خانهاخبار
گلکسی زد فلیپ 4 بزرگ ترین ایراد محصولات منعطف سامسونگ را برطرف خواهد کرد

گلکسی زد فلیپ 4 بزرگ ترین ایراد محصولات منعطف سامسونگ را برطرف خواهد کرد

مشکل باتری، یکی از دردسرهای کاربران با سری فلیپ سامسونگ است، اما گلکسی زد فلیپ 4 این معضل را برطرف خواهد کرد.
۱۴۰۱/۲/۱۲

در دنیای امروزی، مسلما هیچ کس منکر سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند با نمایشگر منعطف نیست. یکی از بزرگ ترین دلایل این اتفاق، معرفی و عرضه گلکسی زد فلیپ 3 بود که می‌توان آن را مشهورترین اسمارت فون با نمایشگر خمیده به حساب آورد. این محصول در مقایسه با نسل پیشین خود با بهبودهای بسیار زیادی از جمله نمایشگر خارجی بزرگ‌تر، افزایش مقاومت در مقابل ضربه، تراشه قدرتمندتر و صفحه نمایش روان‌تر همراه بود. 

حالا در حالی که نسخه بعدی این گوشی هوشمند، یعنی گلکسی زد فلیپ 4 با بهبودهای بیشتری نسبت به گذشته همراه خواهد بود، اما طبق گزارشات باید انتظار برطرف شدن یک مشکل اساسی با نام باتری را نیز داشته باشیم.

تمامی محصولات با پسوند زد فلیپ که تا به حال توسط سامسونگ به دنیای تکنولوژی معرفی شده، از باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار بوده‌اند که این گزینه برای استفاده روزانه کاربران آنچنان که باید و شاید کافی نیست. وب سایت Galaxy Club در آخرین تحقیقات خود و بر اساس مدارک مشاهده شده، مدعی شده است که کره‌ای‌ها از باتری بزرگ‌تری روی گلکسی زد فلیپ 4 استفاده خواهند کرد.

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مسلما می‌دانید که گوشی‌های هوشمند با نمایشگر منعطف که از سوی سامسونگ تولید و روانه بازار می‌شود، از باتری دوگانه برخودار هستند. ظاهرا در نسل جدید گوشی Z Flip که با شماره ساخت SM-F721 همراه خواهد بود، باید انتظار افزایش ظرفیت یکی از باتری‌ها را داشته باشیم. این موضوع باعث می‌شود تا با افزایش دست کم ۱۰۰ میلی آمپر ساعتی، ظرفیت باتری دیوایس به ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت برسد.

image

 

البته این افزایش ظرفیت آنچنان که باید و شاید به چشم نخواهد آمد، اما در هر صورت این اتفاق روی داده و می‌توان نسبت به چنین تغییراتی در آینده خوشبین بود. البته بد نیست بدانید که ظرفیت باتری، تنها چیزی نیست که روی عمر مفید باتری تأثیر می‌گذارد. چیپست قرار گرفته درون گوشی‌های هوشمند هم نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد.

برخی رسانه‌های خبری بر این باور هستند که گلکسی زد فلیپ ۴ از تراشه اسنپدراگون ۸ Gen 1 پلاس برخوردار خواهد بود که نسبت به نسخه پیشین، یک حرکت رو به جلوی موفق به حساب می‌آید و همین موضوع، باعث می‌شود تا حساب ویژه‌ای در حوزه کاهش مصرف باتری روی آن باز کنیم.

تا به این لحظه، هنوز مدارک و مستنداتی دالِ بر افزایش سرعت شارژ سریع نسبت به نسخه پیشین این محصول (شارژ سریع ۱۵ واتی) رویت نشده است. سایر مشخصات سخت افزاری نیز در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما از نظر زبان طراحی، بعید است اتفاق خاصی روی داده و احتمالا محصولی با همان سبک و سیاق گلکسی زد فلیپ 3 را شاهد خواهیم بود که نمایشگر ۶.۷ اینچی داخلی و ۱.۹ اینچی خارجی را با خود به همراه خواهد داشت.

گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت ۹۹۹ دلاری در دسترس خریداران قرار گرفت، اما برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که نسخه جدید آن با قیمت پایین‌تری معرفی و روانه بازار خواهد شد. احتمالا در ماه آگوست و در کنار گلکسی زد فولد 4 و گلکسی واچ 5، شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)