خانهاخبار
اپل در حال کار روی آیمک و آیمک پرو جدید است

اپل در حال کار روی آیمک و آیمک پرو جدید است

طبق گزارش اخیر Mark Gurman، اپل در حال کار روی آیمک با پردازنده M3 و یک آیمک پرو جدید است، اما این محصول در آینده‌ای نزدیک عرضه نخواهد شد.
۱۴۰۱/۲/۵

Mark Gurman از بلومبرگ گزارش داده است که اپل در حال حاضر روی یک آیمک کار می‌کند که دارای تراشه اختصاصی اپل M3 است، و البته این در کنار حداقل ۹ عدد دستگاه مک جدید است که قرار است از نسل بعدی چیپست اپل استفاده کنند.

او در آخرین نسخه خبرنامه خود به نام Power On گفته است که کار بر روی یک آیمک با تراشه M3 در حال انجام است، اما جزئیات خاصی از آیمک، از جمله اینکه آیا این آیمک جانشینی برای آیمک ۲۴ اینچی فعلی هست یا خیر و یا اطلاعاتی از  مدل بزرگ‌تر از این دستگاه، در دسترس نیست. Gurman افزوده که یک آیمک پرو نیز در دست ساخت است، اما به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد.

خلاصه گفته‌های او در این مورد به شرح زیر است:

مدتی است که شنیده‌ام که تراشه‌های سری M2، تنها تراشه‌هایی نیستند که اپل در حال آزمایش آنها است؛ اگر منتظر یک آیمک جدید هستید، باید بگویم که نسخه M3 از این کامپیوترهای دسکتاپ در حال حاضر در دست ساخت است، هرچند که بعید می‌دانم که این محصول تا آخر امسال عرضه شود. همچنین برای کسانی که در مورد آیمک پرو می‌پرسند، من هنوز فکر می‌کنم یک آیمک پرو در راه است اما به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد.

image

 

هفته گذشته بلومبرگ گزارش داد که اپل سخت در حال کار بر روی تعدادی از مک‌های جدید است که قرار است تا پایان سال جاری و اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شوند. این مک‌های جدید شامل یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2، یک مک بوک ایر کاملا بازطراحی شده، و مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی به روز شده با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max است.

شایعه شده است که اپل تراشه M2 خود را در اواخر سال جاری به نمایش می‌گذارد، که اولین به روزرسانی مهم این شرکت در حوزه تراشه‌های سری M، پس از معرفی اولین سری از تراشه‌های اختصاصی سری M1 خود در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) خواهد بود.

تراشه پایه M2 که انتظار می‌رود قدرت مک بوک پرو ۱۳ اینچی را تامین کند، شایعه شده است که شامل همان ۸ هسته پردازنده M1 است، اما سرعت و کارایی آن بهبود یافته است. در مورد پردازنده هم گرافیکی هم احتمالا این تراشه از ۹ و ۱۰ هسته گرافیکی تشکیل شود که نسبت به M1 با ۷ و ۸ هسته گرافیکی پیشرفت نسبی حاصل شده است.

بنابراین اطلاعات افشا شده تاکنون در مورد تراشه M2، شاهد آن هستیم که این تراشه تفاوتی بزرگی نسبت به M1 ندارد، حال باید منتظر ماند و دید آیا این اطلاعات صحت دارند یا اپل باز هم طرفداران را غافل‌گیر خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)