خانهاخبار
سیستم عامل watchOS 9 با قابلیت‌های سلامتی جدید رسما معرفی شد

سیستم عامل watchOS 9 با قابلیت‌های سلامتی جدید رسما معرفی شد

نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ با امکانات سلامتی متنوع و واچ فیس‌های جدید همراه خواهد بود.
۱۴۰۱/۳/۱۷

اپل امروز در طی رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC 2022) از بروزرسانی سیستم عامل watchOS 9 پرده‌برداری کرد که شامل بهینه‌سازی‌های مختلفی از قبیل واچ فیس‌های جدید، نسخه جدید برنامه Workout،پایشگر مراحل خواب، زیر نظر داشتن آریتمی فیبریلاسیون دهلیزی و یادآور مصرف دارو می‌شود. باید اشاره کرد که watchOS 9 برای اپل واچ سری 4 و مدل‌های جدیدتر عرضه خواهد شد.

image

 

به طور کلی، بروزرسانی watchOS 9 شامل چهار واچ فیس جدید به نام‌های Metropolitan، Lunar، Playtime و Astronomy خواهد بود. به علاوه، برخی از واچ فیس‌ها نیز میزبان تغییراتی خواهند بود و قابلیت شخصی سازی بیشتری را در اختیار کاربر خواهند گذاشت که شامل تغییر تصویر پس زمینه و رنگ به کار رفته در واچ فیس خواهد بود. همچنین کاربر قادر خواهد بود تا واچ فیس‌ها را با تمرکز ویژه بر عمق تصویر شخصی سازی کند. برخی از این واچ فیس‌ها را در پایین مشاهده می‌کنید:

 

برنامه Workout نیز حالا بروز شده است و می‌تواند اطلاعات و جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارد. به علاوه، بروزرسانی این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد تا تمرین اختصاصی خود را با توجه به شرایط مختلف مانند نحوه استراحت بسازد. همچنین هشدارهای جدید مانند سرعت، ضربان قلب و شدت تمرین نیز در این بروزرسانی اضافه شده است.

image

برای ورزش‌های سه‌گانه شامل شنا، دو و دوچرخه سواری برنامه Workout می‌تواند با توجه به هر کدام از ورزش‌های یاد شده و شناسایی حرکات منحصر به فرد هر ورزش شرایط تمرین را به طور خودکار تغییر دهد و به نوعی از قابلیت ورزش‌های چندگانه پشتیبانی می‌کند. برای دوندگان نیز قابلیت‌های متنوعی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیم سرعت مورد نیاز برای رسیدن به هدف، مقایسه نتایج دویدن‌های کاربر در یک بازه زمانی، شناسایی طول قدم‌های کاربر و زمان تماس آن‌ها با زمین اشاره کرد.

نحوه پایش خواب در watchOS 9 نیز دستخوش تغییراتی شده است و حالا اپل واچ مراحل خواب کاربر را زیر نظر خواهد داشت. شایان ذکر است که مراحل خواب تعریف شده شامل حالت Core (مربوط به ساعات اولیه خواب)، حالت REM (حرکات تند چشم در حین خواب) و حالت Deep (خواب عمیق) خواهد بود.

image

 

دیگر قابلیت جدید و تازه watchOS 9 امکان زیر نظر داشتن AFib قلب است که به نام آریتمی فیبریلاسیون دهلیزی شناخته می‌شود. در این راستا، watchOS 9 قادر خواهد بود تا تاریخچه‌ای را برای بیماران مبتلا به این نارسایی فراهم آورد و همچنین می‌تواند تا ضربان قلب بیماران را برای هرگونه ناهنجاری کنترل کند و در صورت مشاهده موردی غیرطبیعی، آن را به اطلاع کاربر برساند. تاریخچه کنترل ضربان قلب کاربر به طور هفتگی گزارش خواهد شد و فایل PFD آن نیز برای مشورت با دکتر متخصص قابل دانلود خواهد بود.

image

 

در نهایت، اپل برای کاربرانی که برنامه زمانی مصرف دارو خود را به طور مرتب فراموش می‌کنند نیز اندیشیده است و حالا قابلیتی به نام Medications با watchOS 9 عرضه خواهد شد که می‌تواند مصرف دارو را به کاربر یادآوری کند. این قابلیت حتی می‌تواند تشخیص تداخلات داروهایی را که در برنامه Health App اضافه شده‌اند نیز بدهد که البته فقط در ایالات متحده فعال خواهد بود. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)