خانهاخبار
اوپو از سری گوشی‌های رینو 8 رونمایی کرد

اوپو از سری گوشی‌های رینو 8 رونمایی کرد

شرکت اوپو سرانجام سری گوشی‌های رینو 8 را به طور رسمی معرفی کرده و این سری شامل سه مدل اوپو رینو 8، رینو 8 پرو و رینو 8 پرو پلاس می‌شود.
۱۴۰۱/۳/۳

شرکت اوپو سرانجام به طور رسمی از سری گوشی‌های رینو 8 خود رونمایی کرد تا شاهد پایان موج بی‌پایان شایعات و مطالب فاش شده درباره این گوشی‌ها باشیم. اوپو رینو 8، چیپست مدیاتک دیمنسیتی 1300 را به همراه داشته و از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در سوی دیگر، اوپو رینو 8 پرو از چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 7 نسل اول استفاده کرده و نسخه پرو پلاس نیز دارای چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8100 پلاس است.

هر سه این گوشی‌ها دارای نمایشگر‌های امولد، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و باتری‌های با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی SuperVOOC هستند. در نسخه‌های پرو، شاهد ویژگی‌های بیشتری بر روی دوربین و همچنین استفاده از پردازشگر عصبی MariSilicon X اوپو هستیم که در پرچمدار این شرکت یعنی فایند X5 پرو نیز قرار گرفته است.

 

اوپو رینو 8 پرو پلاس

image

 

قدرتمندترین مدل در این سری یا همان رینو 8 پرو پلاس، دارای نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. این نمایشگر، از نوع پانچ هول یا حفره دار بوده و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گوشی، در قسمت میانی بالای نمایشگر به چشم می‌خورد. این دوربین سلفی، دارای قابلیت فوکوس خودکار نیز هست که تنها در نسخه پرو پلاس شاهد آن هستیم.

از جمله دیگر ویژگی‌های انحصاری اوپو رینو 8 پرو پلاس، می‌شود به حاشیه‌های بسیار نازک آن نسبت به مدل‌های دیگر اشاره کرد. ضخامت حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر، معادل ۲.۳۷ میلی متر بوده که در حاشیه‌های کناری، این عدد به تنها ۱.۴ میلی متر کاهش می‌یابد. به ادعای اوپو، این گوشی نازک‌ترین حاشیه‌ها در بین تمام مدل‌های سری رینو را دارد.

image

 

اوپو در این محصول از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8100 مکس به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 استفاده کرده است. در پشت گوشی، شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX766 هستیم و پردازشگر کمکی MariSilicon X، به کاهش نویز عکس‌ها کمک می‌کند. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی این گوشی را همراهی می‌کنند.

اوپو رینو 8 پرو پلاس از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری ColorOS 12.1 استفاده کرده و دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع SuperVOOC است. این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سبز به بازار می‌آید. نسخه پایه آن با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، قیمت ۳۶۹۹ یوآن (حدود ۵۵۶ دلار) را داشته و نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت نیز قیمت ۳۹۹۹ یوآن (حدود ۶۰۰ دلار) را خواهد داشت.

image

 

فروش این گوشی در بازار کشور چین از روز ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) آغاز می‌شود.

 

اوپو رینو 8 پرو

image

 

اوپو رینو 8 پرو، نخستین گوشی معرفی شده به همراه چیپست جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگون 7 نسل اول است. چیپست‌های جدید سری 7 کوالکام، با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده و از پردازنده‌های کرایو با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی ادرنو 662 بهره می‌برند.

اوپو در این گوشی نیز از پردازشگر کمکی MariSilicon X خود استفاده کرده و دوربین اصلی گوشی نیز همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX 766‌ است. همانند نسخه پرو پلاس، دوربین‌های ثانویه این مدل نیز شامل دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند.

این گوشی دارای نمایشگری ۶.۶۲ اینچی از نوع امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بوده و دوربین سلفی آن نیز همانند نسخه پرو پلاس، ۳۲ مگاپیکسلی است. البته، بر خلاف نسخه پرو پلاس خبری از فوکوس خودکار در دوربین سلفی این گوشی نیست. این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری ColorOS 12.1 روانه بازار شده و دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع SuperVOOC است.

اوپو رینو 8 پرو در رنگ‌های مشکی، آبی و طلایی به بازار آمده و قیمت نسخه پایه آن با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، معادل ۲۹۹۹ یوآن (حدود ۴۵۰ دلار) است. نسخه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز قیمت ۳۱۹۹ یوآن (حدود ۴۷۹ دلار) را داشته و در نهایت، قیمت نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت نیز به ۳۴۹۹ یوآن (حدود ۵۲۵ دلار) می‌رسد.

 

اوپو رینو 8

image

 

سرانجام نوبت به مقرون به صرفه‌ترین گوشی در این سری یا همان اوپو رینو 8 می‌رسد. این گوشی، دارای نمایشگری ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بوده و در آن از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 1300 استفاده شده است.

در بخش دوربین، اوپو رینو 8 دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که توسط دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید و همچنین ماکرو همراهی خواهد شد. این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری ColorOS 12.1 به بازار آمده و دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی است. این گوشی نیز همانند رینو 8 پرو در رنگ‌های مشکی، آبی و طلایی روانه بازار خواهد شد.

نسخه پایه اوپو رینو 8 با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، قیمت ۲۴۹۹ یوآن (حدود ۳۷۵ دلار) را داشته و اگر بخواهید نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت را تهیه کنید؛ قیمت آن به ۲۹۹۹ یوآن (حدود ۴۵۰ دلار) می‌رسد. فروش این گوشی در بازار چین از روز ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) آغاز خواهد شد.

 

درباره سری گوشی‌های اوپو رینو 8 چه می‌اندیشید؟ آیا از مشخصات این گوشی‌ها راضی هستید یا عقیده دارید که در سال‌های پیشین، گوشی‌های این سری ارزش خرید بیشتری داشتند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)