خانهاخبار
مشخصات فنی احتمالی گلکسی زد فولد 4 لو رفت

مشخصات فنی احتمالی گلکسی زد فولد 4 لو رفت

به تازگی گزارشی از مشخصات فنی احتمالی گوشی تاشو نسل بعدی سامسونگ پرده برداشته است که نشان می‌دهد شاید گلکسی زد فولد 4 تنها به نسخه بهبود یافته گلکسی زد فولد 3 بدل شود.
۱۴۰۱/۳/۹

انتظار می‌رود جدیدترین نسل سری گوشی‌های تاشو سامسونگ موسوم به گلکسی زد فولد 4 بهبودهای زیادی را در حوزه دوربین به ارمغان بیاورد و از نظر سایر جزئیات نیز پیشرفت‌های محسوسی خواهند داشت. به علاوه، در چند وقت اخیر نیز شایعات زیادی پیرامون این گوشی تاشو منتشر شده است. در همین راستا، امروز گزارشی منتشر شد که مشخصات فنی احتمالی گلکسی زد فولد 4 را اعلام می‌کند.

image

طبق این گزارش که توسط افشاگر برجسته به نام Yogesh Brar به اشتراک گذاشته شده است، گلکسی زد فولد 4 از نمایشگر داخلی 6.7 اینچی بهره می‌برد که تاخوردگی آن نیز به طرز چشمگیری کاهش خواهد داشت. برای افزایش مقاومت این نمایشگر، گلکسی زد فولد 4 به شیشه فوق نازک قوی‌تری مجهز خواهد بود. نمایشگر خارجی نیز 6.2 اینچی خواهد بود که به مانند نمایشگر داخلی از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار خواهد بود. البته باید اشاره کرد که نسبت تصویر نمایشگر کاور گلکسی زد فولد 4 تفاوت‌های جزئی خواهد داشت.

در بخش دوربین، گلکسی زد فولد 4 از دوربین 50 مگاپیکسلی بهره خواهد برد درحالی که شایعات پیشین اذعان داشته‌اند این گوشی تاشو به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. شایان ذکر است که دوربین 50 مگاپیکسلی همچنان در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی نسل سوم زد فولد برتری قابل توجهی دارد و دوربین تله‌فوتو گلکسی زد فولد 4 نیز از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی خواهد کرد. رزولوشن دوربین‌های تله‌فوتو و فوق عریض نیز به مانند گلکسی زد فولد 3 برابر با 12 مگاپیکسل خواهد بود.

image

 

دوربین سلفی نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 4 نیز برابر با 16 مگاپیکسل گزارش شده است که البته همان رزولوشن فیزیکی گلکسی زد فولد 3 محسوب می‌شود که با پردازش تصویر ترکیب‌سازی پیکسلی به 4 مگاپیکسلی می‌رسد. نمایشگر کاور نیز میزبان دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی خواهد بود. سخت‌افزار احتمالی گلکسی زد فولد 4 نیز تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس خواهد بود که توسط باتری 4400 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 25 واتی تغذیه خواهد شد.

 گوشی تاشو نسل جدید سامسونگ در دو کانفیگ حافظه رم 12 و 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی احتمالی گلکسی زد فولد 4 که مشابه نسل قبلی خود است می‌توان به پشتیبانی از گواهی IPX8، اسپیکرهای استریو و سازگاری با قلم اس پن اشاره کرد. البته همچنان در گوشی تاشو جدید سامسونگ محفظه مخصوص قلم اس پن وجود نخواهد داشت.

image
\

در نهایت، اخیرا شایعه شده بود که سامسونگ تولید انبوه گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 را آغاز کرده است و می‌توان انتظار داشت که رونمایی از آن‌ها طبق برنامه در ماه اوت سال جاری میلادی انجام شود. همچنین به نظر می‌رسد غول فناوری کره جنوبی انتظار فروش بالایی از سری گوشی‌های تاشو خود دارد چرا که گزارشی قبلا منتشر شد مبنی براینکه تولید گوشی‌های سری فولد و فلیپ دو برابر شده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)