خانهاخبار
گوگل پیکسل واچ دارای نسخه LTE نیز خواهد بود

گوگل پیکسل واچ دارای نسخه LTE نیز خواهد بود

به تازگی جزئیات بیشتری درباره نخستین ساعت هوشمند گوگل، یعنی پیکسل واچ فاش شده‌اند و به نظر می‌رسد که این ساعت، دارای یک نسخه با پشتیبانی از LTE نیز خواهد بود.
۱۴۰۱/۳/۳

به تازگی، شاهد انتشار جزئیات بیشتری درباره نخستین ساعت هوشمند گوگل، یا همان پیکسل واچ هستیم. این ساعت، به همراه چیپست اگزینوس 9110 روانه بازار شده که معماری ۱۰ نانومتری دارد. چیپست اگزینوس 9110، در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود و استفاده از آن در یک ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۲، کمی عجیب به نظر می‌رسد. این چیپست همچنین قرار است تا یک پردازنده کمکی را نیز جهت مصرف بهینه‌تر باتری در حالت استندبای به همراه داشته باشد.

image

 

به گفته «مکس واین‌بَک»، این پردازنده کمکی از نوع کورتکس M33 بوده و با توجه به مصرف انرژی بسیار پایین آن که با واحد میکرووات سنجیده می‌شود؛ باتری ۳۰۰ میلی آمپری پیکسل واچ برای آن کافی خواهد بود. پیکسل واچ همچنین دارای ۱.۵ گیگابایت حافظه رم بوده که برای یک ساعت هوشمند، تحسین برانگیز است. حافظه داخلی پیکسل واچ نیز معادل با ۳۲ گیگابایت خواهد بود.

نکته جالب دیگری در بین مشخصات این ساعت هوشمند، استفاده از یک موتور بازخورد لرزشی خطی است که عملکرد بهتری را نسبت به موتور‌های معمول بازخورد لرزشی دارد. تا به حال سه مدل از این ساعت، موفق به دریافت تاییدیه FCC شده‌اند؛ یکی از این مدل‌ها (GQF4C)، تنها دارای قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث بوده و دو مدل دیگر (GBZ4S و GWT9R)، امکان اتصال به LTE یا همان نسل چهارم اینترنت همراه را نیز دارند.

مدل GBZ4S، تنها از سه باند ۵، ۷ و ۲۶ پشتیبانی کرده اما در سوی دیگر، مدل GWT9R از ده باند ۲، ۴، ۵، ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۲۵، ۲۶، ۶۶ و ۷۱ پشتیبانی می‌کند.

image

 

شارژر این ساعت هوشمند، دارای یک سری از نوع USB-C برای اتصال به آداپتور بوده و می‌توان از همان آداپتور مخصوص گوشی برای شارژ آن استفاده کرد. تولید این ساعت هوشمند، توسط شرکت Compal انجام شده که تجربه زیادی در ساخت گجت‌های پوشیدنی داشته و مدت‌هاست که تولید ساعت‌های اپل واچ را نیز بر عهده دارد.

گوگل پیش از این تایید کرده بود که ساعت هوشمند پیکسل واچ، در پاییز امسال و در کنار سری گوشی‌های پیکسل 7 معرفی خواهد شد. درباره مشخصات منتشر شده از نخستین ساعت هوشمند شرکت گوگل، یا همان پیکسل واچ چه می‌اندیشید؟ آیا به خرید این محصول علاقه دارید یا گزینه‌ای چون سری گلکسی واچ سامسونگ را ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)