خانهاخبار
نسخه جدید گوگل کروم برای اندروید با طراحی تازه‌تری همراه می‌شود

نسخه جدید گوگل کروم برای اندروید با طراحی تازه‌تری همراه می‌شود

گوگل کروم یکی از مرورگرهای محبوب به حساب می‌آید. نسخه اندروید آن در آينده میزبان ویژگی‌های جذابی خواهد بود.
۱۴۰۱/۲/۱۱

توسعه دهندگان مرورگر Google Chrome در حوزه رابط کاربری آن بسیار آهسته و پیوسته در حال حرکت هستند. اما کاربران نسخه اندروید این نرم افزار می‌توانند در آینده نزدیک شاهد تغییراتی در رابط کابری مرورگر محبوب گوگل کروم باشند.

توسعه دهندگان گوگل کروم قصد دارند تا با اضافه کردن یک امکان جدید به عنوان یک شورتکات کاربردی، رابط کاربری آن را با تغییراتی همراه کنند. در حال حاضر تولبار این مرورگر میزبان دکمه Home، کادر آدرس، آیکون اضافه کردن تب جدید، آیکون تب سوییچر و آیکون سه نقطه‌ای است که با زدن آن، می‌توانید به تنظیمات یا سایر قسمت‌ها وارد شوید.

البته بسته به نوع استفاده کاربر، آیکون اضافه کردن تب جدید یا به اشتراک گذاری به صورت مداوم با یکدیگر تغییر مکان می‌دهند و با کلیک روی کادر آدرس، آن‌ها جای خود را به میکروفونی برای جستجوی صوتی می‌دهند.

image

 

اما همان طور که اشاره شد، همه چیز در حال تغییر است و در نسخه جدید کاربران قادر خواهند بود تا شورتکات دلخواه خود را انتخاب کرده و به این ترتیب تنها آیکون اضافه کردن تب جدید، به اشتراک گذاری یا جستجوی صوتی را در آن قسمت شاهد خواهند بود.

در نسخه ۹۲ از مرورگر گوگل کروم، این ویژگی برای برخی کاربران فعال شده بود و توسعه دهندگان در حال تست کاربرد آن بودند. سه شنبه هفته گذشته و همزمان با ارائه نسخه ۱۰۱، دامنه در دسترس قرار گرفتن این ویژگی بسیار گسترده‌تر از پیش شد. اما گوگل هنوز به صورت رسمی آن را در اختیار کاربران قرار نداده است.

قابلیت جدید به عنوان یک گزینه تازه در تنظیمات و در بخش Advanced یافت خواهد شد که از آن با نام Toolbar shortcut یاد می‌شود. بر اساس یافته‌ها، اضافه شدن این ویژگی می‌تواند شدیدا کاربران را خوشحال کند.

image

 

شما به عنوان یکی از استفاده کنندگان از مرورگر گوگل کروم آیا منتظر این ویژگی بوده و از چنین تغییری راضی هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

پارسا

۱۴۰۱/۱۲/۳
این نسخه آندورید کرومی برای من فعال باشه