خانهاخبار
تمامی ویژگی‌های جدید iOS 15.5

تمامی ویژگی‌های جدید iOS 15.5

اخیرا پس از عرضه iOS 15.5 در بسیاری از خبرها خلاصه‌ای از ویژگی‌های جدید ارائه شده در این نسخه از iOS را دیدیم، اما این ویژگی‌ها فراتر از آنچه بود که به صورت محدود به آن پرداخته شد. با ما باشید تا تمامی این ویژگی‌ها را با جزئیات باهم مرور کنیم.
۱۴۰۱/۳/۵

اپل اخیرا پس از چند هفته آزمایش iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را برای عموم منتشر کرد. به روز رسانی‌های جدید به اندازه به روزرسانی‌های قبلی از ویژگی‌های غنی برخوردار نیستند و عمدتا بر روی تغییرات زیربنایی تمرکز دارند، اما هنوز هم چندین امکان جدید وجود دارد که در زیر به آنها می‌پردازیم.

اپلیکیشن پادکست

برنامه پادکست‌های اپل شامل تنظیماتی شده است که به کاربران امکان می‌دهد تعداد قسمت‌های ذخیره شده در آیفون یا آیپد را محدود کنند. همچنین به طور خودکار قسمت‌های قدیمی‌تر را حذف می‌کند و از اشغال فضای ذخیره سازی بیش از حد برنامه در دستگاه جلوگیری می‌کند.

Apple Cash

این یکی برای کاربران ساکن ایران کاربردی ندارد اما اگر در کشورهای پشتیبانی شده باشید، در برنامه Wallet بخش Apple Cash، اکنون دکمه‌های «درخواست» و «ارسال» وجود دارد تا مدیریت پول نقد مستقیما از کیف پول آسان‌تر شود. همچنین در برنامه Messages نام Apple Pay به Apple Cash تغییر پیدا کرده است.

image

 

اپیکیشن Home

اکنون نوارهای سیگنال وای فای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از اتصال هوم پاد در برنامه Home اطمینان حاصل کنید.

یونیورسال کنترل

در iPad OS 15.5 ویژگی یونیورسال کنترل دیگر در نسخه بتا نیست. این بدان معنا است که این ویژگی به طور کامل و به طور رسمی راه اندازی شده و اشکالات آن برطرف شده است. یونیورسال کنترل برای اولین بار در iPadOS 15.4 و macOS 12.3 معرفی شد تا به شما امکان استفاده از یک ماوس و کیبورد را به طور همزمان در چندین مک و آیپد بدهد.

image

 

Apple Card

اپل اکنون از کارت فیزیکی به عنوان «کارت تیتانیوم» در برنامه کیف پول یاد می‌کند.

External Links In Reader Apps

iOS 15.5 پشتیبانی از «External Link Account Entitlement» را اضافه کرده است که به برنامه‌های Reader اجازه می‌دهد یک لینک را به یک وب سایت خارجی برای اهداف ایجاد و مدیریت حساب اضافه کنند. یک لینک خارجی به برنامه‌ای مانند نتفلیکس اجازه می‌دهد تا راهی برای ثبت نام یک حساب کاربری خارج از سیستم خرید درون برنامه‌ای اپ استور ارائه دهد. برنامه‌های Reader شامل آنهایی می‌شوند که محتوای دیجیتالی مانند مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌ها، فایل‌های صوتی، موسیقی یا ویدئو را به عنوان عملکرد اصلی برنامه ارائه می‌کنند.

Photos Memories

اپل در iOS 15.5 فهرستی از «مکان‌های حساس» را به برنامه Photos اضافه کرده است، به این معنی که آن مکان‌ها در Memories نمایش داده نمی‌شوند.

Apple Music Playback API

iOS 15.5 یک API جدید را برای اپل موزیک مجددا معرفی می‌کند که به پخش کننده‌های شخص ثالث اپل موزیک اجازه می‌دهد تا سرعت پخش آهنگ‌ها را تغییر دهند. این API در iOS 15.4 حذف شد اما اکنون شاهد قرارگیری دوباره آن در iOS 15.5 هستیم.

