خانهاخبار
اپل برنده‌های مسابقه Shot On iPhone را معرفی کرد

اپل برنده‌های مسابقه Shot On iPhone را معرفی کرد

اپل برنده‌های مسابقه Shot On iPhone را در قسمت تولید عکس‌های ماکرو اعلام کرد. در ادامه می‌توانید شاهد عکس‌های زیبا و چشم‌نواز این برندگان باشید.
۱۴۰۱/۱/۲۶

ده عکس که با استفاده از ویژگی ماکرو آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس گرفته شده‌اند، برنده جدیدترین دوره مسابقه Shot On iPhone اپل شده‌اند.

اپل در چالش عکس‌های ماکرو خود، از اواخر ژانویه ۲۰۲۲ تا ۱۶ فوریه ۲۰۲۲، عکس‌های شرکت کنندگان از سراسر جهان را دریافت دریافت کرد تا آنها را بررسی کرده و سپس برندگان را اعلام کند. هیئت داوران بین‌المللی از آن زمان تاکنون عکس‌ها را بررسی کرده‌اند تا بالاخره ۱۰ مورد برتر را از بین آنها انتخاب کنند.

اپل در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «تصاویر برنده نشان می‌دهد که زیبایی عکاسی ماکرو توانایی آن در تبدیل چیزهای معمولی به خارق‌العاده و ثبت چیزهای کوچک به شکلی بزرگ است».

این عکس‌های برنده شامل عکس‌هایی باورنکردنی از طبیعت است که ممکن است با چشم غیرمسلح نادیده گرفته شوند، مانند قطرات شبنم روی تار عنکبوت، دانه‌های برف روی موهای سگ، گل هیبیسکوس غاردار، و یک توت فرنگی غرق شده در حباب‌های آب سودا.

فینالیست‌ها از آرژانتین، چین، مجارستان، هند، ایتالیا، اسپانیا، تایلند، و آمریکا هستند، که چهار نفر از ده نفر نهایی از ایالات متحده، از نیوجرسی، نیویورک سیتی، سانفرانسیسکو و بوستون هستند.

برای مسابقه امسال Shot On iPhone اپل نظرات داوران را در مورد هر عکس منتشر کرده است.

نام اثر: گدازه آتشفشانی

  • از Abhik Mondal New Milford - نیوجرسی (آمریکا)

گدازه آتشفشانی یک عکس ماکرو از یک دسته گل است  که در خواربار فروشی محلی عکاس گرفته شده است.

Billy Sorrentino یکی قضات گفته: «عکس این شخص از گل آفتابگردان یک ویترین فوق‌العاده از قدرت آیفون است. گلبرگ‌ها بیننده را به سمت گل‌ها و دانه‌های دیسکی آن هدایت می‌کنند. کنتراست، بافت و قاب‌بندی هوشمند، این عکس را به یک برنده تبدیل کرده است».

image

 

نام اثر: لانه زنبور عسل

  • از Tom Revees - نیویورک (آمریکا)

به گفته داور Pamela Chen این تصویر حالت خاصی دارد. شما عملا می‌توانید باد تند زمستانی را که این دانه‌های برف در اینجا جارو کرده است، حس کنید، که در صریح‌ترین و ذوب نشده‌ترین حالت زیباییشان به خوبی دیده می‌شود.

لانه زنبور عسل یک عکس ماکرو از دانه‌های برف در موهای سگ عکاس در حین پیاده‌روی است.

image

 

نام اثر: تذهیب برگ

  • از Trevor Collins - بوستون (آمریکا)

این اثر در حالی گرفته شده که نور آفتاب مستقیما روی میز عکاس از پشت به گیاه می‌تابیده است.

Anand Varma از داوران گفته که چه کسی می‌دانست که یک برگ معمولی می‌تواند انقدر پیچیده باشد؟ قابل توجه است که چگونه یک نور پس زمینه ساده می‌تواند این دنیای پنهان ساختار و اتصال را آشکار کند که در غیر این صورت مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

image

 

نام اثر: توت فرنگی در آب گازدار

  • از Ashley Lee - سانفرانسیسکو (آمریکا)

این عکس به دلیل استفاده از ویژگی ماکرو برای زنده کردن سوژه، بسیار مورد تحسین واقع شده است.

