خانهاخبار
وان پلاس ایس Racing Edition به همراه چیپست دیمنسیتی 8100 مکس معرفی شد

وان پلاس ایس Racing Edition به همراه چیپست دیمنسیتی 8100 مکس معرفی شد

وان پلاس به تازگی از جدیدترین گوشی گیمینگ مقرون به صرفه خود با نام وان پلاس ایس Racing Edition رونمایی کرده است.
۱۴۰۱/۲/۲۸

شرکت وان پلاس به تازگی گوشی جدیدی را با نام وان پلاس ایس Racing Edition معرفی کرده است. این محصول که یک گوشی گیمینگ مقرون به صرفه است؛ عضوی از سری وان پلاس ایس بوده و همان چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8100 مکس را به همراه داشته که در گوشی وان پلاس ایس نیز قرار گرفته بود. این چیپست ۵ نانومتری، عملکردی در حد کوالکام اسنپدراگون 888 دارد.

image

 

قیمت این گوشی، از ۲۰۰۰ یوآن چین (حدودا ۳۰۰ دلار / ۲۹۰ یورو) آغاز شده که در مقایسه با قیمت ۲۵۰۰ یوآنی وان پلاس ایس، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. از جمله رقبای این گوشی در این رده قیمتی، می‌توان به ریلمی GT نیو 3 اشاره کرد که حافظه رم کمتری را نیز به همراه دارد.

وان پلاس در این گوشی از نمایشگری ۶.۵۹ اینچی از نوع LCD و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده است. این نمایشگر، مسلما به اندازه نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد به کار رفته در وان پلاس ایس معمولی جذاب نیست؛ اما موجب کاهش قیمت این گوشی می‌شود. نرخ حساسیت به لمس نمایشگر نیز در مدل Racing Edition کاهش یافته و از ۷۲۰ هرتز در نسخه معمولی، به ۲۴۰ هرتزی رسیده است.

 

با این وجود، کیفیت نمایشگر وان پلاس ایس Racing Edition نیز بسیار خوب بوده و محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش می‌دهد. تنها ایرادی که در آن به چشم می‌خورد؛ روشنایی نسبتا پایین ۶۰۰ نیتی آن است. این گوشی همچنین دارای تکنولوژی HyperBoost بوده که موجب ثبات بیشتر فریم ریت بازی‌ها می‌شود.

وان پلاس ایس Racing Edition دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بوده و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز در آن دیده می‌شود. به ادعای وان پلاس، این گوشی در زمان ۲۹ دقیقه از حالت کاملا خالی به میزان ۸۰ درصد شارژ می‌شود. البته این امر در مقایسه با گوشی‌هایی چون وان پلاس 10R که با شارژ ۸۰ واتی، تنها در ۳۲ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند؛ چندان تحسین برانگیز نیست.

image

 

دوربین‌های این گوشی نیز نسبت به وان پلاس ایس تغییر کرده‌اند. در نسخه Racing Edition شاهد استفاده از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و همچنین یک دوربین ماکرو هستیم. دوربین سلفی این گوشی نیز رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل را دارد. این گوشی توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را هم دارد. جهت مقایسه، نسخه معمولی گوشی یا همان وان پلاس ایس دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS بود و امکان ضبط ویدیو 4K با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه نیز در آن به چشم می‌خورد.

وان پلاس ایس Racing Edition بر خلاف نسخه معمولی، جک ۳.۵ میلی متری هدفون را نیز به همراه دارد و از aptX HD، LDAC و LHDC پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از Dirac Audio نیز هست.

image

 

وان پلاس همچنین جهت بهبود حس تایپ با این گوشی، با شرکت معروف ریزر همکاری کرده است تا حس و حال کیبورد‌های مکانیکی BlackWidow و Mercury را در این محصول تکرار کند. همانند بسیاری از گوشی‌های جدید، موتور بازخورد لرزشی وان پلاس ایس Racing Edition در محور افقی قرار گرفته است.

امکان پیش خرید این گوشی در کشور چین، از طریق سایت رسمی اوپو وجود داشته و این شرکت تخفیف‌هایی را نیز برای خریداران آن در نظر گرفته است. قیمت مدل با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت معادل ۲۰۰۰ یوآن است؛ مدل با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت قیمت ۲۲۰۰ یوآنی دارد و در نهایت، مدلی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز با قیمت ۲۵۰۰ یوآن به فروش می‌رسد. وان پلاس ایس Racing Edition در رنگ‌های آبی و خاکستری به بازار می‌آید.

image

 

متاسفانه، هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی در سطح جهانی عرضه می‌شود یا تنها شاهد فروش آن در بازار کشور چین خواهیم بود. البته، گوشی وان پلاس 10R شباهت زیادی به وان پلاس ایس داشته و ممکن است شاهد معرفی گوشی جدیدی با یک نام متفاوت جهت عرضه در بازار جهانی باشیم.

 

این محصول همچنین قرار است تا به زودی و در رویداد بازی Peacekeeper Elite در کشور چین، حضور داشته باشد و گوشی رسمی این رقابت‌ها خواهد بود. بازی Peacekeeper Elite در واقع همان نسخه چینی PUBG Mobile است.

درباره گوشی گیمینگ مقرون به صرفه جدید شرکت وان پلاس چه می‌اندیشید؟ آیا در صورت عرضه نسخه جهانی این محصول، به خرید آن فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)