خانهاخبار
اپل ویژگی‌های بیشتری را برای راحتی افراد کم‌توان یا ناتوان در محصولات خود قرار می‌دهد

اپل ویژگی‌های بیشتری را برای راحتی افراد کم‌توان یا ناتوان در محصولات خود قرار می‌دهد

به تازگی اپل از چندین ویژگی جدید که قرار است در قسمت Accessibility برای iOS 16 قرار دهد، رونمایی کرده، که افراد معلول ذهنی و جسمی را از نابینا و کم‌بینا گرفته تا افراد ناشنوا و دارای اختلال گفتاری، تحت پوشش قرار می‌دهد.
۱۴۰۱/۲/۲۹

iOS 16 آپدیت بزرگ بعدی سیستم عامل اپل است که با سری جدید آیفون 14 در پاییز امسال عرضه خواهد شد. اپل قرار است از مجموعه‌ای از ویژگی‌های جالب در قسمت Accessibility همراه با این روزرسانی، رونمایی کند. بنابراین اگر آیفون شما واجد شرایط شرایط دریافت iOS 16 باشد، می‌توانید از این ویژگی‌های جالب در پاییز امسال لذت ببرید.

اپل اخیرا تعدادی از ویژگی‌های Accessibility جدید را پیش‌نمایش کرده که در اواخر امسال برای آیفون، آیپد، و اپل واچ عرضه می‌شوند.

این شرکت پیش‌نمایشی از برخی ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز را منتشر کرده که در اواخر سال جاری میلادی به طور رسمی عرضه خواهند شد. به گفته اپل این ویژگی‌های جدید راه‌های دیگری را برای کاربران، از جمله کاربران دارای معلولیت به ارمغان می‌آورند تا قادر باشند بیش از پیش، از محصولات اپل بهره‌وری داشته باشند.

image

 

ویژگی‌های Apple Watch Mirroring و Quick Actions

اول از همه اگر اپل واچ دارید، از شنیدن اینکه یک ویژگی جدید Apple Watch Mirroring قرار است ارائه شود، خوشحال خواهید شد. قرار است اپل، اپل واچ را برای افرادی که دارای ناتوانی‌های جسمی و حرکتی هستند در دسترس‌تر از همیشه قرار دهد.

اما این ویژگی دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ ویژگی Apple Watch Mirroring به شما امکان می‌دهد که اپل واچ خود را با ویژگی‌های آیفون مانند کنترل صوتی و کنترل سوییچ، کنترل کنید و از ورودی‌هایی از جمله دستورات صوتی، عملکرد‌های صوتی یا ردیابی سر استفاده کنید. علاوه بر این، یک سوییچ خارجی ساخته شده برای آیفون وجود دارد که می‌توانید از آن به عنوان جایگزینی برای ضربه زدن روی صفحه نمایش اپل واچ استفاده کنید.

برای انجام این پروسه‌ها، Apple Watch Mirroring از ترکیب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از جمله «پیشرفت‌های موجود در Airplay» استفاده می‌کند. به لطف این ویژگی جدید، می‌توانید به راحتی به مواردی مانند اکسیژن خون، ضربان قلب، سلامت ذهن، و اساسا هر ویژگی دیگری که در اپل واچ شما وجود دارد دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، می‌توانید از Quick Actions جدید برای اپل واچ خود لذت ببرید. در این ویژگی کاربر با یک حرکت دوگانه می‌تواند به تماس تلفنی پاسخ دهد یا پایان دهد، نوتیفیکیشن‌ها را رد کند، عکس بگیرد، فایلی را پخش کند یا متوقف کند، تمرین را شروع کند، مکث کند، یا از سربگیرد.

این ویژگی مبتنی بر Assistive Touch در اپل واچ است. Assistive Touch به شما امکان می‌دهد که اپل واچ را با حرکاتی مانند نیشگون گرفتن یا فشار دادن، بدون نیاز به ضربه زدن روی نمایشگر کنترل کنید!

