خانهاخبار
تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل یک رسما معرفی شد

تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل یک رسما معرفی شد

جدیدتین سخت‌افزار میان‌رده کوالکام 20 درصد بهبود گرافیکی در مقایسه با نسل قبلی خود داشته است.
۱۴۰۱/۲/۳۱

کوالکام در طی رویداد بزرگ خود و در کنار تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک از جدیدترین سخت‌افزار میان‌رده خود موسوم به تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک رونمایی کرد. این تراشه 4 نانومتری قابلیت‌های زیادی را برای سری اسنپدراگون 7 را به ارمغان آورده است که از آنها می‌توان به موتور اختصاصی هوش مصنوعی و پشتیبانی از سنسور 200 مگاپیکسلی اشاره کرد.

image

 

تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک از پردازنده مرکزی Kyro با فرکانس حداکثری 2.4 گیگاهرتز بهره می‌برد که همراه با پردازنده گرافیکی آدرنو 662 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. در این راستا، کوالکام ادعا کرده است تراشه جدید خود تا 20 درصد عملکرد گرافیکی بهتر و تا 30 درصد عملکرد هوش مصنوعی در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 778G خواهد داشت. به علاوه، پردازنده گرافیگی تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک به قابلیت جدیدی مجهز شده است که قادر خواهد بود تا بهره‌گیری از انرژی مصرفی مشابه تراشه اسنپدراگون 778G فریم ریت را در بازی‌ها دوبرابر کند.

image

 

شایان ذکر است که تراشه میان‌رده جدید کوالکام از حافظه رم LPDDR5 تا 16 گیگابایت پشتیبانی می‌کند و در بخش اتصالات نیز به مودم اسنپدراگون X62 5G با سرعت 4.4 Gbps، بلوتوث نسخه 5.3 و وای‌فای 6E مجهز شده است. پردازنده سیگنال تصویر Spectra کوالکام نیز در تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک به کار رفته است که از سنسورهای تا 200 مگاپیکسل و فیلمبردای 4K HDR پشتیبانی می‌کند. دیگر قابلیت‌های تصویربرداری این تراشه جدید شامل ثبت تصویر 10 بیتی HEIC و فیلمبرداری HEVC است.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک در هفته‌های جاری روانه بازار خواهد شد. در این راستا، احتمال دارد اوپو رنو 8 پرو که در تاریخ 23 مه مصادف با 2 خرداد رونمایی خواهد شد به اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک بدل شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)