خانهاخبار
بهترین ردیاب خودرو در ایران چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین ردیاب خودرو در ایران چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

باتوجه به بالا رفتن آمار سرقت خودرو، خرید ردیاب می تواند بهترین راه حل برای جلوگیری از حوادث تلخ باشد، اگر می خواهید در مورد انتخاب بهترین ردیاب و ویژگی های آن بدانید، کلیک کنید.
۱۴۰۱/۲/۳۱

image

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اکثر افرادی که ماشین می‌خرند این است که چگونه از آن محافظت کنند. اولین چیزی که به ذهن بسیاری از ما خطور می‌کند دزدگیر است. 

در حقیقت ما بدون این که به این فکر کنیم دزدگیر چه معایب و مزایایی می‌تواند بایمان داشته باشد، سریع و بدون کم‌ترین اتلاف وقتی اقدام به خرید آن می‌کنیم. اما چرا؟ دلیل این کار چیست؟

شاید این طرز فکری ایست که مدت‌ها در میان ما جا افتاده و همه‌ی ما آن را به عنوان یک اصل قبول داریم که پشت هر ماشین موفق، یک دزدگیر وجود دارد!

در حالی که اصلا چنین نیست و باید گفت که صدای آژیر دزدگیر به یکی از کم اهمیت‌ترین صداهای روزمره انسان‌ها تبدیل شده و برای جلوگیری از باز شدن درب اتومبیل هم دیگر کارساز نیست و سارقان ماشاا... پیشرفته‌تر از این حر‌ف‌ها شده‌اند.

پس چاره کار چیست؟ بذاریم ماشینمان را به سرقت ببرند؟

خیر!!! این جاست که ردیاب خودرو وارد کار می‌شود. حالا که حرفش شد نوبت آن است که شما را با جی پی اس ماشین و بهترین نوع ردیاب‌ آشنا کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو دستگاهی است نسبتا کوچک و مجهز به سیمکارت که با فناوری جی پی اس کار می‌کند و  بر روی انواع خودرو نصب می‌شود و هدف اصلی آن، ردیابی خودرو و نشان دادن مکان فعلی آن بر روی نقشه است.

این دستگاه کاربردی انواع مختلفی دارد و بر روی هرگونه وسیله‌ی نقلیه‌‌ای اعم از ماشین‌های سنگین، سبک و موتور سیکلت نصب می‌شود. 

 

به‌طور کلی چند نوع ردیاب خودرو وجود دارد؟

در این قسمت ما به بررسی 3 مورد از بهترین انواع ردیاب خودرو می‌پردازیم:

  • ردیاب مغناطیسی

همان‌طور که از اسم ردیاب مغناطیسی مشخص است، این نوع ردیاب‌ها به وسیله‌ی آهن‌رباهای قوی به ماشین متصل می‌شوند و از این رو نصب بسیار ساده‌ای دارند درنتیجه گزینه‌ی بسیار مناسبی برای افرادی هستند که به سیم‌کشی و نصب ردیاب آشنایی ندارند.

از مزیت‌های این نوع ردیاب می‌توان به عدم اختلال در سیستم‌های شنود اشاره کرد.

  • ردیاب فندکی

این نوع ردیاب از طریق پورت USB به ماشین متصل شده و با استفاده از برق خودرو شارژ می‌شود. برتری مهمی که ردیاب فندکی نسبت به ردیاب مغناطیسی دارد این است که در صورت قطع دستگاه از خودرو، برای مالک آن هشدار ارسال می‌شود.

  • ردیاب دیاگ 

از ویژگی‌های بارز این نوع ردیاب‌ها می‌توا به دقت بالا، قیمت مناسب و نصب آسان آن‌ها اشاره کرد. همین موضوع باعث شده‌است تا این نوع ردیاب‌ها لقب پرفروش‌ترین نوع ردیاب را در بازار به خود اختصاص دهند.

 

جی پی اس ماشین چگونه کار می کند؟

شما می‌توانید جی پی اس ماشین را برای هر نوع اتومبیل و حتی موتورسیکلتی نصب کنید. به خاطر اندازه‌ ی کوچک جی پی اس خودرو، این وسیله نه تنها برای اتومبیل بلکه برای دوچرخه و یا موتورسیکلت نیز قابل استفاده است. 

