خانهاخبار
مایکروسافت قصد افزودن تبلیغات به بازی‌های رایگان ایکس باکس را دارد!

مایکروسافت قصد افزودن تبلیغات به بازی‌های رایگان ایکس باکس را دارد!

گفته شده که شرکت مایکروسافت در حال یافتن راهکاری برای افزودن تبلیغات به بازی‌های رایگان پلتفرم ایکس باکس برای کسب درآمد بیشتر است.
۱۴۰۱/۱/۲۸

به تازگی گفته شده که شرکت مایکروسافت، در حال یافتن راهکاری برای افزودن تبلیغات به بازی‌های رایگان پلتفرم ایکس باکس است. برآورد‌های فعلی بر این است که تا سه ماهه سوم سال جاری، شاهد افزوده شدن تبلیغات به بازی‌ها باشیم. به گفته خبرگزاری Business Insider، این تبلیغات ممکن است به شکل بیلبورد‌های رندر‌ شده در بازی‌های مسابقه‌ای خود را نشان دهند؛ اما هنوز گفته نشده که آیا خبری از تبلیغات ویدیویی کامل خواهد بود یا خیر.

image

 

در یک حرکت عجیب و دور از انتظار، مایکروسافت قصد گرفتن درصدی از درآمد‌های حاصل از این تبلیغات را نداشته و تنها قصد گسترش شبکه تبلیغاتی پلتفرم ایکس باکس را دارد. این غول دنیای تکنولوژی، در حال بررسی شرکت‌های تبلیغاتی بوده تا گزینه‌های مناسبی را برای همکاری انتخاب کند؛ سپس، درآمد حاصل از تبلیغات پخش شده بین استودیوی توسعه دهنده بازی و شرکت تبلیغاتی مربوطه تقسیم خواهد شد.

به عقیده بسیاری، مایکروسافت مدت‌هاست که قصد دارد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد که درآمد بیشتری را از بازی‌های رایگان خود داشته باشند. این شرکت از سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، در تلاش برای گسترش شبکه تبلیغات ایکس باکس بوده که با معرفی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس در سال ۲۰۲۰ و استقبال خوب کاربران از آنها، این برنامه‌ها سرعت بیشتری یافته‌اند.

همچنین گفته می‌شود که مایکروسافت نگران واکنش‌های کاربران به این موضوع و پیامد‌های چنین رویکردی برای خود است؛ زیرا اکثر گیمر‌هایی که از کنسول استفاده می‌کنند، بر خلاف کاربران موبایل عادت به دیدن تبلیغات مداوم ندارند. برای مثال، شرکت EA Games که به رفتار‌های حریصانه شهرت دارد؛ در بازی UFC 4 تبلیغاتی را قرار داده بود اما پس از واکنش‌های منفی کاربران، دست به حذف آنها زد.

image

 

این شرکت نگرانی‌هایی نیز در زمینه حریم شخصی کاربران داشته و می‌خواهد که اطلاعات آنها را از دست سایر شرکت‌ها دور نگه دارد؛ به همین دلیل، مایکروسافت در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از اطلاعات کسب شده توسط موتور جستجوی بینگ و سایر پلتفرم‌های خود برای نمایش تبلیغات شخصی سازی شده به کاربران ایکس باکس را ندارد.

یکی از مقامات مایکروسافت درباره این موضوع به خبرگزاری Business Insider چنین می‌گوید:

«ما همیشه به دنبال بهبود تجربه کاربران و همچنین توسعه دهندگان در پلتفرم ایکس باکس هستیم؛ اما در حال حاضر امکان صحبت درباره چنین موردی وجود ندارد.»

به طور فعلی، تبلیغات تنها در دشبورد کنسول‌های ایکس باکس به چشم می‌خورند. تبلیغات درون بازی‌ها، موضوع تازه‌ای نیست و حتی فردی چون «باراک اوباما» نیز در کمپین انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری کشور آمریکا در سال ۲۰۰۸، به انتشار تبلیغاتی در بازی‌هایی چون Burnout Paradise، Madden 09 و Skate پرداخته بود.

image

 

درباره امکان مشاهده تبلیغات در بازی‌های کنسول ایکس باکس و پیامد‌های چنین سیاستی برای صنعت گیمینگ چه می‌اندیشید؟ آیا این حرکت مایکروسافت، با واکنش‌های منفی و شدید کاربران مواجه خواهد شد و یا قرار است تا شرکت‌های دیگر چون سونی نیز سیاست مشابهی را پیش بگیرند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)