خانهاخبار
ایلان ماسک خرید توییتر را به تعویق انداخت

ایلان ماسک خرید توییتر را به تعویق انداخت

ایلان ماسک گفته که خرید توییتر فعلا عقب افتاده است، اما او همچنان به این موضع متعهد است.
۱۴۰۱/۲/۲۴

همین چند وقت پیش بود که با اعلام رسمی ایلان ماسک و توییتر برای توافق خرید این شرکت، بمب خبری رسانه‌ها همه جا را فرا گرفت. اما امروز یک روز جالب دیگر در این خصوص است، زیرا ماسک فاش کرده که این معامله «به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است» و در انتظار جزئیات محاسبات مربوط به حساب‌های جعلی است، که در واقع کمتر از ۵ درصد کل حساب‌های توییتر را تشکیل می‌د‌هد.

اگر در مورد صحبت‌های ایلان ماسک کمی سردرگم شده‌اید باید نگاهی به گزارش اخیر رویترز در اوایل این ماه میلادی بیاندازید که گفته بود خود توییتر تخمین می‌زند که حساب‌های جعلی و اسپم این اپلیکیشن، کمتر از ۵ درصد از کاربران را تشکیل می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد ایلان ماسک هنوز متقاعد نشده است که تنها ۵ درصد از کاربران، اکانت‌های جعلی را تشکیل می‌دهند.

image

 

بدیهی است که اگر درصد بسیار بیشتری ار کاربران توییتر ربات‌های اسپم و جعلی باشند، ارزش شرکت برای خریدار کاهش می‌یابد، در این صورت احتمالا ماسک کمتر از ۴۴ میلیارد دلاری که قبلا با پرداخت آن موافقت کرده، پیشنهاد خواهد داد. اگر این اتفاق رخ دهد، مشخص نیست دقیقا چه بر سر این معامله پیش خواهد آمد، اما این خبر به طور شگفت‌انگیزی به افت قیمت سهام توییتر منجر خواهد شد.

ماسک می‌گوید با توجه به ارزشی که دارد، همچنان متعهد است که این خرید را انجام دهد، بنابراین به نظر می‌رسد این حرکت او یک تاکتیک مذاکره در مراحل پایانی است. به هر حال زمان مشخص خواهد کرد که بالاخره تکلیف این معامله جنجالی به کجا خواهد کشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)