خانهاخبار
لانچر Nothing Phone 1 را همین حالا روی گوشی‌ اندرویدی خود آزمایش کنید

لانچر Nothing Phone 1 را همین حالا روی گوشی‌ اندرویدی خود آزمایش کنید

با نصب لانچر جدید شرکت Nothing، می توانید هم تنوعی به محیط داخلی رابط کاربری خود دهید، هم ببینید که گوشی‌های آینده Nothing چه رابط کابری دارند.
۱۴۰۱/۲/۱۱

شرکت Nothing که موسس آن، بنیان‌گذار سابق وان پلاس هم هست و به زودی قرار است که گوشی‌های خود را وارد بازار کند، بتای عمومی لانچر خود را به نام Nothing Launcher راه‌اندازی کرده است. این لانچر در واقع رابط کاربری پیش‌فرض اولین گوشی این شرکت یعنی Nothing Phone 1 خواهد بود.

در اوایل سال جاری، شرکت جدید آقای Carl Pei، به نام Nothing، رسما اعلام کرد که قصد دارد اولین گوشی هوشمند خود را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. Nothing Phone 1 هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد، اما اکنون با عرضه لانچر این گوشی، حداقل می‌توان نیم نگاهی به عملکرد رابط کاربری آن انداخت.

لانچر Nothing که امروز به عنوان نسخه بتا عمومی منتشر شد، اکنون در فروشگاه گوگل پلی در دسترس است و می‌توانید آن را روی تعداد محدودی از گوشی‌های اندرویدی، به ویژه سری‌های سامسونگ گلکسی S21 و گلکسی S22، و همچنین گوگل پیکسل ۵ و جدیدتر نصب کنید. گفته شده که پشتیبانی این لانچر از گوشی‌های وان پلاس هم به زودی ارائه می‌شود.

image

 

لانچر Nothing دقیقا چگونه است؟

با اولین نصب لانچر Nothing، با یک طرح نسبتا استاندارد مواجه می‌شوید. شما ۴ نماد در داک برنامه‌ها دارید، یک ویجت جستجوی گوگل در بالای آنها، و سپس دو نماد دیگر در بالای آن. بسته آیکون‌های پیش‌فرض این لانچر چندان بی‌شباهت به آیکون‌های لانچر پیکسل نیست، زیرا آیکون برنامه‌ها را در این رابط کاربری به شکل دایره‌ای تبدیل می‌کند.

تصویر پس زمینه پیش‌فرض با توجه به اینکه برچسب‌های آیکون‌ها را محو می‌کند و نوار وضعیت را کاملا ناخوانا می‌کند، از نظر دید خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. اگر بخواهید تصویر پس زمینه را تغییر دهید، می‌توانید روی یک بخش خالی از صفحه اصلی انگشت خود را نگه دارید، سپس گزینه Wallpaper And Styles را بزنید و بعد از آن یک تصویر جدید برای پس زمینه انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات موارد کمی هم وجود دارد که می‌توانید پس از اینکه در بخش تنظیمات قرار گرفتید، آنها را تغییر دهید. می‌توانید برنامه‌های جدید را به طور خودکار به صفحه اصلی اضافه کنید، یا اینکه نوتیفیکیشن‌ها را خاموش و روشن کنید.

کشوی برنامه‌ها نیز فوق‌العاده ساده با پس زمینه خاکستری ملایم و نمادهایی با برچسب‌های متنی مشکی است. یک نوار جستجو در بالا وجود دارد که فقط برنامه‌ها را جستجو می‌کند و هیچ جای دیگری را جستجو نمی‌کند.

چند ویجت جالب از جمله ساعت آنالوگ، ساعت دیجیتال، و اطلاعات آب و هوا هم وجود دارد که طراحی آنها با الهام از فونت نوشته‌های برند Nothing و رنگ‌های این برند یعنی سفید، مشکی، و قرمز انجام شده است.

در مجموع می‌توان گفت که لانچر شرکت Nothing ویژگی‌های زیادی ندارد، و این بدیهی است زیرا یک بتای ساده است؛ اما با توجه به اینکه موسس این شرکت بنیان‌گذار شرکت وان پلاس هم بوده است، انتظار می‌رود که با گذشت زمان پیشرفت‌هایی در این خصوص حاصل شود و شرکت Nothing بیشتر روی اینگونه موارد کار کند، زیرا به خوبی می‌داند که در دنیای امروز و با توجه به تنوع برندها، اگر شرکتی ایده نو و ویژگی‌های بسیاری را به کاربران عرضه نکند، به سرنوشتی مانند نوکیا دچار خواهد شد.

اگر شما هم این لانچر را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کردید، لطفا تجربیات خود را پس از استفاده از آن با ما در زیر این خبر به اشتراک بگذارید. اگر هم هنوز این لانچر را نصب نکردید اما مشتاق به تست کردن آن هستید، از این لینک می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی نصب کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ahmad

۱۴۰۲/۱/۲۳
گوشیم سامسونگهa13 واندرویدش 13 هست ولی ورژنش تو گوگل پلی نمیخونه و توگوگل دان کردن نصب نمیشه؟