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه نحوه‌ی عملکرد جی پی اس را توضیح دهیم باید بگوییم که نحوه ‌ی کار ردیاب خودرو براساس تکنولوژی جی پی اس و سیم کارتی است که در درون آن قرار می ‌گیرد. موقعیت مکانی توسط جی پی اس دریافت می‌ شود و توسط سیم کارت نیز برای صاحب خودرو فرستاده می‌ شود.

image

GPS خودرو را چگونه نصب کنیم؟

نصب جی پی اس خودرو به بسته به نوع ردیاب متفاوت است. اکثر gps های خودرو به سیستم برق ماشین متصل می‌شوند اما ناگفته نماند که مواردی هم وجود دارند که GPS خودرو با استفاده باتری‌های داخلی خود کار می‌کنند و نیازی به تامین برق ندارند.

در نتیجه این ردیاب‌ها می‌توانند با استاده ار آهنربا به وسیله‌ی نقلیه متصل شده و تا زمانی که شارژ داخلیشان تمام نشده اطلاعات و مختصات خودرو را برای صاحبش ارسال کند.

با وجود این‌که هنگام خرید ردیاب خودرو رادار با قیمت مناسب، یک برگه ‌ی راهنما در درون بسته‌بندی آن وجود دارد تا به شما نحوه‌ی نصب اتصالات ردیاب را آموزش دهد اما باز هم پس از خرید همکاران ما در رادار با شما تماس گرفته و با معرفی نمایندگی‌های معتبر نصب و نصاب‌های حرفه‌ای شما را در این زمینه راهنمایی و پیگیری می‌کنند.

 

بهترین ردیاب خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

دقت ردیاب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در هنگام خرید توجه ویژه‌ای به آن کنید. ردیاب‌های موجود در بازار معمولا دقتی حدود 5 متر دارند و این یعنی موقعیتی که نشان می ‌دهد احتمال دارد حداکثر دارای ۵ متر خطا باشد. هرچه این عدد کم‌تر شود دقت ردیاب نیز ببه مراتب یشتر می‌شود.

همان‌طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم جی پی اس‌های ماشین از نظر منبع تغذیه نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند. ردیاب‌هایی که با باطری داخلی کار می‌کنند و پس از اتمام انرژی نیاز به شارژ دارند و نوع دیگر آن‌هایی هستند به برق خودرو وصل می‌شوند و از آن‌جایی که هیچ موقع از کار نمی‌افتند طبیعتا از نوع اول بهترند.

علاوه بر این ویژگی‌ها برای خرید بهترین ردیاب باید به ویژگی‌هایی که در ادامه می‌آوریم توجه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. پیگیری لحظه‌ای موقعیت ماشین: شما باید بتوانید با کوچک‌ترین جابه‌جایی خودرویتان، موقعیت دقیق آن را از طریق نقشه پیگیری کنید. از ویژگی‌هایی که نقشه‌ی اپلیکیشن رادار را از سایرین متمایز می‌کند وجود قسمت‌هایی چون تاریخچه مسیر و فاصله شما از ماشینتان است.
    به کمک تاریخچه‌ی مسیر می‌توانید مسیرهایی که تاکنون رفته‌اید را با مشخص کردن تاریخ دقیق آن ببینید و در صورت مشاهده جزیئات از مدت زمان مسیر پیمایش شده، زمان شروع و اتمام و سرعت متوسط آگاه شوید.
  2. هشدارها: هشدارهایی چون حمل با جرثقیل، سرعت غیر مجاز، هشدار خروج اتومیل از محدود مشخص شده، هشدار ضربه، وصل برق خودرو و جدا شدن ردیاب از جمله مهم‌ترین هشدارهایی ‌اند که بهترین جی پی اس خودرو آن‌ها را دارد! 
  3. از خصوصیت بهترین ردیا‌ب‌های ماشین این است که توجه ویژه‌ای به مشاغلی دارند که با ناوگان کار می‌کنند و این‌جاست که دسترسی به گزارش مکان و رویدادها امری مهم به شمار می رود. 
    در نتیجه، مدیران ناوگان‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه خود را در بازه های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه به وسیله پنل مدیریت ناوگان رادار به دست بیاورند تا آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند که می تواند بر تجارت آن‌ها تأثیر مثبت بگذارد.

