خانهاخبار
آمار خبر از پیشتازی اپل و رشد ۳۸۰ درصدی گوگل در بازار آمریکای شمالی را می‌دهند

آمار خبر از پیشتازی اپل و رشد ۳۸۰ درصدی گوگل در بازار آمریکای شمالی را می‌دهند

شرکت آماری Canalys‌ به تازگی داده‌های خود درباره بازار تلفن‌های هوشمند آمریکای شمالی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده که خبر از پیشتازی اپل و رشد چشمگیر گوگل می‌دهند.
۱۴۰۱/۲/۳۰

گروه آماری Canalys به تازگی گزارش جدیدی را درباره وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند آمریکای شمالی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ منتشر کرده‌اند. این بازار، نسبت به سال گذشته رشد ۴ درصدی داشته و تعداد گوشی‌های فروخته شده در سه ماهه اول امسال، معادل با ۳۹ میلیون دستگاه بوده است. در سه ماهه اول سال گذشته، تعداد گوشی‌های فروخته شده در بازار آمریکا به ۳۷.۶ میلیون دستگاه می‌رسید.

در بین برند‌های پرفروش در بازار آمریکای شمالی، گوگل با افزایش فروش ۳۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته، بیشترین رشد را داشته است. گوگل در سه ماهه اول امسال، ۱.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رسانده و سهم خود را در بازار این منطقه به ۳ درصد رسانده است. گوگل در سه ماهه اول سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی را به فروش رسانده بود.

image

 

به گفته یکی از تحلیل‌گران Canalys، گوگل در حال گسترش برند پیکسل خود در آمریکای شمالی است و حالا گوشی‌های خود را در همکاری با اکثر اپراتور‌ها به فروش رسانده و به لطف تبلیغات گسترده‌ و همچنین همکاری جدید آنها با NBA، روز به روز محبوبیت این برند در بازار گوشی‌های هوشمند این منطقه افزایش می‌یابد.

موتورولا نیز که در این لیست با نام شرکت لنوو دیده می‌شود؛ رشد چشمگیری داشته و فروش گوشی‌های خود را به ۴ میلیون دستگاه رسانده است. موتورولا در سه ماهه اول سال گذشته، ۲.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رسانده بود. این شرکت نیز به لطف همکاری با اکثر اپراتور‌ها، محبوبیت خود را در بازار آمریکا افزایش داده و توانسته تا دوباره بازگشتی را برای خود رقم بزند.

شرکت اپل همچنان در بازار این منطقه پیشتاز بوده و ۵۱ درصد از سهم بازار را در دست دارد. اپل با فروش ۱۹.۹ میلیون دستگاه گوشی، نسبت به سال گذشته رشد ۱۹ درصدی داشته است. سامسونگ نیز با ۲۷ درصد از سهم بازار، در مقام دوم قرار داشته ولی نسبت به سال ۲۰۲۱، تنها ۱ درصد رشد داشته و ۱۰.۵ میلیون دستگاه گوشی را به فروش رسانده است.

شرکت چینی TCL، در مقام چهارم قرار داشته و سهم آنها با کاهش ۲۱ درصدی فروش نسبت به سال گذشته، تنها به ۴ درصد از بازار این منطقه می‌رسد. این شرکت در سه ماهه اول امسال، ۱.۴ میلیون گوشی را فروخته است.

image

 

این گزارش به این امر اشاره کرده که تورم، موجب افزایش فشار روی اپراتور‌های آمریکایی جهت بالا بردن قیمت‌ها شده است و آنها برای حفظ مشتریان خود، تخفیفات متعدد و همچنین امکان تعویض گوشی‌های قدیمی با محصولات جدید و رده بالاتر را فراهم‌ کرده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)