اشارات تازه به سرویس Apple Classical

در نسخه بتا اشاره‌هایی به برنامه «Apple Classical» وجود داشت که اپل در حال توسعه برای تکمیل اپل موزیک است، اما این برنامه به عنوان بخشی از به روزرسانی iOS 15.5 عرضه نشد. با این حال گزینه‌های «Open In Apple Classical» و «Open This In The New App Designed For Classical Music» در کدهای برنامه اپل موزیک، نشان از این دارد که در آینده‌ای نه چندان دور عرضه خواهد شد.

اپل در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) سرویس پخش موسیقی کلاسیک Primephonic را خریداری کرد و گفت که در حال ساخت یک تجربه موسیقی کلاسیک جدید برای اپل موزیک است. اپل در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی یک اپلیکیشن مستقل جدید و اختصاصی برای موسیقی کلاسیک است و این اپلیکیشن رابط کاربری Primephonic را با اپل موزیک و ویژگی‌هایی مانند Lossless و Spatial Audio ترکیب می‌کند. اپل جزئیاتی درباره زمان عرضه این برنامه ارائه نکرده است، اما به وضوح شاهد آماده‌سازی این برنامه هستیم.

image

 

SportsKit Updates

اپل به دنبال عرضه برنامه «Friday Night Baseball»، به توسعه پشتیبانی از «SportKit» ادامه داده است و شاهد اپلیکیشن‌های مختلف Apple TV برای گزارش نتایج مسابقات مختلف بیسبال هستیم.

Automation Fix

iOS 15.5 اشکالی را برطرف می‌کند که می‌تواند باعث خرابی اتوماسیون‌های خانه شود که توسط افرادی که خارج می شوند یا وارد می شوند، ایجاد می‌شود.

Communication Safety In Messages

iOS 15.5 ویژگی «ایمنی ارتباطات در پیام‌ها» را به استرالیا، کانادا، نیوزیلند، و بریتانیا می‌آورد. ایمنی ارتباطات در پیام‌ها که قبلا در آمریکا موجود بود، برای اسکن تصاویر iMessage ورودی و خروجی در دستگاه‌های کودکان طراحی شده است و به آنها هشدار می‌دهد که ممکن است آن پیام حاوی تصاویری خارج از عرف و برای آنها مضر باشد. اگر برهنگی یا چیزی شبیه آن در عکسی که کودک دریافت می‌کند شناسایی شود، آن عکس تار می شود. همچنین در مورد عکسی هم که کودک می‌خواهد ارسال کند این قضیه صدق می‌کند و اگر موردی خارج از عرف در آن شناسایی شود به او هشدار داده می‌شود که آن را ارسال نکند.

این ویژگی اختیاری است، و تمرکز آن بر حریم خصوصی است و باید توسط والدین فعال شود. همچنین این موضوع به حساب کودکان محدود می‌شود و شناسایی آن روی دستگاه آنها انجام می‌شود و به عملکرد ضد CSAM که اپل در دست توسعه دارد، مرتبط نیست.

ایرادات امنیتی که رفع شده‌اند

iOS 15.5 و iPadOS 15.5 شامل بیش از ۲۵ اصلاحات امنیتی هستند که در سایت پشتیبانی امنیتی اپل ذکر شده است. هیچ‌یک از اصلاحات به طور فعال مورد هجوم هکرها نبوده‌اند، اما همچنان ارزش بروزرسانی فوری را دارند. این اصلاحات در بخش‌هایی مثل WebKit، هسته اصلی سیستم عامل، AppleAVD، وای فای و موارد دیگر می‌شوند.

با توجه به موارد ذکر شده، کدام‌یک از ویژگی‌های جدید در iOS 15.5 برای شما مهم‌تر و کاربردی‌تر است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Pouya

۱۴۰۱/۳/۷
مشکل مصرف باتری تووی آیفون ۱۲ داره این آپدیت. :)

صمد

۱۴۰۱/۳/۵
از کار افتادن سیم کارت رو هم اضافه کن