خانهاخبار
نمایشگر همیشه روشن بالاخره به گوشی‌های آیفون اضافه می‌شود

نمایشگر همیشه روشن بالاخره به گوشی‌های آیفون اضافه می‌شود

Mark Gurman از خبرگزاری بلومبرگ امروز خبر داده که احتمالا آیفون ۱۴ پرو سرانجام از صفحه نمایش همیشه روشن بهره خواهد برد.
۱۴۰۱/۳/۸

Mark Gurman از بلومبرگ امروز گزارش داده که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ممکن است دارای صفحه نمایش همیشه روشن برای قسمت صفحه قفل باشند.

این افشاگر در قسمت اخیر خبرنامه Power On خود، برخی از تغییراتی را که قرار است در watchOS 9، iPadOS 16، iOS 16 و macOS 13 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال اپل رخ دهد، تشریح کرده است. از جمله قابلیت‌های جدید که برای iOS 16 شایعه شده است، یک صفحه قفل پیشرفته با تصاویر پشت زمینه‌ای است که قابلیتی مانند ویجت دارند. طبق گزارشات، بهبودهای صفحه قفل، زمینه را برای ویژگی‌های آینده از جمله حالت «صفحه نمایش همیشه روشن» فراهم می‌کند. در واقع Gurman گفته که iOS 16 به طور فعال شامل پشتیبانی آینده برای یک صفحه قفل همیشه روشن است.

image

 

مدل‌های آیفون ۱۳ پرو در سال گذشته شایعه شده بود که دارای صفحه نمایش همیشه روشن هستند، اما ظاهرا این ویژگی قبل از عرضه این گوشی‌ها در سال گذشته کنار گذاشته شد. Gurman همچنین ادعا می‌کند که اپل به کار بر روی این ویژگی و حالت صفحه نمایش همیشه روشن ادامه داده است. حال این ویژگی برای آیفون ۱۴ پرو در حال توسعه است و اطلاعات قابل مشاهده سریع را به مانند اپل واچ‌های جدید، ارائه می‌دهد.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اولین آیفون‌هایی بودند که با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی پرو موشن عرضه شدند که با هماهنگی فن‌آوری پنل LTPO با نرخ‌های تازه سازی متغیر فعال شدند. نمایشگرهای پرو موشن فعلی آیفون به نرخ تازه سازی صفحه بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز محدود شده است. از سوی دیگر پنل‌های LTPO که توسط شرکت‌هایی مانند اوپو و سامسونگ استفاده می‌شوند، هنگام مشاهده یک تصویر ثابت یا زمانی که دستگاه غیرفعال است، می‌توانند تا ۱ هرتز کاهش پیدا کنند.

Ross Young تحلیل‌گر صفحه نمایش با سابقه، اخیرا گفته است که انتظار دارد نمایشگرهای پرو موشن مورد استفاده در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس بتوانند به همان نرخ پایین ۱ هرتز برسند و در عین حال به طور موثر محدودیت سخت افزاری را که مانع اپل برای ارائه صفحه نمایش همیشه روشن در آیفون ۱۳ پرو بود، حذف کنند. با همه این‌ها Gurman هشدار داده که ممکن است ویژگی مذکور تا زمان عرضه آیفون ۱۴ پرو آماده نشود و به تبع آن باز هم شاهد صفحه نمایش همیشه روشن حتی در سری جدید آیفون‌های امسال اپل نباشیم. بنابراین همچنان باید در این مورد به دیده شک نگریست و منتظر ماند تا خبرهای بیشتری در این مورد منتشر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)