خانهاخبار
تولید پنل‌های اولد شرکت BOE برای آیفون 13 متوقف شده است

تولید پنل‌های اولد شرکت BOE برای آیفون 13 متوقف شده است

طبق گزارشی جدید، اپل پس از مشاهده تغییر بدون هماهنگی با او در پروسه شرکت BOE در تولید پنل‌های اولد آیفون 13، به این شرکت دستور داده تا تولید را متوقف کند.
۱۴۰۱/۲/۱۵

طبق گزارشی جدید، تولید صفحه نمایش اولد برای آیفون 13 توسط شرکت چینی BOE از ماه بهمن متوقف شده است. به گفته رسانه کره‌ای The Elec، طراحی عرض مدار، بدون مجوز تغییر کرده است و اپل به شریک خود دستور داده تا تولید را متوقف کند.

کاهش تولید پنل‌های اولد در BOE با کمبود آی سی درایور نمایشگر شروع شد، شرکت BOE این قطعه را از شرکت قطعات نیمه هادی کره‌ای LX Semicon که به ال جی هم قطعه می‌دهد، تامین می‌کرد. با این حال، دلیل مهم‌تر این موضوع این است که سازنده چینی، یک طرفه و بدون اطلاع اپل، ترانزیستور لایه نازک را تغییر داده است که بر معماری داخلی گوشی تاثیر می‌گذارد.

image

 

این گزارش همچنین می‌افزاید که این موضوع مانعی برای مشارکت بین هر دو شرکت نخواهد بود. The Elec می‌گوید که به نظر می‌رسد که اپل با این پیشامد باز هم سعی در نگه داشتن شرکت BOE به عنوان تامین کننده دارد تا وابستگی خود به سامسونگ و ال جی را کاهش دهد و موقعیت چانه‌زنی بیشتری برای کاهش قیمت پنل‌ها داشته باشد. شرکت BOE انتظار دارد تا بتواند صفحه نمایش برای آیفون 14 که امسال قرار است معرفی شود، تولید کند، زیرا کارخانه B11 آن در سیچوان با وجود نرخ پایین تولید، همچنان در حال فعالیت است.

مشکلی که اخیرا در فرآیند تولید این شرکت پیش آمده به نظر می‌رسد که توقف موقتی را در رایزنی‌های اپل با BOE ایجاد کند، اما همانطور که گفتیم بعید به نظر می‌رسد که اپل بعد از مدتی طولانی، حالا که تامین کننده دیگری را برای نمایشگرهایش پیدا کرده، بخواهد به راحتی از دست بدهد، زیرا این شرکت سال‌هاست که به دنبال تنوع در تامین کننده‌های صفحه نمایش خود است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)