خانهاخبار
برترین سایت های آموزشی دنیا چیست؟

برترین سایت های آموزشی دنیا چیست؟

با گسترش اینترنت و فناوری های نوظهور، بسیاری از کارها در بستر اینترنت انجام می شود. آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست ...
۱۴۰۱/۲/۲۶

با گسترش اینترنت و فناوری های نوظهور، بسیاری از کارها در بستر اینترنت انجام می شود. آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از فعالیت های آموزشی در بستر اینترنت و وب سایت‌ها انجام می شود. بسیاری از سایت های آموزشی به واسطه قدرت سئو توانسته اند خود را در گوگل به تعداد بیشماری افراد نمایش دهند و بر تاثیر هرچه بیشتر آموزش آنلاین اضافه کنند.

به نقل از سایت آموزشی برتر آموز، با شروع کرونا در دو سال پیش آموزش‌ها به صورت کلی به سمت آنلاین رفت و جدیدا مدارس و دانشگاه ها در کشورهای مختلف شروع به فعالیت حضوری خود کرده‌اند. به همین دلیل در همین ایام سایت های آموزشی در دنیا رشد چشم گیری کردند و بسیاری از آموزش هایی که در دنیا انجام می‌شد، از طریق همین سایت‌ها بود.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

در ایران هم سایت های آموزشی زیادی هستند که در حال فعالیت بوده و کاربران زیادی را دارند، برای مثال سایت برتر آموز که به تازگی افتتاح شده است یکی از بهترین سایت های آموزشی ایران است که در زمینه های دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار همانند آموزش سئو و یا آموزش فتوشاپ و دیگر آموزش ها فعالیت دارد و به خوبی به این نقطه رسیده است پیشنهاد میشود اگر قصد یادگیری دارید میتوانید از سایت bartaramouz.ir دیدن فرمایید.

اما در ادامه می خواهیم به معرفی برترین سایت‌های آموزشی در دنیا بپردازیم که در حوزه آموزش بسیار تاثیرگذار هستند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سایت Udemy

یکی از پرطرفدارترین و معتبرترین سایت های آموزشی زبان خارجی سایت udemy  است. محتویات این سایت هم مناسب برای داننش آموزان و هم مناسب برای دانشجویانی است که می خواهند یادگیری مهارت های خود را افزایش دهند. آموزش‌هایی که در این سایت قرار می‌گیرند، از نظر کیفیت مورد بررسی قرار می‌گیرند و سپس در سایت انتشار پیدا می کنند تا محتواهای بسیار مناسبی باشند. چرا که اگر محتوای دوره آموزشی از نظر کیفیت ضعیف باشد، عملکرد سایت به صورت کلی زیر سوال می رود و دیگر آن اعتیار قبلی را نخواهد داشت.

محتویاتی که در این سایت قرار می‌گیرد به صورت رایگان و غیررایگان است و در زمینه‌هایی مانند آموزش وردپرس، عکاسی، بازاریابی، توسعه وب و ... است و توسط افرادی که در این زمینه ها خبره هستند انتشار یافته است. این سایت دارای 35000 ساعت محتوای آموزشی است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

image

سایت edx

این سایت توسط دانشگاه MIT در سال 2012 تاسیس شده است و برای افرادی که می‌خواهند در سایت های بین المللی تحصیل کنند اما هزینه های آن برایشان زیاد است، مناسب است. معمولا دوره هایی که در سایت edx منتشر می شود، به صورت رایگان است و بسیاری از آن ها دارای تاییده و گواهینامه های بین المللی نیز هستند. دوره هایی که در سایت edx قرار دارد، در حوزه دانشگاهی و آکادمیک، هنر، موسیقی، برنامه نویسی و ... است. درنظر داشته باشید در صورتی که بخواهید مدرک معتبری از این سایت دریافت کنید، باید هزینه آن را علاوه بر هزینه دوره پرداخت نمایید.

سایت Coursera

این سایت نیز عملکردی بسیار شبیه به سایت قبلی یا همان edx دارد. تا همین الان که با شما صحبت می‌کنیم، چیزی حدود 17 میلیون نفر از 1500 محتوای آموزشی موجود بر روی این سایت استفاده می ‌کنند که روز به روز نیز بر تعداد آن افزوده خواهد شد. سایت courser نسبت به سایت edx دارای دوره های آموزشی متنوع تری هست که باعث تفاوت آن بایکدیگر شده است.

محتواهایی که در این سایت وجود دارد، عمدتا به صورت رایگان قرار دارد و افراد می توانند بسیاری از دوره های آموزشی مراکر معتبر آموزشی دنیا و دانشگاه ها را در این سایت پیدا کنند و اقدام به آموزش کنند.

سایت khanacademy

این سایت به صورت رایگان به ارائه محتوای آموزشی اقدام کرده است و نتیجه استارتاپی است که توسط سلمان خان هندی ایجاد شده است تا اموزش های در سطح جهان را بهبود دهد. از کارهایی که در این استارتاپ انجام شده است این است که تمامی محتوای قرار گرفته بر روی این وب سایت به صورت رایگان بر روی یوتیوب نیز بارگذاری شده است تا افراد از هر جای دنیا بتوانند به راحتی هرچه تمام تر به محتواهای آن دسترسی داشته باشند.

به گفته تیم استارتاپ سلمان خان و سایت khanacademy این سایت یک مرجع بسیار مناسب برای یادگیری تمامی سنین است و هر کسی با هر سن و مهارتی که دارد می تواند محتواهای موجود در این وب سایت را مشاهده کرده و به مهارت های خود اضافه کند. موضوعات مختلفی نظیر اقتصاد، علوم، ریاضیات و ... در این وب سایت تعبیه شده است که نیاز شما را از هر آموزش دیگری برطرف خواهد کرد.

image

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین سایت‌هایی که در حوزه آموزشی در دنیا وجود دارند را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی‌های هر کدام را به صورت جداگانه با یکدیگر بررسی کنیم. اگر به دنبال آموزش به زبان انگلیسی هستید، این سایت ها را از دست ندهید و می توانید به صورت رایگان و یا با یک هزینه اندک در بهترین دوره های آموزشی در دنیا شرکت کنید و بر دانش و مهارت خود اضافه کنید. با این حال چنانچه سوالی درباره هر کدام از سایت‌ها دارید، خوشحال خواهیم شد آن را در کامنت ها از ما بپرسید تا در کوتاهترین زمان به آن پاسخ دهیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی رضا

۱۴۰۱/۲/۲۶
کلا سایت هایی که در زمینه آموزش کار میکنند درامدشون همیشه بالاست