خانهاخبار
گوگل سومین بتای اندروید 13 را منتشر کرد

گوگل سومین بتای اندروید 13 را منتشر کرد

شرکت گوگل اخیرا سومین بتا از سیستم عامل اندروید 13 را برای گوشی‌های پیکسل خود منتشر کرده است.
۱۴۰۱/۳/۱۹

شرکت گوگل در امروز سومین بتای سیستم عامل اندروید 13 را برای گوشی‌های پیکسل خود منتشر کرده است. این آپدیت، حدودا یک ماه پس از دومین بتای این سیستم عامل در دسترس کاربران قرار گرفته و این زمان‌بندی با برنامه‌های گوگل که پیش‌تر اعلام شده بود نیز تطابق دارد.

گوگل همچنین قصد دارد تا در ماه جولای، یک بتای دیگر را نیز در دسترس کاربران قرار داده و سپس شاهد انتشار نسخه نهایی برای گوشی‌های پیکسل در فصل پاییز خواهیم بود.

image

 

اندروید 13 با سومین بتای خود، به مرحله ثبات پلتفرم رسیده که برای توسعه دهندگان، اهمیت بسیاری دارد. ثبات پلتفرم بدین معناست که از این به بعد، تمامی تعامل‌های صورت گرفته بین سیستم عامل و همچنین API با اپلیکیشن‌ها، نهایی بوده و توسعه دهندگان می‌توانند تا بدون نگرانی از امکان اعمال تغییرات اساسی در نحوه عملکرد این سیستم عامل، تمرکز خود را روی بهینه سازی اپلیکیشن‌های خود برای اندروید 13 معطوف کنند.

سیستم عامل اندروید 13 قرار است تا با تمرکز بیشتر روی امنیت و حریم شخصی کاربران منتشر شده و همچنین در این نسخه، شاهد بهینه سازی اندروید برای تبلت‌ها و نمایشگر‌های بزرگ‌تر خواهیم بود. این نسخه از سیستم عامل اندروید، قابلیت‌هایی چون اجازه برای نمایش اعلان‌ها، تغییر منوی به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، پشتیبانی از تم برای آیکون برنامه‌ها و استاندارد‌های مدرنی چون HDR Video، بلوتوث LE و MIDI 2.0 over USB را به همراه خواهد داشت.

اگر دارای یکی از گوشی‌های جدید پیکسل هستید و قصد امتحان کردن اندروید 13 روی گوشی خود را دارید؛ می‌توانید با مراجعه به سایت گوگل برای دریافت این بتا ثبت نام کنید. اگر پیش از این برای نسخه‌های قبلی این بتا ثبت نام کرده بودید؛ احتمالا به زودی اعلان مربوط به دریافت این آپدیت را مشاهده خواهید کرد.

image

 

درباره سیستم عامل اندروید 13 چه می‌اندیشید؟ آیا تغییرات اعمال شده در این سیستم عامل، به اندازه‌ای هستند که از یک نسخه کاملا جدید اندروید انتظار داریم؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)