خانهاخبار
از iOS 16 چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

از iOS 16 چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

آی او اس ۱۶ کمتر از یک ماه دیگر به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. در این مطلب انتظارات از این پلتفرم را مرور خواهیم کرد.
۱۴۰۱/۲/۲۰

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اپل رویداد WWDC 2022 را در تاریخ ۱۶ خرداد ماه برگزار خواهد کرد. این رویداد به طور مشخص به معرفی نسخه آینده سیستم عامل‌ها اختصاص پیدا می‌‌کند. یکی از مهم ترین گزینه‌ها که اغلب کاربران به دنبال آن هستند، رونمایی از iOS 16 است. 

در ادامه مطلب، انتظاراتی که از پلتفرم جدید آیفون‌ها خواهیم داشت را مرور کنیم. شما به عنوان یکی از خوانندگان این مطلب، اگر انتظار دیگری از این سیستم عامل دارید، لطفا آن را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

امکان شخصی سازی بیشتر رابط کاربری

image

تصویری از آیفون ۱۳ پرو به همراه کیس سبز کم رنگ

با عرضه iOS 14، یکی از بزرگ ترین امکاناتی که این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار داد، شخصی سازی رابط کاربری از امکان تعویض آیکون‌های هوم اسکرین و اضافه کردن ویجت‌ها بود.

این طور که پیش می‌رفت، انتظار داشیم که iOS 15 نیز با چنین تغییراتی همراه باشد و امکانات شخصی سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد. اما متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. لذا تمام نگاه‌ها به سمت iOS 16 معطوف شده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل سورپرایزی را برای کاربران خود در نظر گرفته است، یا همین روند iOS 15مجددا تکرار می‌شود.

یکی از عناوینی که به نظر می‌رسد کاربران شدیدا به دنبال آن هستند، امکان تغییر آیکون اپلیکیشن‌ها به صورت همزمان است. تصور کنید یک پک آیکون را به صورت آماده داشته و با یک کلیک، آیکون تمامی اپلیکیشن‌ها تغییر پیدا کند. فوق العاده است. این طور نیست؟

از سوی دیگر، قابلیت تغییر تم آیفون گزینه‌ای است که استفاده کنندگان از این گوشی هوشمند مدت هاست منتظر آن هستند. ایجاد چنین تغییری آنچنان هم سخت نیست و می‌توان به راحتی آن را اجرا کرد. این موضوع باعث می‌شود که اپل در درجه اول و توسعه دهندگان از سوی دیگر، بتوانند تم‌های اختصاصی و جذابی را طراحی کرده و از این طریق کسب درآمد کنند.

شخصی سازی رابط کاربری، چیزی است که مسلما اغلب افراد از تغییرات حاصل شده احساس رضایت و خوشحالی خواهند کرد. باید ببینیم در نهایت آیا اپل چنین امکانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد یا خیر.

قابلیت Magic Eraser در اپلیکیشن Photos

image

نمایی از بخش Memories در اپلیکیشن Photos آیفون

زمانی که گوگل قابلیت Magic Eraser را به به پیکسل ۶ و نسخه پرو آن اضافه کرد، بسیاری از کاربران پلتفرم آی او اس جای خالی آن را روی این سیستم عامل حس کردند. اگر از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به عکاسی دارید، مسلما تا به حال زیاد پیش آمده که تصاویر زیادی را شکار کرده و وجود اشیاء اضافه درون کادر باعث نارضایتی شما شده است. می‌دانیم که اپلیکیشن‌های ویرایشگر زیادی در اپ استور دیده می‌شوند که چنین قابلیتی را با خود به همراه دارند. اما معمولا این قبیل امکانات از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای فعال می‌شوند و بسیاری از افراد، مایل به پرداخت هزینه برای برخورداری از آن‌ها نیستند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، اپل باید ویژگی Magic Eraser را به اپلیکیشن Photos اضافه کند تا کاربران بتوانند به سادگی تصاویر خود را ویرایش کرده و اشیاء اضافه را از درون آن‌ها حذف کنند. از نظر سخت افزاری، به دلیل برخورداری از تراشه اختصاصی اپل، امکان انجام چنین کاری فراهم است و تنها جنبه نرم افزاری آن باید حل و فصل شود.

ویجت‌های تعاملی

image

نمایی از دو ویجت مختلف روی آيفون

زمانی که ویجت‌ها برای اولین بار به iOS 14 اضافه شدند، بسیاری از کاربران از این موضوع شدیدا خوشحال شدند. چرا که این ویژگی مدت‌ها روی سیستم عامل اندروید وجود داشت و جای خالی آن روی آیفون‌ها حس می‌شد. اما ای ویجت‌ها صرفا اطلاعاتی را به نمایش گذاشته و امکان تعامل با آن‌ها وجود نداشت که این موضوع، برخی افراد را تا حدودی ناامید کرد. در واقع آن‌ها را می‌توان یک شورتکات از یک اپلیکیشن با سایزی بزرگ‌تر به حساب آورد که با ضربه زدن روی آن‌ها، به محیط اپلیکیشن هدایت می‌شوید.

با عرضه iOS 16 انتظار داریم که اپل پا را یک قدم فراتر گذاشته و امکان تعامل با ویجت‌ها را افراهم کند. به طور مثال امکان کنترل موزیک در حال پخش از طریق ویجت مربوطه وجود داشته و حتما نیاز به وارد شدن به داخل اپلیکیشن Music نباشد. 

قابلیت Quick Note در آیفون

image

نمایی از ویژگی Quick Note در آیپد

قابلیت Quick Note دز آیپد او اس ۱۵ و مک او اس مانتری به دنیای محصولات اپل پا گذاشت. به این ترتیب شما می‌ةوانید در سریع ترین زمان ممکن، اقدام به نوت برداری کنید. از آن جا که ویژگی App Library ابتدا برای آیفون‌ها عرضه شد و سپس به آیپد او اس آمد، لذا انتظار می‌رود که این ویژگی با iOS 16 به آیفون‌ها بیاید.

در حال حاضر، کارهای زیادی از طریق جسچرها روی آیفون امکان انجام‌شان وجود دارد. لذا اضافه شدن یک جسچر جدید که از قسمت پایینی سمت راست انگشت خود را به سمت صفحه بکشید، به نظر نمی‌رسد خواسته آنچنان زیادی باشد. اپلیکیشن Notes این روزها توسط خیلی عظیمی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و اضافه شدن این ویژگی می‌تواند به هرچه بهتر شدن آن کمک کند.

ایجاد تغییرات در اپلیکیشن Home

image

نمایی از رابط کاربری نرم افزار Home در آیفون

یکی از اپلیکیشن‌هایی که به طور حتم نیاز به اعمال تغییرات دارد، نرم افزار Home است. چند سالی است که از عرضه این اپلیکیشن می‌گذرد تا به حال تغییرات خاصی روی آن اعمال نشده است.

زمانی که قصد هوشمندسازی منزل خود را داشته باشید، مطمئنا سر و کار شما با این اپلیکیشن بیشتر خواهد شد. در حال حاضر امکانات خاصی توسط این نرم افزار در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد و تنها امکان اضافه کردن محصولات و برخی تنظیمات جزئی از این طریق فراهم شده است. امیدواریم که اپل در این زمینه نیز سورپرایزهایی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

EhsanZonuzi

۱۴۰۱/۲/۲۱
چیزایی که ما اندرویدیها سالهاست داریم استفاده میکنیم تازه برای اپلیها آرزوئه :D