خانهاخبار
برنامه Switch to Android برای انتقال کامل اطلاعات از آیفون به گوشی اندرویدی توسط گوگل منتشر شد

برنامه Switch to Android برای انتقال کامل اطلاعات از آیفون به گوشی اندرویدی توسط گوگل منتشر شد

در این مطلب چگونگی کار با برنامه جدید گوگل برای انتقال امن اطلاعات از سیستم‌ عامل iOS به اندروید را بررسی می‌کنیم.
۱۴۰۱/۱/۲۷

سال 2017 بود که برنامه اختصاصی و رسمی اپل به نام Move to iOS برای انتقال اطلاعات از گوشی اندرویدی قدیمی کاربر به گوشی آیفون جدید معرفی شد که کاربران به وسیله آن می‌توانند اطلاعات خود را به راحتی و بدون واسطه به گوشی آیفون جدید خود منتقل کنند.

حالا در سال 2022، نوبت به گوگل رسیده است تا برنامه اختصاصی خود به نام Switch to Android را در دسترس کاربران iOS قرار دهد تا انتقال اطلاعات از آیفون به گوشی اندرویدی نیز به راحتی انجام شود. این برنامه که امروز توسط گوگل عرضه شد این امکان را به کاربران می‌دهد تا تمام اطلاعات موجود در آیفون قدیمی خود را به گوشی اندرویدی جدید منتقل نمایند.

image

 

شایان ذکر است که قبل از عرضه برنامه اختصاصی گوگل، کاربران برای انتقال اطلاعات از آیفون خود به گوشی اندرویدی خود مجبور بودند تا از دستگاه واسطه مانند کامپیوتر شخصی بهره ببرند و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود را از آی‌کلاد را روی یک کارت حافظه جانبی انتقال دهند و تمام عکس، فیلم‌ها و سایر اطلاعات را در گوشی اندرویدی جدید خود قرار دهند. حالا با بهره‌گیری از برنامه جدید گوگل، نیاز به دستگاه واسطه به طور کلی برطرف می‌شود و همچنین سرعت انتقال اطلاعات نیز به طرز چشمگیری بالا می‌رود.

طرز کار برنامه Switch to Android به این شکل است که تمام اطلاعات مربوط به کاربر مانند فیلم‌ها، عکس‌ها، لیست مخاطبین و تقویم را که در حساب رسمی آی‌کلاد ذخیره شده است را به برنامه‌های معادل اندروید شامل گوگل درایو و گوگل فوتوز انتقال می‌دهد و کاربر قادر خواهد تا تمام اطلاعات خود را که در گوگل درایو موجود هست را به گوشی اندرویدی جدید خود بازیابی نمایند.

چگونگی کار با برنامه Switch to Android در چهار مرحله ساده که به صورت زیر است انجام می‌شود:

مرحله یک: کاربران بعد از نصب برنامه باید QR Code نمایش داده شده در گوشی اندرویدی خود را اسکن نمایند تا دو گوشی به یکدیگر متصل شوند.

image

 

مرحله دو: در این مرحله، کاربران باید انتخاب کنند کدام دسته از اطلاعات به گوشی جدید اندرویدی منتقل شود.

image

 

مرحله سه: در این مرحله از کاربران خواسته می‌شود تا برنامه iMessage را طبق دستورالعمل نوشته شده غیر فعال نمایند.

image

 

مرحله چهار: در آخر کاربران می‌توانند تا فرآیند انتقال اطلاعات به صورت پشتیبان از گوشی آیفون خود به گوشی جدید اندروید را آغاز نمایند.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که برنامه Switch to Android  در حال عرضه محدود است و در همین راستا، در لیست برنامه‌های اپ استور قرار ندارد ولی این برنامه از طریق این لینک قابل دانلود خواهد بود. البته باید اشاره کرد که برنامه جدید گوگل در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود و ایرادات مختلفی دارد که انتظار می‌رود تا زمان عرضه عمومی در اپ استور ایرادات آن از طرف گوگل برطرف شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

پویا

۱۴۰۱/۱/۲۷
کدام نادانی از ای او اس به هنگروید سوییچ میکنه اخه :))))))