خانهاخبار
سامسونگ قصد دارد نمایشگرهای اولد برای آیپد و مک‌بوک‌های اپل را تولید کند

سامسونگ قصد دارد نمایشگرهای اولد برای آیپد و مک‌بوک‌های اپل را تولید کند

در گزارشی جدید از رسانه معتبر کره‌ای، عنوان شده که سامسونگ قصد دارد به منظور تامین پنل اولد آیپدها و مک بوک‌های آینده اپل، خط تولید جدیدی را راه‌اندازی کند.
۱۴۰۱/۳/۱۶

به گفته خبرگزاری TheElec، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای یک خط تولید جدید در کره جنوبی برای ساخت نمایشگرهای اولد بزرگ‌تر مناسب برای تبلت‌ها و مک بوک‌ها است و این شرکت در نهایت قصد دارد سفارشات محصولات آینده اپل را پوشش دهد.

پیش‌تر TheElec گزارش داده بود که اپل قصد دارد اولین مدل‌های آیپد پرو خود را با نمایشگرهای اولد در سال ۲۰۲۴ عرضه کند و گفته بود که سامسونگ برای این مدل‌ها نمایشگرهایی را در یکی از خطوط موجود خود تولید خواهد کرد. خط تولید آینده سامسونگ در یک کارخانه متفاوت قرار خواهد گرفت و می‌تواند پنل‌های اولد به اندازه کافی بزرگ را برای نوت بوک‌ها تولید کند و راه را برای مک بوک پرو با نمایشگر اولد که شایعه شده است در سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن عرضه می شود، هموار کند.

image

 

اپل در سال گذشته خطوط آیپد و مک بوک خود رابه نمایشگرهای mini-LED تغییر داده است و پنل‌های اولد گام بعدی پس از آن خواهد بود. برخلاف نمایشگرهای mini-LED، پنل‌های اولد از پیکسل‌های خود ساطع کننده استفاده می‌کنند و نیازی به نور پس زمینه ندارند، این امر موجب نسبت کنتراست بهتر و عمر باتری بیشتر در مدل‌های آینده مک بوک و آیپد می‌شود. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای اولد فقط برای آخرین آیفون‌های خود و تمام مدل‌های اپل واچ استفاده می‌کند.

در همین حال شایعه شده است که اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه دستگاه‌های بیشتری با نمایشگرهای mini-LED است، که از جمله آنها می‌توان به یک مانتینور جدید ۲۷ اینچی اشاره کرد، که می‌تواند اساسا نام Studio Display Pro را یدک بکشد و شاید حتی جایگزین Pro Display XDR کنونی شود!

با وجود این به نظر نمی‌رسد که همچنان زمان این رسیده باشد تا به کلی پنل‌های LCD بازنشسته شوند، اما این حرکت به سمت پنل‌های غیر LCD به نظر می رسد که روز به روز همه‌گیرتر می‌شود و در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد کنار گذاشتن نمایشگرهای LCD  توسط تمامی شرکت‌ها باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)