خانهاخبار
احتمال مجهز شدن نسل بعد اپل واچ به ارتباط ماهواره‌ای

احتمال مجهز شدن نسل بعد اپل واچ به ارتباط ماهواره‌ای

شایعات پیرامون احتمال وجود ارتباط ماهواره‌ای در آیفون‌های جدید از سال قبل تا به حال وجود داشته، اما برای اولین بار شایعات جدید حاکی از مجهز شدن اپل واچ‌های جدید به این ویژگی هستند.
۱۴۰۱/۲/۶

شایعات مربوط به ارسال پیام‌های ماهواره‌ای به وسیله آیفون، همراه با ادعای جدیدی مبنی بر اینکه اپل واچ نیز می‌تواند این قابلیت را داشته باشد، دوباره مطرح شده است.

پیش از این شایعه شده بود که آیفون‌های سری ۱۳ دارای اتصال ماهواره‌ای باشند، اما دیدیم که این امر در آیفون‌های پارسال محقق نشد. ارتباطات ماهواره‌ای به این معنی است که یک کاربر آیفون می‌تواند در مواقع ضروری، حتی زمانی که خارج از پوشش شبکه تلفن همراه باشد، درخواست کمک کند.

image

 

اکنون Mark Gurman روزنامه‌نگار بلومبرگ ادعا کرده است که این ویژگی برای آیفون‌های ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ و همچنین اپل واچ‌های جدید قرار است ارائه شود. او در خبرنامه Power On خود نوشته: « این ویژگی چه در آیفون باشد و چه در اپل واچ، قرار است فن‌آوری مشابه با ویژگی Garmin inReach Explorer و SPOT را که ارتباطات ماهواره‌ای دستی با قابلیت‌های مشابه است، ارائه کند».

هردو دستگاه ماهواره‌ای SPOT و Garmin، دستگاه‌های دستی کوچکی هستند، اما این فن‌آوری اگر بخواهد تا در اپل واچ قرار گیرد، باید به اندازه‌ای کوچک شود که در این ساعت قابلیت جاسازی را داشته باشد. حتی دستگاه‌های موجود با این فن‌آوری هم به آنتن‌های کوتاه و برجسته‌ای نیازمند هستند؛ به علاوه این را هم باید خاطر نشان کرد که در صورت ارائه این فن‌آوری اپل به ماهواره‌هایی هم نیازمند است تا بتواند از طریق آنها اطلاعات را ارسال و دریافت کنند، اما Gurman معتقد است که اپل در حال کار روی این موضوع است.

او ادامه داده که اخیرا نشانه‌هایی دیده شده که اپل و شریک ماهواره‌ای آن که ظاهرا شرکت Globalstar است، بسیار به این هدف خود نزدیک شده‌اند. در ماه فوریه امسال (بهمن ۱۴۰۰)، شرکت Globalstar اعلام کرد که برای خرید ۱۷ ماهواره جدید برای کمک به تامین انرژی سرویس‌های مستمر ماهواره‌ای برای یک مشتری بالقوه  (و نامشخص) که صدها میلیون دلار به آن پرداخت کرده است، به توافق رسیده است.

به نظر می‌رسد که اپل باز هم قرار است که با اپل واچ و آیفون در مواقع ضروری به کمک افراد بیاید و جان خیلی‌ها را نجات دهد؛ اما باید دید که آیا این ویژگی برای ایران نیز فعال خواهد بود یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)