ویژگی Door Detection

یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که با iOS 16 جدید ارائه می شود، تشخیص وجود درب است. این ویژگی تقریبا همه درب‌ها را شناسایی می‌کند و به شما کمک می‌کند درب را در یک مقصد جدید پیدا کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چقدر از یک درب فاصله دارید و نشان می‌دهد که درب باز یا بسته است. علاوه بر آن، اگر درب بسته باشد، این ویژگی به شما اطلاعاتی در مورد نحوه باز کردن درب می‌دهد (مثلا اینکه باید درب را فشار دهید، یا دستگیره آن را بچرخوانید، یا دستگیره آن را بکشید)، که در نوع خود جالب توجه است.

ویژگی Door Detection همچنین می‌تواند علائم و نماد‌های اطراف درب یا روی درب را بخواند، مانند شماره اتاق یا نمادهای ورودی که جلوی درب نوشته شده‌اند. برای کسانی که علاقه دارند بدانند که چطور این ویژگی‌ها امکان‌پذیر شده، باید گفت اپل توضیح داده که این ویژگی ترکیبی از حسگر LiDAR، دوربین آیفون یا آیپد، و یادگیری ماشینی است. بنابراین این ویژگی تمرکز روی کمک به افراد نابینا یا کم‌بینا داشته تا در جهت‌یابی جهان اطراف راحت‌تر شوند.

image

ویژگی Apple Watch Mirroring و Door Detection

ویژگی Live Captions

با آپدیت جدید، اپل برای افراد ناشنوا و کم شنوا زیرنویس زنده خواهد داشت. این ویژگی محتوای صوتی را در زمان واقعی زیرنویس می‌کند. در کمال شگفتی این ویژگی حتی شامل تماس‌های فیس تایم، هر رسانه اجتماعی شخص ثالث، برنامه‌های ویدئویی، محتواهای رسانه‌ای و هر چیزی شبیه به این هم می‌شود!

image

ویژگی Live Caption

ویژگی‌های دیگری که در پاییز امسال عرضه می‌شوند

اپل به همین جا بسنده نکرده است و ویژگی‌های جالب دیگری را هم در قسمت Accessibility برای پاییز امسال در نظر گرفته است که آنها را در زیر مرور می‌کنیم:

  • ویژگی Voice Over- صفحه خوان اپل برای کاربران نابینا و کم بینا، حالا نسبت به قبل، از بیش از ۲۰ زبان دیگر پشتیبانی می‌کند.
  • ویژگی Buddy Controller - قابلیتی که به شما امکان می‌دهد از یک ارائه دهنده مراقبت یا یک دوست برای انجام یک بازی کمک بخواهید (ادغام دو کنترلر بازی برای یک بازیکن واحد)
  • ویژگی Siri Pause Time - برای کاربرانی که دارای اختلالات گفتاری هستند، به آنها این امکان را می‌دهد که مدت زمان انتظار سیری را قبل از پاسخ دادن به درخواست، تنظیم کنند.
  • ویژگی Voice Control Spelling - شما می‌توانید املای سفارشی را با استفاده از ورودی حرف به حرف دیکته کنید.
  • ویژگی Sound Recongnition - از این ویژگی می‌توان برای تشخیص صداهای منحصر به فرد خاص به محیط، شخصی سازی کرد.
  • ویژگی Apple Books - برنامه کتاب‌های اپل تم‌های جدیدی را دریافت می‌کند و سفارشی‌سازی‌هایی مانند متن پررنگ، تنظیم صدا، کارکتر، و فاصله بین کلمات را هم امکان‌پذیر می‌کند.

اپل پیش‌تر هم نشان داده بود که در محصولات خود از آیفون گرفته تا اپل واچ به فکر افراد کم توان، چه از نظر ذهنی چه از نظر جسمی است، اما به نظر می‌رسد هرچه زمان بیش‌تر می‌گذرد، اپل با کار بیشتر بر روی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خود، قصد دارد تا نه تنها استفاده از آنها را بیش از پیش برای افراد معلول راحت‌تر کند، بلکه محصولات خود را ابزاری قرار دهد برای آسایش بیشتر افراد ناتوان یا کم توان.

به نظر شما چه ویژگی‌های دیگری در محصولات اپل می‌تواند برای افراد معلول قرار داده شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)