خانهاخبار
کانترپوینت: بازار ساعت‌ هوشمند در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رشد خوبی داشته است

کانترپوینت: بازار ساعت‌ هوشمند در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رشد خوبی داشته است

بنابر جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه کانترپویت، اپل و سامسونگ در زمینه ساعت‌های هوشمند شرایط خوبی را پشت سرمی‌گذارند.
۱۴۰۱/۳/۱۱

موسسه تحقیقاتی شناخته شده کانترپوینت در جدیدترین گزارش خود ادعا می‌کند که بازار ساعت‌های هوشمند در بازه زمانی ماه ژانویه تا ماه مارس سال میلادی جاری مصادف با بازه دی تا فروردین رشدی برابر با 13 درصد داشته است و با استقبال خوب کاربران مواجه شده است. تحلیلگران موسسه کانترپوینت در ادامه گزارش خود اعلام می‌کنند سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی رشد سالانه مثبت داشته‌اند و به مانند همیشه غول فناوری آمریکایی در صدر جدول پرفروش‌ترین برندهای ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است. سهم اپل در بازه زمانی یاد شده برابر با 36 درصد است که در مقایسه با سال قبلی رشد خوبی داشته است.

image

خانم سجونگ لیم، معاون موسسه تحقیقاتی موسسه کانترپوینت و تحلیلگر این گزارش، اعلام می‌کند عمده موفقیت شرکت اپل در فروش اپل واچ مربوط به پشتیبانی بسیار خوب اپل از ساعت‌های هوشمند خود است که به گسترش بازار این تولیدکننده و رشد سالانه 14 درصدی ختم شده است. در رده دوم نیز سامسونگ قرار دارد که با سهمی برابر با 10 درصد عملکردی موفق را از خود به جا گذاشته است.

در رده سوم نیز هواوی قرار گرفته است که عملکرد بسیار خوبی را در بازار چین داشته است ولی عرضه جهانی ساعت‌‌های آن اصلا در حد انتظار نبوده است چرا که بسیاری از کاربران بابت پشتیبانی نکردن گوشی‌های هواوی از GMS نگران هستند و در نتیجه نیز تمایلی برای خرید محصولات پوشیدنی این تولیدکننده چینی ندارند.

image

 

شایان ذکر است که فروش ساعت‌های هوشمند در اکثر بازارهای جهان با رشد مواجه بوده است ولی همانطور که انتظار می‌رفت بازار اروپا راکد مانده است. دلیل عملکرد ضعیف بازار‌های ساعت‌های هوشمند در اروپا را می‌توان مربوط به تاثیرپذیری از جنگ در اوکراین دانست که احتمالا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی شدیدتر خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)