حالت‌های حرکت، ورزش، و ایستادن نشان می‌دهد.

image

 

ویجت برنامه Home

برای برنامه Home، دو ویجت هر سنسور آب و هوای داخلی را نمایش می‌دهد، یکی چراغ‌ها و سوییچ‌ها را نمایش می‌دهد، و دیگری هرگونه مشکل امنیتی را به شما اطلاع می‌دهد. شما همچنین می‌توانید یک ابزار امنیتی خاص را نظارت کنید یا خلاصه خانه‌ (امنیت، آب و هوا، و چراغ‌ها) را مشاهده کنید.

image

 

ویجت اخبار

اپلیکیشن اپل نیوز هم با یک ویجت بزرگ‌تر، اخبار برتر همان روز را نمایش می‌دهد.

image

 

ویجت یادآورها

اپلیکیشن Reminders با یک ویجت بزرگ‌تر، دسترسی سریع به یکی از لیست‌های یادآوری شما را ارائه می‌دهد و یادآور بعدی را نمایش می‌دهد.

image

 

ویجت برنامه Stocks

یک ویجت کوچک‌تر و یک ویجت بزرگ تر به شما امکان می‌دهد قیمت سهام‌های مورد نظرتان را مشاهده کنید و عملکرد یک نماد را در طول روز پیگیری کنید. همچنین یک ویجت بزرگ تر وجود دارد که سه سهام را به طور همزمان نشان می‌دهد.

image

 

ویجت آب و هوا

هشت ویجت اختیاری آب و هوا برای دیدن رویدادهای ماه، رویدادهای خورشید، شرایط آب و هوایی، موقعیت مکانی، باران، کیفیت هوا، شاخص UV و باد وجود دارد، اما فعلا فقط شرایط آب و هوایی فعلی و رویدادهای ماه در قالب ویجتی بزرگ‌تر ارائه می شود.

image

 

ویجت‌های بیشتری در راه است

این فهرست ویجت‌ها را نباید یک فهرست نهایی در نظر گرفت، زیرا احتمالا اپل قبل از انتشار عمومی iOS 16 در پاییز امسال، موارد بیشتری را به آن اضافه کند یا موارد موجود را تغییر دهد. همچنین توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از WidgetKit API جدید اپل، ویجت‌هایی را برای برنامه‌های شخص ثالث ایجاد کنند، بنابراین انتظار می‌رود که ویجت‌های صفحه قفل زیادی، به غیر از موارد بالا در راه باشند که البته ویجت‌های ساخته شده توسط توسعه دهندگان را باید در پاییز و به هنگام عرضه نهایی iOS 16 ببینیم. قطعا خیلی موارد کاربردی بیشتری می‌تواند به عنوان ویجت صفحه قفل استفاده شود که شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ویجت تقویم برای کاربران ایرانی باشد. 

به طور کل شما چقدر از ویجت‌ها در iOS استفاده می‌کنید؟ آیا این ابزارها برای شما کاربردی هستند یا ترجیح می‌دهید به جای استفاده از ویجت، صرفا خود آن برنامه را باز کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arman

۱۴۰۱/۳/۲۶
چه دستاوردی احتمالا از فردا چند میلیون دیگه گرون میشه