خانهاخبار
اپل احتمالا قصد عرضه مک بوک ایر 15 اینچی در سال بعد را دارد

اپل احتمالا قصد عرضه مک بوک ایر 15 اینچی در سال بعد را دارد

به تازگی گزارشی منتشر شده است که اذعان دارد اپل در طی دو سال آینده دو لپتاپ 15 اینچی و 12 اینچی را روانه بازار خواهد کرد.
۱۴۰۱/۳/۲۱

اپل در طی رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) از یک مک بوک ایر 13.6 اینچی مجهز به تراشه M2 و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه مشابه رونمایی کرد که جزو محصولات پرطرفدار این برند محسوب می‌شوند. البته باید اشاره کرد که فروش این دو دستگاه تا ماه آینده آغاز نخواهد شد. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف نشریه بلومبرگ، به نظر می‌رسد باید منتظر یک لپتاپ دیگر اپل در سال‌های 2023 باشیم چرا که غول فناوری آمریکایی احتمالا از یک مک بوک ایر 15 اینچی در بهار سال بعد میلادی رونمایی خواهد کرد که آن را به بزرگ‌ترین لپتاپ سری ایر بدل می‌سازد.

image

 

شایان ذکر است که مک بوک ایر 15 اینچی به احتمال زیاد نسخه عریض‌تر مدل 13 اینچی خواهد بود و این افزایش صفحه نمایشگر به این معناست که شاید طراحی مک بوک ایر به طور کلی تغییر پیدا کند. به علاوه، این گزارش ادعا کرده است که اپل در حال کار روی یک لپتاپ 12 اینچی است که احتمالا در اواخر سال 2023 و یا اوایل سال 2024 معرفی خواهد شد. با رونمایی از این لپتاپ، بالاخره شاهد مک بوک 12 اینچی اپل بعد از سه سال هستیم در حالی که تولید مدل‌های قبلی آن از سال 2019 متوقف شده بود. البته باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست این لپتاپ متعلق به سری ایر خواهد بود و یا در سری پرو جای خواهد گرفت.

image

به نظر می‌رسد اپل در حوزه سخت‌افزار نیز فکرهایی در سر دارد چرا که در این گزارش ذکر شده است اپل قصد توسعه تراشه M2 مکس و M2 پرو دارد تا از آن‌ها برای تجهیز لپتاپ‌های بالارده مک بوک پرو بهره ببرد که قرار است در پایان سال جاری میلادی رونمایی شوند. اسم رمز این لپتاپ‌ها نیز برابر با J414 و J416 است که به مانند نسل قبلی در دو مدل 14 و 16 اینچی روانه بازار خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که گزارش شده است تراشه M2 پرو بر پایه فرایند 3 نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد و تولید انبوه آن نیز در اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. به علاوه، تراشه M2 پرو از چهار هسته کم مصرف و هشت هسته پردازشی قدرتمند بهره خواهد برد. از آن سو، تراشه M2 مکس به پردازنده 12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 36 هسته‌ای مجهز خواهد بود. همچنین شایعه شده است که مراحل توسعه تراشه M3 نیز آغاز شده است که احتمالا در سری آی‌مک به کار خواهد رفت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)