خانهاخبار
سوریا باکس یک یو وی باکس خانگی و مطمئن

سوریا باکس یک یو وی باکس خانگی و مطمئن

آیا تا به حال دغدغه ضدعفونی وسایل خود را داشته‌اید؟ در این بین به محدودیت‌ روش‌های ضدعفونی سنتی مانند الکل، صابون، شامپو و ... برخورده‌اید؟
۱۴۰۱/۳/۹

آیا تا به حال دغدغه ضدعفونی وسایل خود را داشته‌اید؟ در این بین به محدودیت‌ روش‌های ضدعفونی سنتی مانند الکل، صابون، شامپو و ... برخورده‌اید؟ چاره‌ای چیست؟ چگونه می‌توان وسایل ریز و درست شخصی، خصوصا وسایل الکترونیکی مانند موبایل و تبلت را ضدعفونی کرد بدون آن که به آن‌ها آسیبی برسد؟ چگونه می‌توان از نتیجه‌ ضدعفونی انجام‌شده اطمینان حاصل کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ تمام این سوالات را به شما بدهیم.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

پیشرفت تکنولوژی؛ برای مردم

بر همگان واضح است که پیشرفت زندگی در گرو پیشرفت تکنولوژی است. پیشرفت تکنولوژی هم موجب به وجود آمدن روش‌های کارآمد، نوین و جدید گندزدایی و ضدعفونی مانند ضدعفونی با نور UV شده است که این روش توانسته‌ با کاربرد و قدرت بسیار بالای خود جایگزین رسمی و علمی روش‌های سنتی بشود. در روزگار ما که عصر همزیستی با تکنولوژی است؛ این روش‌ نوین خود را به‌ عنوان محبوب‌ترین و کارآمدترین روش‌ ضدعفونی معرفی کرده که روز به روز هم بر استقبال و محبوبیت این روش اضافه می‌شود. اما تکنولوژی هیچگاه از پا نمی‌ایستد و با سرعت به مسیر خود ادامه می‌دهد. با پیشرفت روزافزون و سریع تکنولوژی حقایق و فکت‌های علمی بسیار بیشتری در مورد انواع ضدعفونی‌کننده‌ها و روش‌های ضدعفونی و گندزدایی خصوصا ضدعفونی‌کننده‌ها و استریلیزاتورهای بر پایه نور فرابنفش UV به دست می‌آید و در معتبرترین ژورنال‌های علمی منتشر می‌شود. واقعیت ماجرا این است که شما هر چقدر هم بخواهید از روش‌ها سنتی مانند آب داغ، سفید‌کننده‌ها، شامپو، صابون و ضدعفونی‌کننده‌های معمولی استفاده کنید، باز هم قادر نخواهید بود که تمامی میکروب‌ها و باکتری‌های مضر موجود بر روی سطوح مختلف را نابود کرده و از بین ببرید. همان‌طور هم که می‌دانید؛ باقی‌ ماندن این میکروب‌ها بر روی سطوح و استفاده مجدد از وسایل آلوده به انواع باکتری و میکروب باعث به وجود آمدن آسیب‌ها و بیماری‌های خاصی می‌شود.

ضدعفونی با اشعه فرابنفش یا UV بسیار موثرتر، ایمن‌تر، مطمئن‌تر و کاربردی‌تر از دیگر روش‌های ضدعفونی و گندزدایی است؛ چرا که اشعه فرابنفش می‌تواند بسیاری از میکروارگانیسم‌ها و پاتوژن‌ها را شناسایی و عملکرد آن‌ها را با اختلال مواجه کند.

این ضدعفونی‌کننده‌ها با سرعت، توان، کیفیت و قدرت بسیار بالا‌ی خود می‌توانند تمامی ویروس‌ها، میکروب‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها را از بین ببرند و یک گزینه خوب در این زمینه باشند.

