خانهاخبار
«هیدئو کوجیما» پیوستن استودیوی خود به پلی استیشن استودیوز را رد کرد

«هیدئو کوجیما» پیوستن استودیوی خود به پلی استیشن استودیوز را رد کرد

«هیدئو کوجیما» که از کارگردانان شناخته شده دنیای گیم است؛ در روز گذشته توییتی را منتشر کرد که موجب گمانه‌زنی‌هایی در مورد پیوستن استودیوی کوجیما پروداکشنز به جمع استودیو‌های پلی استیشن شد. این کارگردان سپس با انتشار یک توییت دیگر، اعلام کرد که آنها همچنان یک استودیوی مستقل هستند.
۱۴۰۱/۱/۲۸

«هیدئو کوجیما» که از کارگردانان شناخته شده و محبوب دنیای گیم به حساب آمده و وی را با آثاری چون سری Metal Gear Solid می‌شناسیم؛ در روز گذشته و در حدود ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت ژاپن، عکسی را از بازی‌های پلی استیشن استودیوز توییت کرد که عنوان Death Stranding استودیوی کوجیما پروداکشنز نیز در آن به چشم می‌خورد. انتشار این توییت، موجب گمانه‌زنی‌هایی در مورد پیوستن کوجیما پروداکشنز به جمع استودیو‌های زیر مجموعه پلی استیشن شد؛ اما آقای «کوجیما» پس از ۱۰ دقیقه، توییت دیگری را منتشر کرده و اعلام کرد که کوجیما پروداکشنز همچنان به عنوان یک استودیوی مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

وی در توییت خود که توسط خبرگزاری IGN از ژاپنی به انگلیسی ترجمه شده است؛ چنین می‌گوید:


«به نظر می‌رسد که توییت اخیر من، موجب این شده که برخی برداشت‌های نادرستی داشته باشند. استودیوی کوجیما پروداکشنز از ابتدا مستقل بوده و فعالیت خود را به عنوان یک استودیوی مستقل ادامه خواهد داد.»

image

 

آقای «کوجیما»، پیش‌تر عضوی از تیم شرکت کونامی بود و انتشار بازی‌های سری Metal Gear Solid‌ نیز توسط همین شرکت انجام می‌شد. وی سپس به دلیل اختلافات خود با مدیران کونامی، این شرکت را ترک کرده و در سال ۲۰۱۵، استودیوی کوجیما پروداکشنز را تاسیس کرد. استودیوی کوجیما پروداکشنز تا به حال عنوان Death Stranding را منتشر کرده که نقش شخصیت اصلی آن، توسط «نورمن ریدوس» بازیگر سر‌یال The Walking Dead ایفا شده است. این بازی، در دنیایی آخر زمانی اتفاق افتاده و شخصیت اصلی آن که «سم بریجز» نام دارد؛ بسته‌هایی را به گوشه و کنار کشور آمریکا حمل کرده و سعی می‌کند تا ارتباطات مردم با یکدیگر را بار دیگر برقرار کند.

image

 

این عنوان، در ژانر خاصی جا نگرفته و تمرکز زیادی روی داستان و همچنین جابه‌جایی دارد که از کارگردان جاه‌طلبی چون «کوجیما»، دور از انتظار نبود. این بازی با بازخوردهای متفاوتی روبرو شده و برخی به تحسین آن پرداختند و برخی دیگر، به نقاط ضعف آن مانند سیستم مبارزه نه‌چندان جذاب این عنوان اشاره کردند. نسخه گسترده‌تری از این بازی نیز با نام Death Stranding Director’s Cut، برای کنسول پلی استیشن 5 و همچنین کامپیوتر‌های شخصی منتشر شد.

آقای «کوجیما»، همواره رابطه مثبتی با شرکت سونی داشته و این توییت نیز می‌تواند مربوط به همین امر باشد. وی در کنفرانس سونی در E3 سال ۲۰۱۵، خبر تاسیس استودیوی جدید خود یعنی کوجیما پروداکشنز را اعلام کرد و بازی Death Stranding نیز هرگز برای کنسول‌های ایکس باکس منتشر نشد. این عنوان همچنین از موتور گرافیکی دسیما استفاده کرده که توسط استودیوی گوریلا گیمز تولید شده است؛ این موتور گرافیکی، در عنوان انحصاری Horizon Zero Dawn نیز به کار رفته بود و استودیوی گوریلا گیمز از زیر مجموعه‌های پلی استیشن استودیوز است.

image

 

گمانه‌زنی‌ها در مورد خرید استودیوی جدیدی توسط پلی استیشن، بسیار زیاد هستند و شرکت سونی اخیرا استودیو‌های زیادی مانند هاوس‌مارک، ولکری انترتینمنت و بانجی را به جمع زیر مجموعه‌های خود افزوده است. رقیب اصلی پلی استیشن در بازار کنسول‌ها یعنی بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، چندی پیش با خرید شرکت اکتیویژن با مبلغ چشمگیر نزدیک ۷۰ میلیارد دلار، تعجب همگان را برانگیخت و به نظر رسیده که سونی در تلاش است تا با خرید استودیو‌هایی جدید، از قافله عقب نماند.

در مورد گفته‌های آقای «کوجیما» چه می‌اندیشید؟ آیا از طرفداران آثار این کارگردان هستید و یا هرگز بازی‌های وی را تجربه نکرده‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)