خانهاخبار
Mark Gurman اطلاعات جدیدی از سری آیفون 14 منتشر کرد

Mark Gurman اطلاعات جدیدی از سری آیفون 14 منتشر کرد

Mark Gurman خبرنگار بلومبرگ، ضمن تاکید بر گفته‌های قبلی خود، اظهارنظر‌های تازه‌ای را در مورد سری آيفون ۱۴ مطرح کرده است.
۱۴۰۱/۲/۵

Mark Gurman از خبرگزاری بلومبرگ اظهار کرده که سری آیفون‌های 13 نسبت به نسل قبلی خود ارتقای زیادی نداشتند، اما سری آیفون 14 امسال می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

او در اظهار نظر اخیر خود، بسیاری از پیش‌بینی‌های قبلی‌اش را تکرار کرده و گفته که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به روزرسانی‌های گسترده‌ای خواهند داشت، اما گوشی‌های جدید از نظر ظاهری تغییر اساسی را تجربه نخواهند کرد.

این روزنامه‌نگار گزارش‌هایی را هم تایید کرده است که طبق آنها مدل مینی ۵٫۴ اینچی امسال حذف می‌شود و یک مدل ۶٫۷ اینچی به نام آیفون 14 مکس جایگزین آن می‌شود. او همچنین شایعات مربوط به استفاده اپل از تراشه قبلی A15 Bionic برای مدل‌های پایه سری آیفون 14 را نیز تایید می‌کند، ضمن آنکه می‌گوید که این اتفاق ناخوشایندی نیست، زیرا همین حالا هم این تراشه نسبت به پردازنده‌های اندرویدی بسیار برتر است و اینکه اپل از تراشه موجود در آیفون‌های سری ۱۳، در مدل‌های آیفون پایه سری 14 هم استفاده کند، مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد. این در حالی است که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس قرار است از تراشه قدرتمند A16 Bionic استفاده کنند، که طبق گزارش‌ها  براساس فرآیند پیشرفته‌تر ۴ نانومتری ساخته شده است و آن را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند.

image

 

مدل‌های پرو همچنین به احتمال زیاد دیگر از ناچ چند ساله اپل استفاده نخواهند کرد و جای آن قرار است از یک سوراخ دایره‌ای و یک بریدگی کپسولی شکل استفاده شود؛ اما مدل‌های پایه سری 14 آیفون‌ها تغییری را در قسمت جلو نخواهند داشت و از همان ناچ همیشگی استفاده خواهند کرد.

مارک گورمن همچنین از شایعاتی که می‌گویند آیفون‌های پرو امسال سنسور اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی خواهند داشت حمایت کرده و ظاهرا به همین دلیل است که برآمدگی دوربین این سری بزرگ‌تر شده است. گفته شده که سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی که جایگزین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی می‌شود، اندازه‌ای بزرگ‌تر خواهد داشت و ارتفاع لنز آن هم بین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر شده است.

یکی دیگر از شایعاتی که این روزها بسیار شنیده می‌شود استفاده از اتصال ماهواره‌ای در تمامی مدل‌های آیفون 14 است، که به این گوشی‌ها امکان می‌دهد تا پیام‌ها و هشدارهای تقاضای کمک (SOS) را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای ارسال کنند. طبق گزارش‌های قبلی، همه مدل‌های آیفون‌های سری 14، دارای یک دوربین جلوی جدید خواهند شد که می‌تواند تصاویر واضح‌تر و روشن‌تری را تولید کند.

در آخر هم به نظر می‌رسد که اپل امسال باز تنوع رنگ زیادی را تدارک دیده باشد، که یکی از آنها یک نوع بنفش خاص است که بسته به نور، سایه‌هایش تغییر می‌کند.

به نظر شما کدام‌یک از مطالب افشا شده و شایعات در مورد آیفون‌های سری 14 بیشتر به واقعیت نزدیک هستند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

msf

۱۴۰۱/۲/۵
این همه تغییرو کجای دلمون بزاریم :))