خانهاخبار
رابط کاربری گوگل پلی با تغییراتی مواجه شد

رابط کاربری گوگل پلی با تغییراتی مواجه شد

فروشگاه نرم افزاری Google با نام گوگل پلی این روزها میزبان تغییرات ظاهری بوده است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.
۱۴۰۱/۲/۲۵

ذخیره زمان، یکی از مواردی است که گوگل همواره روی آن تأکید داشته و بروزرسانی‌های مختلف خود را بر مبنای آن ارائه می‌کند. این دسته موارد رفته رفته روی سیستم عامل اندروید اعمال می‌شود و باعث شده تا تغییرات کاربردی و مفیدی را شاهد باشیم. حالا نیز به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان پلی استور در تدارک آن هستند تا تغییری جدید را به ارمغان آورند.

در حالی حاضر پیش از آن که صفحه را اسکرول کنید، سه اپلیکیشن را به همراه گوشه‌ای از توضیحات‌شان مشاهده می‌کنید که برای مشاهده عناوین بیشتر، باید عضلات خود را حرکت داده و انگشت‌تان را به سمت چپ روی صفحه نمایش سوایپ کنید.

به عنوان مثال اگر پلی استور گوگل را باز کنید، صفحه‌ای مانند تصویر پیش روی شما قرار می‌گیرد که در بالاترین بخش، آیتم Based on your recent activity را می‌بینید که سه آیکون به همراه توضیحاتی کوتاه در این قسمت دیده می‌شود. اگر هیچ یک از آن‌ها با نیازهای شما سازگار نبود، می‌‌توانید صفحه را به سمت چپ سوایپ کرده و گزینه‌های بعدی را مشاهده کنید. اما گوگل در حال تست قابلیت جدیدی است که به جای موارد یاد شده، تنها لیستی از اپلیکیشن‌ها را به نمایش بگذارد و به این ترتیب، زمان بسیار کمتری از شما گرفته خواهد شد.

البته رابط جدید که به صورت لیست خواهد بود، همچنان میزبان آیکون کوچکی از هر نرم افزار بوده و امکان اسکرول به سمت چپ برای مشاهده عناوین بیشتر را نیز دارا خواهد بود.

image

نمایی از ظاهر فعلی پلی استور گوگل

البته به نظر می‌رسد که گوگل به صورت کامل از این مدل یاد شده دست نکشیده است. این طور که منابع خبری به آن اشاره کرده‌اند، ظاهرا در نسخه جدید Play Store شاهد ترکیبی از حالت یاد شده به همراه آیتم‌های لیست شده خواهیم بود.

وب سایت 9to5Google در این خصوص گزارش داده است که گوگل در حال نهایی کردن زبان طراحی جدید است و هنوز مشخص نیست آیا حالت لیست گونه جدید می‌تواند به در دسترس قرار گرفتن راحت‌تر اپلیکیشن‌ها کمک کند یا خیر.

گوگل همواره از ایجاد تغییرات این چنینی برای سر زبان انداختن مجدد محصولات خود استفاده می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا نام این دسته از موارد همواره در رسانه‌های خبری مطرح شود. پیش از آن که تغییرات جدید اعمال شود، خوشحال می‌شویم نظر شما را پیرامون این موضوع بدانیم. آیا رابط کاربری فعلی پلی استور گوگل شما را راضی کرده است؟ یا ترجیح می‌دهید تغییرات اعمال شده و ظاهر جدیدتری را شاهد باشید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)