خانهاخبار
کوالکام در سال ۲۰۲۳ به جنگ تراشه‌های اپل سیلیکون می‌رود

کوالکام در سال ۲۰۲۳ به جنگ تراشه‌های اپل سیلیکون می‌رود

شرکت کوالکام قصد دارد تا در سال ۲۰۲۳ با ورود به عرصه تولید پردازنده کامپیوتر، وارد رقابت داغی با اپل شود.
۱۴۰۱/۲/۱۱

مهاجرت اپل از تراشه‌های اینتل به چیپست‌های اختصاصی که با نام Apple Silicon از آن‌ها یاد می‌شود، باعث شگفتی همگان شد و بسیاری از اهالی و اصحاب رسانه، لب به تعریف و تمجید از این چیپست‌ها باز کردند. 

تراشه‌های سری M اپل در کنار افزایش قدرت بهره‌وری، با مصرف انرژی پایین‌تری نیز همراه هستند. در ماه نوامبر سال گذشته، مسئولان کوالکام اعلام کردند که قصد دارند در آینده نزدیک با طراحی و توسعه تراشه‌های مخصوص کامپیوتر، به صورت مستقیم با اپل وارد رقابت شوند. حالا امروز مشخص شده است که اولین رقیب چیپست‌های سری M اپل اواخر سال آینده (۲۰۲۳) معرفی و روانه بازار خواهد شد.

طبق گزارش جدیدی که توسط وب سایت Tom’s Hardware نقل شده، مهندسان و تکنسین‌های کوالکام در حال طراحی و توسعه چیپست جدید مبتنی بر ARM هستند که در سال ۲۰۲۳، به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. به گفته مدیران کوالکام، این چیپست‌ها به گونه‌ای طراحی خواهند شد که به صورت مستقیم به جنگ تراشه‌های M1،  M1 Pro و M1 Max اپل رفته و همان میزان از بازدهی و عمر مفید باتری را در اختیار کاربران ویندوزی بگذارد.

image

 

آقای Christian Amon در جریان تماس تلفنی برای گزارش مالی شرکت خود، اعلام کرد که تیم Nuvia در حال کار روی تراشه جدید مبتنی بر ARM هستند و اغلب تمرکز آن‌ها، روی حداکثر بهره‌وری بوده و حاصل دسترنج‌شان، اواخر سال آینده میلادی آماده عرضه به بازار خواهد شد.

Nuvia که یک استارتاپی بود که توسط مهندسان سابق اپل روی کار آمده بود، در ماه ژانویه ۲۰۲۱ توسط کوالکام به صورت کامل خریداری شد. اپل در نظر دارد تا تراشه M2 خود را به همراه نسخه جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو در سال جاری میلادی معرفی کند. به این ترتیب پیش از آن که کوالکام رقیبی برای نسخه اول این محصول ارائه کند، آن‌ها به سراغ نسخه دوم می‌روند و تا پایان سال ۲۰۲۳ نیز احتمالا از چیپست M3 رونمایی خواهند کرد. در این حالت کوالکام حدودا دو سال از اپل عقب خواهد ماند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)