خانهاخبار
با تغییرات ریز iPadOS 16 آشنا شوید

با تغییرات ریز iPadOS 16 آشنا شوید

در مطلب زیر قصد داریم تا به برخی از ویژگی‌های جدید iPadOS 16 اشاره کنیم که کمتر در مورد آنها صحبت شده است، پس با ما باشید تا جزییات این موارد را زیر ذره‌بین ببریم.
۱۴۰۱/۳/۲۳

iPadOS 16 اکنون با بهبودهایی در پیام‌ها، سافاری و استیج منیجر کاملا جدید برای آزمایش کنندگان بتای توسعه دهندگان در دسترس است که چندین پنجره برنامه و ویژگی چند وظیفه‌ای مک مانند را در آیپدهای M1 فعال می‌کند.

به مانند نسخه‌های قبلی که بسیاری از ویژگی‌ها در iOS و iPadOS مشترک بودند، iOS 16 و iPadOS 16 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. iPadOS 16 چندین ویژگی جدید اصلی را از iOS 16 به ارث برده است، که از جمله آنها می‌توان به توانایی ویرایش و عدم ارسال پیام‌ها، بهبود فوکوس و موارد دیگر نام برد.

با این حال برخی از ویژگی‌ها و تغییرات منحصر به iPadOS 16 هم وجود دارند که باعث می‌شوند توانایی‌های آیپد بیش از پیش نمایان شود. ما در زیر به این موارد اشاره کرده‌ایم:

بهبود کیفیت عملکرد برنامه Files

برنامه Files در iPadOS 16 برخی از ویژگی‌های بسیار درخواست شده از طرف کاربران را برای آیپد مهیا کرده است، دکمه‌های ناوبری آسان‌تر، دسترسی آسان‌تر به کنترل‌های رایج مانند تکرار و تغییر نام، امکان تغییر پسوند فایل‌ها و موارد دیگر. تغییرات جدید بخشی از تلاش‌های اپل برای تبدیل برنامه‌های iPadOS به «کلاس دسکتاپ» است.

image

 

ویژگی‌های Undo - Redo و Find and Replace در سراسر سیستم

iPadOS جدید در حال به دست آوردن قابلیت لغو و انجام مجدد در سرتاسر سیستم است و کاربران می‌توانند به راحتی تغییرات ایجاد شده در برنامه‌ها و سراسر سیستم را آسان‌تر و شبیه‌تر به مک کنند. iPadOS 16 همچنین یافتن و جایگزینی در سرتاسر سیستم را معرفی می‌کند که در برنامه Notes به صورت خطی کار می‌کند.

image

 

پشتیبانی از حالت مرجع در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی

با آیپد پرو رده بالای ۱۲٫۹ اینچی که دارای iPadOS 16 است، کاربران می‌توانند از نمایشگر Liquid Retina XDR این تبلت بهره ببرند و از آیپد به عنوان یک مانیتور مرجع برای ادیت ویدیو یا عکس‌های خود استفاده کنند. این هدف هنرمندان و سازندگانی است که هنگام کار روی پروژه‌های بزرگ به رنگ‌های دقیق‌تر و جزئیات واضح‌تری نیاز دارند.

image

 

گزینه استفاده از دکمه قفل برای پایان دادن به تماس

در بخش تنظیمات، قسمت Accessibility > Touch، کاربران اکنون می‌توانند گزینه «Lock To End Call» را تغییر دهند و پایان تماس فعلی را بافشار دادن دکمه بالایی آسان‌تر کنند.

image

 

اگر شما هم موارد دیگری را سراغ دارید که کاربردی هستند اما کمتر از آنها صحبت به میان آمده است، لطفا آنها را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)