خانهاخبار
اپل در حال کار روی حداقل ۹ عدد مک جدید است

اپل در حال کار روی حداقل ۹ عدد مک جدید است

طبق گزارش‌ها اپل در حال کار روی حداقل ۹ دستگاه مک جدید با مدل‌های مختلف چیپست M2 است.
۱۴۰۱/۱/۲۶

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از گزارش‌های توسعه‌دهندگان عنوان کرده که اپل به صورت داخلی چندین نوع از تراشه نسل بعدی خود یعنی M2 و مک‌های به روز شده مجهز به آنها را آزمایش می‌کند. حداقل ۹ مک جدید در حال توسعه هستند که از چهار تراشه مختلف M2 استفاده می‌کنند که قرار است جانشین تراشه‌های M1 فعلی شوند.

اپل در حال توسعه سری‌های مختلف چیپست M2 است که شامل مدل استاندارد M2، مدل رده بالای M2 Pro، مدل رده بالاتر M2 Max، و جانشین قدرتمندترین تراشه فعلی خود یعنی M1 Ultra است که قرار است در دستگاه‌های زیر به کار روند:

  • مک بوک ایر با تراشه M2 که شامل ۸ هسته پردازشی و ۱۰ هسته گرافیکی است
  • یک مک مینی با تراشه M2 و یک مدل بالاتر مک مینی با تراشه M2 Pro
  • مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو با تراشه M2
  • مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با چیپست‌های M2 Pro و M2 Pro Max که پردازنده M2 Pro Max دارای گرافیک ۱۲ تا ۳۸ هسته‌ای در کنار حافظه ۶۴ گیگابایتی خواهد بود
  • یک مک پرو که در آن از تراشه جانشین تراشه M1 Ultra فعلی که در مک استودیو استفاده شده است، بهره برده خواهد شد

image

 

اپل همچنین نسخه M1 Max مک مینی را نیز آزمایش کرده است، اما انتشار مک استودیو ممکن است عرضه چنین دستگاهی را بی‌معنی کند، بنابراین شاید اپل از تراشه‌های M2 و M2 Pro در مک مینی جدید استفاده کند.

به گفته بلومبرگ صحبت از آزمایش داخلی به معنی یک گام کلیدی در فرآیند توسعه است و نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها می‌توانند در ماه‌های آتی عرضه شوند. شایعات متعددی در مورد مک بوک ایر جدید، مک بوک پرو ۱۳ اینچی به روزشده، مک پرو، و مک مینی جدید شنیده‌ایم، اما این اولین باری است که در مورد به روزرسانی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در سال جاری می‌شنویم.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که می‌توان انتظار داشت مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی، و مک مینی جدید در سال ۲۰۲۲ عرضه شوند و بلومبرگ قبلا گفته بود که حداقل دو مک در اواسط سال و احتمالا در جریان رویداد WWDC، معرفی شوند.

به نظر شما در کنفرانس WWDC امسال شاهد رونمایی از چه دستگاه‌هایی خواهیم بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)