اهمیت ضدعفونی و وسایل اتاق کودک

با شیوع و گسترش ویروس همه‌گیر کرونا نگرانی والدین برای محفوظ ماندن کودکانشان نیز چند برابر شده است. همان‌طور که می‌دانید کودکان دارای سیستم دفاعی بسیار ضعیف‌تری نسبت به بزرگسالان هستند. مشخصا برای حفظ سلامتی کودک باید به شکل مرتب وسایلی که او با آن‌ها مدام در ارتباط است و همچنین اتاقش را ضدعفونی کرد. همان‌طور که می‌دانید؛ کودکان ریه و پوست حساس‌تری در مقایسه با بزرگسالان دارند و به همین جهت والدین در انتخاب روش‌های ضدعفونی با محدودیت بیشتری مواجه می‌شوند.

برای مثال کودکان به مواد ضدعفونی‌کننده شیمیایی و سخت مانند صابون، وایتکس، شامپو و ... حساسیت نشان می‌دهند و ممکن است ضدعفونی وسایل شخصی‌شان با این مواد آن‌ها را دچار مشکلات پوستی و تنفسی کند. شاید فکر کنید می‌توانید.

وسایل بازی کودکتان را با توجه به جنسشان دسته‌بندی کرده و هر کدام را با شامپو یا صابون ضدعفونی کنید؛ اما به این فکر کرده‌اید که کودکان کم‌ سن‌تر عموما وسایل و اسباب‌بازی‌های کوچک خود را به دهانشان فرو می‌برند و این موضوع چقدر می‌تواند برایشان خطرناک باشد؟

علاوه بر خطری که برای خود کودکان مطرح است، شما باید توجه داشته باشید که جهت ضدعفونی کردن وسایل آن‌ها از تمیز‌کننده‌هایی استفاده کنید که سازگار با محیط زیست است و دارای مواد شیمیایی خطرناکی نیست. زیرا کودکان وارثان این طبیعت هستند و با روند فعلی که صنعتی ‌شدن شهرها روند تخریب طبیعت را تند کرده است؛ دیری نیست که برای فرزندان دلبندتان هیچ یک از مظاهر طبیعت باقی نماند. پس چاره چیست؟ می‌شود کودکان را به حال خود رها کرد و وسایل در دسترسشان را ضدعفونی نکرد؟ چه روش‌هایی وجود دارد که می‌شود هم کودکان را از انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها در امان داشت و هم آسیبی به محیط زیست وارد نکرد؟ آیا روش‌ ضدعفونی با نور UV  و انواع یو وی باکس می‌تواند در این زمینه هم کاربرد داشته باشد؟ با ما همراه باشید.

image

مزایای ضدعفونی با اشعه UV چیست؟

ضدعفونی کردن با استفاده از اشعه UV مزایای بسیار زیاد و ویژه‌ای دارد؛ برای مثال پرتو‌های فرابنفش غیر سمی هستند می‌تواند این ویژگی را مهم‌ترین مزیت اشعه فرابنفش نسبت به دیگر گندزداها ‌دانست. برخلاف دیگر تمیزکننده‌های شیمیایی، اشعه UV کاملا با محیط زیست سازگار است و از این جهت خطری برای طبیعت ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این،  ضدعفونی با نور فرا بنفش و انواع دستگاه هایUV Box  یک فرآیند فیزیکی محسوب می‌شود، نه شیمیایی. این نکته بسیار اهمیت دارد. در ادامه بیشتر در مورد این ویژگی اشعه UV صحبت می‌کنیم.

کپک‌‌ها قادر هستند بیماری‌های عفونی و ارگانیسم‌های تشدیدکننده بیماری آسم را گسترش دهند. اما راه مقابله با آن‌ها هم وجود دارد. پرتوهای فرابنفش می‌توانند باکتری‌ها، انگل‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها، میکروب‌ها‌ و دیگر عوامل بیماری‌زای مضر را به‌طور کامل از بین ببرند. اشعه فرابنفش موجود در یک استریلیزاتور خوب قادر است مانع از جمع شدن کپک‌ در منافذ سطوح مختلف شود و جلوی رشد و حیات آن‌ها را بگیرد. این روشی است که باعث نابود کپک‌ها می‌شود. در حالی که سایر روش‌های ضدعفونی توان انجام این کار را ندارند و حتی ممکن است با ایجاد کردن یک محیط مرطوب شرایطی را برای رشد قارچ‌ها فراهم کند؛ اما ضدعفونی‌کننده‌های تحت اشعه UV یک روش کاملا خشک محسوب شده و نمی‌توانند محیط مرطوبی را برای رشد کپک‌ها و قارچ‌ها فراهم کنند.

