خانهاخبار
اوپو A77 5G‌ به همراه چیپست دیمنسیتی 810 و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد

اوپو A77 5G‌ به همراه چیپست دیمنسیتی 810 و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد

شرکت اوپو در امروز از گوشی A77 5G رونمایی کرده که جانشینی برای نسل اول این گوشی که در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد؛ محسوب می‌شود.
۱۴۰۱/۳/۱۳

شرکت اوپو که در ماه مه سال ۲۰۱۷، گوشی اوپو A77 را روانه بازار کرد؛ حالا نسل جدید آن را به نام اوپو A77 5G معرفی کرده که دارای طراحی مدرن‌تر، مشخصات سخت افزاری بهتر و همچنین قابلیت اتصال به 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه است.

image

 

گوشی اوپو A77 5G دارای نمایشگری ۶.۵۶ اینچی از نوع LCD با رزولوشن اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز به ۶۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر، کل محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش داده و دوربین سلفی گوشی نیز درون یک ناچ قطره‌ای شکل و در بالای آن قرار گرفته است. لازم به ذکر بوده که دوربین سلفی اوپو  A77 5G، ۸ مگاپیکسلی است که نسبت به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به کار رفته در نسخه 4G، از رزولوشن کمتری برخوردار است.

در پشت گوشی، یک سیستم دوربین دوگانه قرار گرفته که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی گوشی امکان ثبت تصاویر با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل را نیز به کمک نرم افزار دارد. پنل پشتی اوپو A77 5G‌ از طراحی اوپو گلو بهره برده که به گفته این شرکت، در برابر خراش‌ها مقاومت دارد.

image

 

این گوشی از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 810 استفاده کرده و دارای رابط کاربری ColorOS 12.1 است. اوپو به نسخه اندروید به کار رفته روی این محصول اشاره‌ای نکرده؛ اما می‌توان حدس زد که احتمالا با سیستم عامل اندروید 12 روبرو هستیم.

اوپو A77 5G دارای ۶ گیگابایت حافظه رم بوده و امکان افزایش آن به طور مجازی و به میزان ۵ گیگابایت نیز وجود دارد. این گوشی دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است و از کارت‌های حافظه microSD نیز جهت افزایش حافظه پشتیبانی می‌کند.

اوپو در این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی نیز در آن دیده می‌شود که به گفته این شرکت، A77 5G را تنها در ۶۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند. از جمله دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به دریافت گواهی IPX4 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب، NFC، سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور و در نهایت اسپیکر‌های استریو اشاره کرد.

 

اوپو A77 5G در رنگ‌های مشکی و آبی روانه بازار شده و قیمتی معادل ۹٫۹۹۹ بات تایلند (حدود ۲۹۰ دلار / ۲۷۰ یورو) خواهد داشت. عرضه این گوشی از تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) در بازار این کشور آغاز می‌شود؛ اما هنوز از زمان عرضه جهانی آن اطلاعی نداریم.

درباره گوشی میان رده جدید شرکت اوپو چه می‌اندیشید؟ آیا به نظر شما این گوشی ارزش خرید را دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)