خانهاخبار
نزدیک بودن تاریخ عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل

نزدیک بودن تاریخ عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل

به گزارش بلومبرگ، اپل به تازگی هدست واقعیت افزوده/مجازی خود را به هیئت مدیره این شرکت نشان داده، که حاکی از آن است که این محصول، بسیار به عرضه نزدیک شده است.
۱۴۰۱/۲/۳۱

به گزارش بلومبرگ، اپل هفته گذشته هدست AR/VR خود را به اعضای هیئت مدیره این شرکت نشان داده، که در واقع حاکی از این است که این دستگاه در مرحله توسعه پیشرفته‌ای قرار دارد و می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه آن باشیم. اپل همچنین توسعه نرم‌افزاری را که روی این هدست اجرا می‌شود، افزایش داده است و انتظار می‌رود که این نرم‌افزار RealityOS یا به اختصار rOS نامیده شود.

کار بر روی این دستگاه واقعیت ترکیبی (افزوده/مجازی) سال‌ها است که ادامه دارد و گمان می‌رود اولین محصول اپل در این حوزه یک هدست هیبریدی باشد که دارای یک گیره خمیده و یک توری نرم است که روی صورت قرار می گیرد. انتظار می‌رود این گوشی دارای چیزی شبیه بند اپل واچ باشد تا آن را در جای خود نگه دارد و اپل قصد دارد آن را سبک‌تر و راحت‌تر از سایر هدست‌های مشابه موجود در بازار ارائه کند.

این دستگاه دارای دو نمایشگر مایکرو اولد 4K، همچنین ۱۵ ماژول دوربین، پردازنده‌های قدرتمند معادل تراشه‌های سری M، قابلیت ردیابی چشم، پشتیبانی از حرکات دست، صدای فضایی و سایر ویژگی‌ها خواهد بود. زمانی که این هدست عرضه شود، انتظار می‌رود قیمتی حدود ۳۰۰۰ دلار داشته باشد.

image

 

طبق گزارش‌ها اپل از سال ۲۰۱۹ برای عرضه این هدست شروع به کار کرده است، اما در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و همینطور امسال، تاخیرهای متعددی رخ داده است. اپل با مسائلی مانند داغ شدن بیش از حد و مشکلات دوربین و نرم‌افزار، طی این سال‌ها دست و پنجه نرم کرده است که باعث شده تاریخ عرضه اولیه آن چندین بار عقب بیافتد.

بلومبرگ اظهار کرده که به نظر می‌رسد می‌توانیم شاهد معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل تا پایان سال جاری میلادی باشیم، اگرچه به نظر نمی‌رسد تا سال ۲۰۲۳ این دستگاه برای عموم عرضه شود.

هدست واقعیت افزوده/مجازی، پس از عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) اولین محصول متفاوت اپل در این رده محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد اپل نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود را هم حدودا در سال ۲۰۲۴ به همراه عینک واقعیت افزوده معرفی کند.

به نظر شما اپل با این محصول متفاوت، می‌تواند در این حوزه هم فروش موفقی را تجربه کند و سردم‌دار بازار شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)