همچنین استریلیزاتورهایی که با اشعه UV عملکرد پاکسازی را انجام می‌دهند، برخلاف دیگر روش‌های شیمیایی و سنتی قادر هستند عوامل بیماری‌زا را بدون ایجاد مصونیت نابود کنند. این همان مهم‌ترین ویژگی ضدعفونی با اشعه UV است که در ابتدای این بخش در موردش صحبت کردیم. اگر نمی‌دانید ایجاد مصونیت چه معنایی دارد و می‌تواند چه مشکلاتی را به وجود بیاورد، تا پایان این بخش همراه ما باشید تا مکانیسم اثر این روش را برایتان شرح دهیم. برخی از ضدعفونی‌کننده‌های سنتی باعث ایجاد پیامدهای ناگواری در بلندمدت برای نابودی باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شوند؛توسعه یافتن باکتری‌های مقاوم به انواع آنتی بیوتیک‌ها یکی از این پیامدهای ناگوار است.

همان‌طور که اشاره کردیم، استریلیزاتورهای بر پایه اشعه UV از یک روش کاملا فیزیکی برای از بین بردن میکروب‌ها استفاده می‌کنند، نه یک روش شیمیایی؛ بنابراین باکتری‌های مقاوم و توسعه‌یافته قادر نیستند نسبت به مکانیسم اثر استریلیزاتور مصون شده و قدرت مضاعف پیدا کنند. این مکانیسم دقیقا برخلاف فرآیند شیمیایی است که باکتری‌ها و ویروس‌ها در برابر آن پس از مدت کوتاهی مقاوم شده و دیگر مکانیسم اثر پاکسازی آن را نمی‌پذیرند.

در حقیقت حیات باکتری‌هایی که به روش‌های سنتی مقاوم می‌شوند را نمی‌توان خنثی کرد. پس بهترین، ایمن‌ترین و کارآمدترین روش جهت نابودسازی و جلوگیری از تاثیر مخرب این میکروارگانیسم‌های مضر و آسیب‌زا، استفاده از پرتو فرابنفش یا همان نور UV خواهد بود.

سوریا باکس یک یو وی باکس خانگی و مطمئن

تا به اینجا صحبت کردیم تا به معرفی دستگاه استریلیزاتور سوریا باکس برسیم. بله! سوریا باکس. دستگاه سوریا یا سوریا باکس نوین‌ترین و حرفه‌ای‌ترین وسیله جهت ضدعفونی و استریل کردن وسایل مختلف به شمار می‌رود که از تکنولوژی اشعه UV در مکانیسم اثر پاکسازی خود استفاده می‌کند. همان‌طور که پیش از این هم در بخش‌های مختلف این متن به آن اشاره کردیم، در حال حاضر پرتوی UV یا همان Ultraviolet بهترین جایگزین برای روش‌های سنتی و شیمیایی ضدعفونی محسوب می‌شود و به‌ عنوان یک فناوری جدید ضدعفونی و گندزدایی مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است. این دستگاه می‌تواند با قابلیت خشک‌کن و پاکسازی توسط اشعه UV اشیا ریز و درشت شما را به ساد‌ه‌ترین شکل ممکن و در مدت زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه گندزدایی کند.

image

کارکردهای استریلیزاتور سوریا باکس

سوریا باکس ۴ کارکرد منحصر به فرد و ویژه دارد. عملکردهای این دستگاه از طریق پانل لمسی که بر روی آن قرار گرفته، به‌‌راحتی قابل تنظیم است. هر کدام از این عملکردها می‌تواند زمان و شرایطی خاص را برای دستگاه و روند ضدعفونی فراهم آورد.

