خانهاخبار
احتمال عرضه سنسور دمای بدن در اپل واچ سری 8

احتمال عرضه سنسور دمای بدن در اپل واچ سری 8

مینگ چی کو گفته که اگر الگوریتم‌های اپل واچ 8 به خوبی کار کنند، شاهد حسگر دمای بدن در این سری خواهیم بود.
۱۴۰۱/۲/۱۱

به گفته تحلیلگرمعتبر اپل مینگ چی کو، اپل برنامه‌های اضافه کردن حسگر تشخیص دمای بدن را به دلیل مشکلات الگوریتمی در اپل واچ سری ۷ حذف کرد، اما این ویژگی می‌تواند در عوض در اپل واچ سری 8 عرضه شود.

کو در یک رشته توییت توضیح داده که اپل در ابتدا قصد داشته ویژگی اندازه‌گیری دمای بدن را با مدل‌های سری ۷ اپل واچ ارائه دهد، اما در مرحله اعتبار سنجی مهندسی (EVT)، به دلیل برآورده نشدن نیازهای اپل توسط الگوریتم دمای بدنی که توسعه داده بود، این شرکت برنامه‌های خود را برای عرضه اپل واچ ۷ با این حسگر کنار گذاشت.

مینگ چی کو معتقد است که اپل واچ سری 8 می‌تواند دارای سنسور نظارت بر دمای بدن باشد، اما به شرطی که الگوریتم‌های اپل برای این ویژگی، بتواند نیازهای پیشرفته این شرکت را قبل از تولید انبوه، برآورده کند.

قسمتی از توییت کو به شرح زیر است:

اپل اندازه‌گیری دمای بدن را در اپل واچ ۷ لغو کرد، زیرا این الگوریتم قبل از ورود به مرحله EVT در سال گذشته، واجد شرایط نبود. من معتقدم اپل واچ سری 8 در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ می‌تواند دمای بدن را اندازه بگیرد، البته اگر الگوریتم این حسگر بتواند نیازهای پیشرفته اپل را قبل از تولید انبوه برآورده کند.

image

 

مشکلاتی که اپل در رابطه با اندازه‌گیری دمای بدن تجربه کرده است، ظاهرا به این واقعیت مربوط می‌شود که دمای پوست بر اساس محیط به سرعت در حال تغییر است، و از آنجایی که ساعت هوشمند اپل نمی‌تواند دمای هسته بدن را با استفاده از سخت‌افزار کنترل کند، این ویژگی به شدت به الگوریتمی وابسته است که نتایج دقیقی را تولید کند.

کو در این رشته توییت‌های خود همچنین اضافه کرده که سامسونگ هم چالش‌های مشابهی را با اندازه‌گیری دمای بدن تجربه می‌کند و اشاره کرده که سامسونگ گلکسی واچ ۵ ممکن است به دلیل محدودیت‌های الگوریتمی دارای ویژگی‌های نظارت بر دمای بدن نباشد.

هم کو و هم Mark Gurman از بلومبرگ قبلا در مورد اینکه اپل واچ‌های ۲۰۲۲ احتمالا قابلیت‌های نظارت بر دمای بدن را ارائه دهند، صحبت‌هایی داشته‌اند، اما در چند وقت اخیر تا به امروز، خبری از شایعات در مورد این ویژگی نبوده است. به نظر می‌رسد که نظرات امروز مینگ چی کو شک‌های بیشتری را در مورد اینکه آیا این ویژگی واقعا با اپل واچ‌های سری 8 در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد، ایجاد می‌کند.

چیزی که مشخص است این است که اپل تا از کیفیت محصول یا یک ویژگی مطمئن نشود، آن را عرضه نمی‌کند، حتی اگر مدتی طولانی به تعویق بیافتد. حال باید دید که بالاخره امسال سنسور دمای بدن را در اپل واچ‌های جدید خواهیم دید یا خیر.

به نظر شما به جز حسگر دمای بدن، چه ویژگی‌های دیگری ممکن است به اپل واچ‌های سری 8 اضافه شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)