خانهاخبار
اولین قالب‌های سری آیفون 14 اندازه‌های نسبی قاب و دوربین این گوشی‌ها را به ما نشان می‌دهند

اولین قالب‌های سری آیفون 14 اندازه‌های نسبی قاب و دوربین این گوشی‌ها را به ما نشان می‌دهند

اولین تصاویر منتشر شده از قالب‌های آیفون‌های سری 14 تقریبا به ما نشان می‌دهند که در پاییز امسال باید منتظر چه چیزی باشیم.
۱۴۰۱/۱/۲۹

عکسی که ادعا می‌شود قالب‌هایی از مدل‌های سری آیفون 14 اپل است، به صورت آنلاین منتشر شده و پیش‌نمایش دیگری از اندازه‌های نسبی دستگاه‌های شایعه شده اپل را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که قالب‌های نشان داده شده در تصویر که منبع آنها شبکه اجتماعی چینی Weibo هستند، احتمالا برای استفاده در تولید قاب‌های آیفون شخص ثالث به جای گوشی‌های واقعی ساخته شده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که آنها با جزئیات تایید نشده‌ای که در ماه‌های اخیر شنیده‌ایم، به ویژه در رابطه با ابعاد دستگاه‌ها مطابقت دارند.

اولین تفاوت قابل توجه در خط تولید، عدم وجود مدل مینی است. اندازه‌های آیفون در سال ۲۰۲۲ در حال تغییر است و اپل آیفون ۵٫۴ اینچی را قرار است حذف کند، زیرا طبق آمارها اپل متوجه شده که استقبال از این مدل، طبق انتظارات اپل نبوده است.

اپل پس از فروش ضعیف آیفون‌های مینی، اندازه‌های بزرگ‌تر آیفون را برای دستگاه‌های پرچم‌دار خود در نظر دارد که شامل: آیفون 14 با نمایشگر ۶٫۱ اینچ، آیفون 14 پرو ۶٫۱ اینچی، آیفون 14 مکس ۶٫۷ اینچی، و آیفون 14 پرو مکس ۶٫۷ اینچی هستند. انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 14 شبیه مدل‌های آیفون 13 با همان طراحی لبه‌های تخت باشند.

تغییراتی جزئی در اندازه برآمدگی دوربین در همگی مدل‌های جدید آیفون پیش‌بینی می‌شود. با توجه به شماتیک‌های آیفون 14 پرو مکس که قبلا توسط Max Weinbach به اشتراک گذاشته شده است، ضخامت برآمدگی دوربین آیفون‌های ۲۰۲۲ سری پرو، به ۴٫۱۷ میلی‌متر می‌رسد که این میزان ۰٫۵۷ میلی‌متر بزرگتر از برآمدگی سری 13 پرو است.

فضایی که برجستگی دوربین در پشت آیفون اشغال می‌کند نیز در هر بعد حدود ۵ درصد افزایش ‌می‌یابد و از عرض فعلی ۳۵٫۰۱ میلی‌متر به ۳۶٫۷۳ میلی‌متر و از ارتفاع ۳۶٫۲۴ میلی‌متر به ۳۸٫۲۱ میلی‌متر می‌رسد. اما تمامی این موارد ذکر شده مربوط به مدلهای پرو است و در مورد مدل‌های پایه آیفون‌های سری ۱۴ اطلاعاتی در دست نیست.

image

 

همچنین انتظار می‌رود این تغییرات اندازه در قسمت برآمدگی دوربین، بهبودهایی را در دوربین اولتراواید ایجاد کند. شایعات حاکی از آن است که مدل‌های پرو سری 14 می‌توانند شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در دوربین زاویه باز و لنز تله فوتو باشند.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر معتبر اپل معتقد است که مدل‌های پرو آیفون 14 دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید و فیلم‌برداری 8K خواهند بود که نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فعلی با فیلم‌برداری 4K پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید.

در حالی که تصاویر منتشر شده فقط قسمت پشتی دستگاه‌ها را نشان می‌دهد، مدل‌های آیفون 14 پرو انتظار می‌رود که در قسمت جلو تغییری اساسی را تجربه کنند و اپل جای ناچ چند ساله‌اش را به یک سوراخ دایره‌ای و یک بریدگی کپسولی شکل بدهد. اما به نظر می‌رسد که مدل‌های استاندارد آیفون 14 از این طراحی جدید بی‌بهره بمانند و به مانند آیفون‌های سری 13 عرضه شوند.

طبق معمول اپل مدل‌های جدید آیفون‌های امسال را احتمالا در سپتامبر ۲۰۲۲ طی رویدادی مختص این محصولات، معرفی کند و به طبع آن تاریخ عرضه آن‌ها را هم اعلام کند.

شما چه انتظاراتی از آیفون‌های امسال اپل دارید؟ آیا اگر مدل‌های پرو تغییرات اساسی ذکر شده را در طراحی امسال تجربه کنند، این موارد برای تعویض گوشی قبلی شما قانع کننده خواهد بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)