خانهاخبار
مک بوک ایر جدید با پشتیبانی از مگ سیف و تراشه M2 رسما رونمایی شد

مک بوک ایر جدید با پشتیبانی از مگ سیف و تراشه M2 رسما رونمایی شد

جدیدترین نسل لپتاپ‌های پرطرفدار اپل از نمایشگر همراه با ناچ و عمر باتری 18 ساعته بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۳/۱۶

اپل همراه با معرفی تراشه جدید و پرچمدار خود موسوم به M2 در طی رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی خود (WWDC) از مک بوک ایر جدید رونمایی کرد که بر پایه تراشه قدرتمند M2 ساخته شده است و از طراحی مشابه مک بوک پرو 14 اینچی با ظاهری مربعی‌شکل بهره می‌برد. لپتاپ جدید اپل در چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، خاکستری و آبی تیره یا Midnight به قول اپل، عرضه خواهد شد و با قیمت پایه 1200 دلاری به فروش خواهد رسید. البته باید اشاره کرد که مک بوک مجهز به M1 همچنان با قیمت 1000 دلاری در بازار موجود خواهد بود.

image

 طبق اعلام رسمی اپل، مک بوک ایر جدید از نمایشگر 13.6 اینچی با روشنایی حداکثری 500 نیتی همراه خواهد بود که حاشیه‌های آن مقداری کم شده است. به علاوه، اپل ادعا کرده است که مک بوک ایر جدید کاملا بی‌صدا و بدون صدای فن خواهد بود که با توجه به تراشه قدرتمند به کار رفته در آن و توان پردازشی بالای آن، بسیار قابل توجه است. در این راستا، اپل اعلام کرد که مک بوک ایر جدید در مقایسه با مدل قبلی از 40 درصد عملکرد سریع‌تری بهره می‌برد که البته به نوع برنامه اجرا شده نیز بستگی دارد.

برای ارتباط با سایر افراد، مک بوک ایر جدید به وب کم فول اچ‌دی FaceTime مجهز شده است که با میکروفون‌های جدید و اسپیکرهای با پشتیبانی از دالبی اتمس تجربه خوبی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. اپل با لپتاپ جدید خود آداپتور شارژ تازه‌ای با دو درگاه Type-C عرضه خواهد کرد که می‌تواند لپتاپ را در عرض 20 دقیقه تا 80 درصد شارژ کند و عملکرد شگفت‌انگیزی را از خود به جای بگذارد. البته آداپتور 35 واتی مجهز به دو درگاه Type-C به طور جداگانه و با قیمت 59 دلار نیز قابل خریداری است.

image

از دیگر مشخصات فنی مک بوک ایر جدید می‌توان به بهره‌گیری از شارژ مگ سیف، درگاه تاندربولت، جک هدفون، ضخامت 11 میلی‌متری، وزن 1.2 کیلوگرمی و عمر باتری 18 ساعته اشاره کرد. همچنین حافظه داخلی مک بوک ایر جدید تا 2 ترابای خواهد رسید و از تاچ آیدی نیز پشتیبانی خواهد کرد. باید اشاره کرد که مک بوک پرو 13 اینچی نیز به تراشه M2 بروز خواهد شد که شاید برای کاربران علاقه‌مند به تاچ بار خبر بسیار خوبی تلقی شود. این مدل با قیمت 1300 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)