خانهاخبار
رندرهای جدید آیفون 14 پرو نشان از تغییرات طراحی این گوشی دارد

رندرهای جدید آیفون 14 پرو نشان از تغییرات طراحی این گوشی دارد

در رندرهای با کیفیتی که امروز Jon Prosser افشاگر معروف منتشر کرده، می‌توان نگاه دقیقی به جزئیات آیفون ۱۴ انداخت و متوجه شد که این محصول چطور می‌تواند به نظر برسد.
۱۴۰۱/۳/۵

افشاگر معروف Jon Prosser، امروز رندرهای دقیقی از آیفون ۱۴ پرو را به اشتراک گذاشته است که دقیق‌ترین نگاهی را که تاکنون در مورد ظاهر این دستگاه در زمان عرضه در اواخر امسال ممکن است شاهد آن باشیم، ارائه می‌کند.

این افشاگر در جدیدترین ویدئوی خود در کانال یوتیوب «Front Page Tech»، رندرهایی از آیفون ۱۴ پرو را که توسط طراح گرافیک مفهومی اپل، Ian Zelbo ساخته شده است، فاش کرده و طیفی از تغییرات طراحی خاص را که شایعه شده است در مدل رده بالای آیفون‌های امسال اعمال می شود، نشان داده است.

image

 

این رندها منعکس کننده طیف گسترده‌ای از شایعات طراحی قابل قبول از منابع معتبر هستند که شامل رندهای CAD و ابعاد خاص، شماتیک‌های لو رفته، تصاویر قالب‌های تولید لوازم جانبی، موارد اولیه و اطلاعات دیگر است.

اعتقاد بر این است که در قسمت جلوی آیفون ۱۴ پرو شاهد حذف ناچ و قرار دادن دو بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل خواهیم بود و حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم ظاهرا باریک‌تر از سری آیفون ۱۳ است، که در نتیجه ظاهر این محصول را در قسمت جلو متفاوت می‌کند. همچنین گفته می شود که صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو نسبت به ۱۳ پرو کمی بزرگ‌تر است که به ارتفاع دستگاه می‌افزاید.

تغییر قابل توجه در پشت دستگاه، دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو هستند که قسمت در برگیرنده آنها بزرگ‌تر شده است و شامل یک سیستم دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی با سنسوری با اندازه ۵۷ درصد بزرگ‌تر و قابلیت فیلم‌برداری 8K است. این رندرها همچنین گوشه‌های آیفون ۱۴ پرو را با شعاع‌های بزرگ‌تر برای ظاهر گردتر به تصویر می‌کشند. ممکن است اپل مجبور شده باشد شعاع گوشه آیفون ۱۴ پرو را به دلیل آرایه بزرگ‌تر دوربین عقب آن تغییر دهد.

آرایه‌های دوربین عقب آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به طور کلی با شعاع گوشه فریم هر دستگاه مطابقت داشت، اما زمانی که اپل اندازه آرایه‌های دوربین را با آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس افزایش داد، هیچ یک از این دو دستگاه با گوشه‌های خود مطابقت نداشتند. در حالی که تفاوت بین آرایه‌های دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس و ۱۳ پرو مکس ناچیز است، تفاوت بین آیفون ۱۲ پرو و ۱۳ پرو قابل توجه است.

به نظر می‌رسد با یک افزایش سایز دیگر در سال جاری، ناهماهنگی بین انحنای آرایه دوربین، لنزها، و گوشه‌های قاب فولادی ضد زنگ در آیفون ۱۴ پرو بیش از حد افزایش یابد و اپل را به اصلاح طراحی سوق دهد. شعاع‌های گوشه‌های جدید و بزرگ‌تر هنوز دقیقا با گوشه‌های گرد آرایه دوربین عقب مطابقت ندارند، اما به طور قابل توجهی نزدیک‌تر هستند. این اصلاحات موجب ایجاد تغییرات محسوس در قسمت جلویی دستگاه نیز می‌شود.

نکته جالب توجه دیگر تمرکز رندرها بر روی رنگ بنفش شایعه شده برای آیفون ۱۴ است و Prosser گزارش قبلی را تایید می‌کند که ادعا می‌کرد آیفون ۱۴ با یک گزینه جدید رنگ بنفش عرضه خواهد شد. همچنین در این تصاویر رنگ‌های مورد انتظار گرافیت، نقره‌ای و طلایی هم دیده می‌شود.

Jon Prosser اخیرا رندرهایی از یکی از مدل‌های جدید اپل واچ که قرار است امسال عرضه شود، به اشتراگ گذاشته است که طراحی جدیدی با صفحه نمایش تخت را نشان می‌دهد. اما مشخص نیست که آیا آنها به اپل واچ نسل هشتم تعلق دارند یا به نسخه مقاوم آن Explorer Edition یا حتی نسل دوم اپل واچ SE.

هرچه به تاریخ عرضه آیفون‌های جدید امسال نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات و تصاویر بیشتری از آنها به بیرون درز می‌کند. تجربه نشان داده که درصد بالایی از این تصاویر و اطلاعات فاش شده، در نهایت به حقیقت پیوسته‌اند و صحت داشته‌اند، اما باز هم مثل همیشه باید گفت تا لحظه آخر نمی‌توان همه آنها را تایید کرد و باید دید که اپل چه مواردی را نتوانسته از گزند فاش شدن در امان دارد و چه مواردی را توانسته تا لحظه معرفی مخفی نگاه دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)