عملکردهای ۴گانه این دستگاه عبارت‌اند از:

* حالتاتوماتیک: شما می‌توانید با استفاده از این عملکرد ترکیبی از حالت گرمایش و تابش اشعه فرابنفش که یک حالت ضدعفونی‌کننده کامل است را در عملیات پاکسازی این دستگاه فراهم کنید.

* خشک‌کن: اگر سوریا باکس را در حالت خشک‌کن قرار دهید. در حقیقت فقط قابلیت گرمایش آن را فعال کرده‌اید و این عملکرد می‌تواند ابزار و اشیاء شما را به‌ شکل کامل خشک می‌کند.

* نگهداری ایمن و کامل: این عملکرد به شما کمک می‌کند وسایلی که جهت ضدعفونی درون دستگاه می‌گذارید را به شکل ۲۴ ساعته در معرض تابش اشعه UV نگه‌ دارید. این وضعیت دستگاه می‌تواند وسایل شما را هر دو ساعت یک بار به مدت ۱ دقیقه در معرض تابش اشعه فرابنفش قرار داده و این روند را برای ۲۴ ساعت حفظ کند.

* استریلیزه کردن: این عملکرد که اصلی‌ترین کارکرد دستگاه سوریا باکس است به شما این امکان را می‌دهد تا وسایل خود را در کمترین زمان ممکن به ایمن‌ترین شیوه در معرض تابش نور UV قرار داده و آن‌ها را گندزدایی نمایید.

سوریا باکس؛ استریلیزاتوری برای همه

بله درست است؛ سوریا باکس یک استریلیزاتور حرفه‌ای برای همه افراد است. اشیاء و ابزارآلات پیرامون شما همیشه در معرض برخورد با انواع آلودگی‌ها قرار دارند. حال این را در کنار همه‌گیری ویروس کرونا و خطراتی که متوجه تمام افراد است بگذارید. یقینا استفاده از این دستگاه برای همه افراد ضرورت دارد و اهمیت آن در کوتاه مدت نیز مشخص است. مثلا شما نمی‌توانید بسیاری از وسایل خود خصوصا ابزار الکترونیکی مانند گوشی موبایل، دسته پلی استیشن، تبلت یا کنترل تلویزیون را با الکل یا مواد شوینده صابونی ضدعفونی‌ کنید. بنابراین باید روش‌های حرفه‌ای‌تر ضدعفونی مانند استفاده از اشعه UV را جایگزین روش‌های سنتی کنید.

خانم‌های باردار، مادران دارای فرزند کوچک، آرایشگرها، پزشکان، دندان‌پزشکان، نیروهای بیمارستان، صاحبان رستوران، صاحبان سینماها، مربیان مهدکودک و ... عموما به سوریا باکس احتیاج پیدا می‌کنند و این دستگاه قادر است نیاز اقشار مختلف را رفع کند. سوریا باکس می‌تواند وسایلی مانند شیشه شیر و ظرف غذای کودک، اسباب‌بازی‌ها، لیوان، پستانک، بشقاب، قاشق، چنگال، کلید، کتاب، ساعت، دستبند، خریدهای انجام‌شده، وسایل الکترونیکی مانند گوشی موبایل، تبلت، هندزفری و ... را به‌ شکل کامل استریلیزه کرده و برای شما اطمینان خاطر را به ارمغان بیاورد.

image

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با سوریا باکس آشنا کنیم. این دستگاه می‌تواند در بسیاری از امور به کمک شما بیاید و ابزار و وسایل شما را پاکسازی کند. شما با رعایت نکات ایمنی مختلف می‌توانید نهایت استفاده از این دستگاه را ببرید و یک عملیات گندزدایی و ضدعفونی حرفه‌ای داشته باشید. امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)