داور Kaiann Drance گفته: «این عکس در نگاه اول نفس مرا بند می‌آورد. وضوح حرکت و درخشندگی توت فرنگی واقعا بسیار لذت‌بخش است».

image

 

نام اثر: شیشه دریا

  • از Guido Cassanelli - بوئنوس آیرس (آرژانتین)

داور Yik Keat Lee می‌گوید: «وقتی از تابع ماکرو استفاده می‌کنیم، دنیای کوچک بزرگنمایی می شود و این یک نمونه کامل از آن است. صادقانه بگویم من حتی نمی‌دانم این ماده دقیقا چیست، اما این واقعیت که در هرج و مرج تقارن وجود دارد، همراه با چندین رنگ پر جنب و جوش، آن را فوق‌العاده جذاب می کند».

این ماده شیشه دریا است که از سواحل دریا توسط عکاس در آرژانتین جمع‌آوری شده است.

image

 

نام اثر: غار

  • از Marco Colletta - تارانتو (ایتالیا)

عکاس این عکس نامش را غار گذاشته زیرا سایه‌های شدید و شکل پوشاننده گلبرگ‌ها او را به یاد یک غار عمیق می‌اندازد.

Della Huff گفته که بافت‌ها و رنگ‌های غنی این تصویر آن را متمایز می‌کند و فوکوس ملایم پیش زمینه، عنصر ترکیبی فوق‌العاده‌ای است که بیننده را به سمت خود می‌کشاند.

image

 

نام اثر: هنر در طبیعت

  • از Prajwal Chougule Kolhapur - ماهاراشتا (هند)

Apeksha Maker گفته که این یک تصویر فوق‌العاده است. نقش دوربین گوشی در تمرکز روی جزئیات بی‌نظیر است.

این اثر از یک تار عنکبوت با قطرات شبنم توسط عکاس گرفته شده است.

image

 

نام اثر: یک قطره آزادی

  • از Daniel Olah - بوداپست (مجارستان)

Peter McKinnon گفته: «قطره آب در مرکز یه نقطه کانونی آشکار است، با این حال من واقعا چگونگی جلوه دادن لبه‌های گیاه را دوس دارم. حاشیه‌های بسیار کم و مصنوع برای اینقدر نزدیک شدن. پس زمینه سیاه به عکس یک حس عالی هنری می‌بخشد».

image

 

نام اثر: گوهر پنهان

  • از Jirasak Panpiansin - چائیاپهوم (تایلند)

این عکس پس از یک طوفان استوایی توسط عکاس گرفته شده است.

Anand Varma می‌گوید که من عاشق نور متنوع در این تصویر هستم که بافت سطحی برگ را روشن می‌کند و در عین حال ساختار درونی آن را آشکار می‌کند.

image

 

نام اثر: شکوفه آخر

  • از Hojisan - چونگ کینگ (چین)

Apeksha Maker گفته: «این عکس چیزی کمتر از یک نقاشی نیست. آنچه فورا نظر من را جلب می‌کند دامنه دینامیکی بالای آیفون است که نور خشن و ملایم را به آرامی یکنواخت می‌کند».

شکوفه آخر لحظاتی قبل از وزیدن نسیم به گلبرگ‌ها را به تصویر می‌کشد.

image

شایان ذکر است که اپل اکنون نام کامل عکاسان را ذکر می‌کند. در دوره‌های قبلی اپل فقط یک نام با شهر آن را فهرست می‌کرد. جالب اینجا بود که اپل عکاسان را از رقابت حذف می‌کرد، اما پس از انتقادات زیاد در این دوره شاهد ذکر نام کامل افراد و شرکت دادن عکاسان حرفه‌ای و معروف نیز بودیم.

آثار این ده برنده بر روی بیلبوردها، در فروشگاه اپل، و به صورت آنلاین نمایش داده خواهد شد. اپل تایید می‌کند که به برندگان هزینه استفاده از آثار آنها را پرداخت خواهد کرد، اما میزان این هزینه را اعلام نکرده است.

در میان این عکس‌ها کدام‌یک از آنها نظر شما را بیشتر جلب کرد؟ به نظر شما آیا همگی این عکس‌ها لایق حضور در لیست ۱۰ عکس برتر بودند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)