 

gps ماشین چه امکاناتی دارد؟

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، از امکانات بهترین gps ماشین، دکمه‌ی تماس اضطراری (SOS)، امکان متوقف کردن خودرو با موبایل از فاصله‌ی دور، و تعیین محدوده غیر مجاز است. 

اما در میان این همه ویژگی موردی گه شاید دغدغه‌ی خیلی از افراد باشد این است که ممکن است آنان به خاطر داشتن گوشی‌های IOS قادر نباشند از اپلیکیشن gps ماشین استفاده کنند! چرا که نرم افزار بسیاری از GPSهایی که در بازار وجود دارند تنها برای گوشی‌های اندرویدی مناسب است.اما نگران این موضوع نباشید چرا که رادار فکر این جایش را هم کرده است. اپلیکیشن رادار هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم IOS طراحی شده و حتی نسخه تحت وب نیز دارد.

image

ردیاب ماشین چه هشدارهایی دارد؟

یکی دیگر از مشخصات بهترین ردیاب ماشین ارسال هشدارهای کم شدن باطری داخلی ردیاب، کنده شدن ردیاب از ماشین، روشن شدن خودرو و حرکت خودرو می ‌باشد که اگر ردیاب خریداری شده جزء بهترین ردیاب ماشین باشد، باید سریعا و در زمان بسیار کمی این هشدارها را به موبایل شما بفرستد. اصول کار بهترین ردیاب ماشین به گونه‌ ایست که ردیاب با استفاده از دو تکنولوژی اصلی خود یعنی GPS و سیم کارت، طول و عرض جغرافیایی خودرو را به دست می ‌آورد و این مختصات را به صاحب خودرو که شماره‌ ی خود را از قبل وارد این سیستم کرده است، ارسال می ‌نماید.

 

قیمت جی پی اس خودرو چقدر است؟

خب فکر می‌کنیم با توجه به مطالبی که تا این‌جا خواندید، متوجه این قضیه شده‌اید که ردیاب‌ها علاوه بر این که از لحاظ قطعات سخت‌افزاری با یکدیگر متفاوت اند از لحاظ داشتن برخی امکانات نرم افزاری که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم با یکدیگر متفاوت‌اند پس طبیعی است که به دلیل برخی امکانات ویژه قیمت ردیاب‌ها متغیر باشد.

از قدیم هم گفته‌اند «هرچه بیشتر پول بدی بیشتر آش می‌خوری!»، البته ناگفته نماند که منظورمان این نیست که باید به محصول بی کیفیت گران هم پول دهید چون فقط گران است!

خرید و قیمت جی پی اس خودرو باکیفیت بسته به امکانات، کشور سازنده و خدماتی که شرکت ارائه‌ می‌دهد، متغیر خواهد بود.

بهترین ردیاب خودرو را از کجا تهیه کنیم؟

هنگام خرید ردیاب حتما این موضوع را در نظر داشته‌باشید که نمونه ‌ی اصل ردیاب را از نمایندگی‌‌های فروش معتبری چون شرکت رادار تهیه کنید و همچنین به پشتیبانی و گارانتی آن توجه فرمایید. 

شرکت رادار با در نظر گرفتن نیاز مشتریان خود، بهترین دستگاه ها و قطعات را برای محافظت از وسائل نقلیه سبک و سنگین وزن فراهم آورده است. با این حال شما به عنوان خریدار تنها کسی هستید که امکان نیاز سنجی دقیق برای تهیه ردیاب را داشته و می توانید مناسب ترین گزینه را برای خود بر گزینید.

برند رادار تصمیم گرفته برای قدردانی از خرید مشتریان عزیز خود تخفیفی هیجان انگیز در نظر بگیرد. شما عزیزان می‌توانید با وارد کردن این کد تخفیف برای خرید ردیاب رادار در زمان خرید خود از 100 هزار تومان تخفیف استفاده نمایید.

پیشنهاد می کنیم پیش از خرید ردیاب رادار با مشاوران مجموعه از طریق وب سایت و یا شماره تماس در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت: https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: 37177-051

تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021

 

و کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم راجع به معرفی بهترین ردیاب خودرو ایرانی و ویژگی‌های آن صحبت و کنیم تا شما عزیزان برای خرید و انتخاب جی پی اس مورد نیازتان راحت‌تر تصمیم بگیرید. امیدواریم پاسخ تمامی سوالاتتان را در این مقاله پیدا کرده باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)