خانهاخبار
گوگل پیکسل 6a با نمایشگر اولد و تراشه تنسور رسما رونمایی شد

گوگل پیکسل 6a با نمایشگر اولد و تراشه تنسور رسما رونمایی شد

جدیدترین نسل گوشی میان‌رده گوگل با قیمت 450 دلاری به فروش خواهد رسید.
۱۴۰۱/۲/۲۲

سرانجام پس از رونمایی از گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در اکتبر سال گذشته، حالا نوبت به نسخه میان‌رده این سری موسوم به پیکسل 6a رسیده است که امشب در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O از آن رونمایی شد. در ادامه مطلب نگاهی به مشخصات میان‌رده جدید گوگل خواهیم انداخت.

image

 

بنابر اعلام رسمی گوگل، پیکسل 6a از همان طراحی آشنا سری پیکسل 6 یعنی نوار دوربین، فریم آلومینیومی بازیافت شده و لبه‌های خمیده بهره می‌برد. در جلو نیز نمایشگر تخت حفره‌دار قرار دارد که میزبان دوربین سلفی است. ابعاد این نمایشگر اولد برابر با 6.1 اینچ است که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

image

به علاوه، نمایشگر پیکسل 6a از محتوای HDR و عمق رنگ 24 بیتی برخوردار است که می‌تواند 16 میلیون رنگ را به نمایش بگذارد. همچنین سنسور اثر انگشت نیز زیر نمایشگر پیکسل 6a قرار دارد. البته باید اشاره کرد که یکی از نکات منفی پیکسل 6a حاشیه نمایشگر زیاد آن است که شاید چندان برای برخی از کاربران خوشایند نباشد.در بخش سخت‌افزار، پیکسل 6a به مانند برادرهای بزرگ‌تر خود از تراشه اختصاصی تنسور با قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی بهره خواهد برد که در کنار حافظه رم 6 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت.

image

 

 وظیفه حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی کاربران نیز برعهده تراشه امنیتی تایتان M2 است. منبع تغذیه این مجموعه سخت‌افزاری باتری 4400 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 30 واتی است که طبق ادعای گوگل تا یک روز کاربر را همراهی خواهد کرد و در صورت فعال کردن حالت ذخیره انرژی حداکثری این رقم به 72 ساعت می‌رسد. گوگل پیکسل 6a همچنین به دو میکروفون با قابلیت حذف نویز محیطی مجهز شده است که می‌تواند حین تماس صوتی در محیط پر سر و صدا نویز اطراف را کاهش دهد.

image

 

شایان ذکر است گوگل وعده 3 بروزرسانی نرم‌افزاری را برای پیکسل 6a داده است و از آن سو پشتیبانی با بروزرسانی‌های امنیتی نیز تا حداقل 5 سال گارانتی شده است. در پنل پشتی پیکسل 6a دو دوربین 12.2 مگاپیکسلی اصلی با سنسور IMX363 و فوق عریض 12 مگاپیکسلی قرار گرفته است که قادر است با کیفیت 4K 30 فریم بر ثانیه و کیفیت فول اچ‌دی 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین‌های این میان‌رده همچنین از قابلیت‌های محبوب Magic Eraser، Real Tone و Face Unblur نیز پشتیبانی می‌کند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز برعهده دوربین 8 مگاپیکسلی است.

image

 

 در نهایت، از دیگر مشخصات فنی پیکسل 6a می‌توان به اسپیکرهای استریو، عرضه با اندروید 12، بلوتوث نسخه 5.2 و وای‌فای 6 اشاره کرد. جدیدترین میان‌رده گوگل در رنگ‌های سبز، سفید و مشکی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و برچسب قیمتی آن نیز برابر با 450 دلار خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)