خانهاخبار
نمایشگر نسل بعدی گوشی‌های تاشو ممکن است تا 360 درجه باز شود!

نمایشگر نسل بعدی گوشی‌های تاشو ممکن است تا 360 درجه باز شود!

برند ال جی به تازگی در رویداد Display Week 2022 از نمایشگر تاشویی پرده‌برداری کرده است که می‌تواند تا 360 درجه بچرخد
۱۴۰۱/۲/۲۶

علی‌رغم این که ال جی سال گذشته از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد، این برند شناخته شده حوزه فناوری در بین شرکت‌های تامین قطعات گوشی‌های هوشمند به خصوص حوزه نمایشگرهای LED جایگاهی ویژه دارد. در همین راستا، ال جی به عنوان مهمان ویژه در رویداد ویژه نمایشگر‌ Display Week 2022 که هفته گذشته در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد دعوت شد تا از آخرین فناوری‌های خود رونمایی کند. در طی این رویداد، ال جی به طور رسمی اعلام کرد که موفق شده است تا نمایشگر تاشو اولدی را توسعه دهد که قادر خواهد بود تا 360 درجه خم شود.

image

 

نمایشگر تاشو لمسی که ال جی در این رویداد به بازدیدکنندگان نشان داد برابر با 8.03 اینچ است که به طور افقی خم می‌شود. نکته برجسته این نمایشگر خم شدن آن به داخل و به بیرون است که می‌تواند تا 360 درجه بچرخد. از نظر استقامت، نمایشگر جدید تاشو ال جی از فناوی شیشه فوق نازک UTG بهره می‌برد و بخشی از نمایشگر که به عقب می‌چرخد نیز با لایه‌ای از مواد ضد اثر انگشت پوشانده شده است تا همیشه تمیز باقی بماند.

image

 

بنابر ادعای ال جی، این نمایشگر در شرایط کاربری عادی تا 200000 بار بدون مشکل باز و بسته خواهد شد و رزولوشن آن نیز برابر با 2480 در 2200 خواهد بود که تراکم پیکسلی 431 ppi را به ارمغان خواهد داشت. از دیگر مشخصات فنی نمایشگر جدید ال جی می‌توان به پشتیبانی 109 درصدی از فضای رنگی DCI-P3، روشنایی معمولی 430 نیتی و روشنایی حداکثری 600 نیتی اشاره کرد.

شایان ذکر است که البته هنوز قاب مناسبی برای فرم فکتور این نمایشگر توسعه داده نشده است ولی به هر روی این فناوری جدید ال جی آینده گوشی‌های تاشو را نشان می‌دهد و متخصصین حوزه نمایشگر قطعا در حال کار روی این نمایشگر هستند تا بتوانند آن را در گوشی‌های هوشمند جا دهند.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد از دیگر محصولات ال جی در این رویداد می‌توان نمایشگر 17 اینچی اولد تاشو را نام برد که البته به طور 180 درجه عمودی خم می‌شود ولی از فرم فکتور لپتاپی بهره می‌برد. این نمایشگر در حال حاضر در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)