خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک با مصرف انرژی بهینه‌تر رسما رونمایی شد

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک با مصرف انرژی بهینه‌تر رسما رونمایی شد

جدیدترین نسل تراشه پرچمدار کوالکام بر پایه فرایند 4 نانومتری TSMC توسعه داده شده است.
۱۴۰۱/۲/۳۱

سرانجام کوالکام نسخه جدید تراشه پرچمدار خود موسوم به اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک رونمایی کرد که عملکرد پردازشی خوب و نحوه مصرف انرژی بهینه را برای کاربر به ارمغان میاورد. البته باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک نیز عملکرد پردازشی مناسبی دارد ولی مشکلات عمده آن مربوط به تولید گرما و نحوه مصرف انرژی است. نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام دیگر فرایند ساخت 4 نانومتری سامسونگ را کنار گذاشته است و حالا این تراشه بر پایه فرایند 4 نانومتری TSMC توسعه داده شده است.

image

 

کوالکام اعلام کرده است که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک در مقایسه با نسل قبلی 10 درصد عملکرد بهتری دارد و تا 30 درصد نیز مدیریت انرژی آن بهینه شده است. حداکثر فرکانس هسته پردازشی قدرتمند کورتکس X2 نیز حالا به 3.2 گیگاهرتز رسیده است در حالی هسته کورتکس X2 تراشه نسل قبلی تنها به فرکانس 3.0 گیگاهرتز دست پیدا کرده بود. دیگر هسته‌های این تراشه پرچمدار نیز از فرکانس 2.75 گیگاهرتز و 2.0 گیگاهرتز بهره می‌برند.

image

 

پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک نیز 10 درصد بهبود عملکرد دارد در حالی که مصرف انرژی آن 30 درصد کاهش یافته است. به علاوه، موتور هوش مصنوعی این تراشه نیز 20 درصد پیشرفت عملکرد خواهد داشت. شایان ذکر است که دیگر مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک به مانند سابق است و از حافظه رم LPDDR5 تا 16 گیگابایت با فرکانس 3200 مگاهرتز و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. در بخش نمایشگر، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک از رزولوشن تصویر QHD+ با نرخ نوسازی 144 هرتزی و رزولوشن تصویر 4K با نرخ نوسازی 60 پشتیبانی می‌کند که با رندر 10 بیتی رنگ و محتوای HDR10+ همراه است.

image

 

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک از مودم اختصاصی اسنپدراگون X56 5G با سرعت 10Gbps، بلوتوث نسخه 5.3 و صدای بلوتوث LE بهره می‌برد. برای تجربه عکاسی و فیلمبرداری، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک به پردازنده سیگنال تصویر 18 بیتی Spectra مجهز شده است که سنسورهای تا 200 مگاپیکسل و فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. دیگر قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری تراشه نسل جدید کوالکام شامل کاهش نویز با فریم چندگانه، موتور اختصاصی تصاویر بوکه، پشتیبانی از HDR و دالبی ویژن خواهد بود.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که بنابر اعلام رسمی کوالکام، گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمندی که از این تراشه بهره خواهند برد می‌توان شیائومی، ویوو، وان پلاس، اوپو، آنر، ردمی، موتورولا و ریلمی اشاره کرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)