خانهاخبار
افزایش تولید محصولات اپل در خارج از کشور چین

افزایش تولید محصولات اپل در خارج از کشور چین

اپل قصد دارد تا خط تولید محصولات خود در خارج از کشور چین را افزایش دهد.
۱۴۰۱/۳/۲

مسئولان اپل طی روزهای اخیر در گفتگو با تولید کنندگان مختلف، به دلیل پاندمی کرونا در کشور چین از آن‌ها خواسته است که خط تولید خود را تقویت کرده و تولیدات‌شان در این زمینه را افزایش دهند. به گزارش وال استریت ژورنال و به نقل از منابعی که خواسته‌اند نام‌شان افشا نشود، کشورهای هند و ویتنام در صدر این لیست قرار دارند.

بیش از ۹۰ درصد محصولات کمپانی اپل در کشور چین توسط تأمین کنندگان مختلف تولید می‌شود. اما درگیری‌ها میان دولت کمونیست چین و ایالات متحده باعث شده تا این روند با ریسک‌هایی همراه باشد و پاندمی مجدد کرونا در کشور چین نیز مزید بر علت شده است. در ماه آوریل، خبرگزاری رویترز گزارش داد که پاندمی کرونا می‌تواند تولید و عرضه آیفون در سال جاری میلادی را با تأخیر فوق العاده زیادی همراه کند.

image

 

در سال ۲۰۱۹، منبع خبری یاد شده گزارش داد که اپل در نظر دارد تا خط تولید محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز انتقال دهد تا مشکلات میان این دو کشور، روی خط مشی آن‌ها تأثیری نگذارد. گزارش روز شنبه رویترز حاکی از آن است که پاندمی جدید، این مشکل را چندین برابر کرده و باعث شده تا مقامات کوپرتینویی بیش از پیش روی این گزینه حساب باز کنند.

البته به گزارش ول استریت ژورنال، کشور چین همچنان مقصد اول تولید برای کمپانی‌های مختلف به حساب می‌آید. چرا که کارگران در این کشور بسیار حرفه‌ای بوده، هزینه‌ها پایین است و از سوی دیگر، اکوسیستم تولید در کشور چین با ساختار خاصی همراه است. این منبع خبری همچنان اعلام کرده است که حدود یک پنجم تولیدات اپل، در کشور چین به فروش می‌رسد.

به دلیل پایین بودن قیمت‌ها و جمعیت زیاد، اپل کشور هند را به عنوان مقصد دوم تولیدات خود در نظر دارد. در حال حاضر برخی محصولات در کشور هند تولید شده و در آینده نزدیک، این مقدار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به دلیل اختلافاتی که میان کشورهای هند و چین وجود دارد، احتمال انتقال یا آغاز به کار شرکت‌های چینی در هند بسیار پایین به نظر می‌رسد. از این رو کشورهایی مانند ویتنام که در جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته‌اند، گزینه‌های مناسبی در این زمینه به حساب می‌آیند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)