خانهاخبار
بازی های بتل رویالی که تفاوت ها را رقم زدند

بازی های بتل رویالی که تفاوت ها را رقم زدند

سبک بتل رویال بخصوص در چندسال اخیر یکی از پیشتازان بازی های دیجیتالی بوده است ...
۱۴۰۱/۱/۲۵

سبک بتل رویال بخصوص در چندسال اخیر یکی از پیشتازان بازی های دیجیتالی بوده است که توانسته است رکوردهای بسیاری را در تعداد بازی کنان آنلاین ، تعداد دانلود و ... بکشند و خود رابیشتر از پیش نشان دهد. 

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد. 

image

بتل رویال سبکی چندگانه است ، بدین معنا که در بتن خود ، سبک اکشن دارن ، سبک ماشین سواری و موتور سواری آزاد دارد ، سبک بقا دارد و ... . 

در بازی های بتل رویال ، بازیکن در منطقه ای با ابعاد مشخص که بیشتر جزیره های دورآفتاده است قرار داده میشود . در این جزیره تعدادی بازیکن دیگر نیز وجود دارند که فقط یک نفر باید از آن تعداد زنده خارج شود. اصول کلی بازی های بتل رویال این چنین است . در ادامه به معرفی برخی از محبوبترین بازی های بتل رویال خواهیم پرداخت. قصد ما بیشتر پرداختن به سری بازی های بتل رویال اندروید می باشد و از این رو ممکن است برخی از بازی های در کنسولهای دیگر وجود نداشته باشند.

کالاف دیوتی موبایل : 

کالاف دیوتی عنوانی شناخته شده برای بازی خورهای قدیمی است که خاطرات بسیاری را برای آنها زنده می کند. این سری از بازی ها که توسط شرکت اکتیویژن توسعه داده شده است نسخه های بسیار مختلفی برای کنسولهای بازی و دستکتاپ عرضه کرده است. برای نخستین بار اکتیویژن نسخه ای بسیار جذاب و متفاوت برای گوشی های موبایل با نام call of duty mobile در اواخر سال 2019 عرضه کرد که با استقبال بینظیر کاربران گوشی های موبایل همراه شد . در این نسخه امکان انجام بازی به صورت آنلاین تک نفره و چند نفره وجود دارد . نکته ی حائز اهمیت ورود اکتیویژن به سری بازی های بتل رویال در این نسخه بود که جذب کاربر به کالاف دیوتی را به میزان قابل توجهی افزایش داد و به نوعی آن را بسیار محبوب تر از پیش کرد . افرادی که به دنبال دانلود بهترین بازی های اندروید بودند در مدتی کوتاه با نام کالاف دیوتی موبایل مواجه شدند و با ورودی به دنیای کالاف، شیفته ی انجام این بازی شدند. 

اکتیویژن پس از مشاهده ی استقبال بسیار گسترده از کالاف دیوتی موبایل ، نسخه ای مخصوص برای کنسول های بازی با عنوان کالاف دیوتی وارزون ارائه داد که فوج فوج بازیکنان حرفه ای و استیمرهای پروفشنال را به خود جذب کرد. 

جالب است بندانید که اکتیویژن اعلام کرده است که تا سال 2023 نسخه ی موبایل بازی کالاف دیوتی وارزون را نیز ارائه خواهد کرد . ناگفته نماند که در اوایل سال 2022 شرکت اکتیویژن و تمامی زیرمجموعه های آن توسط کمپانی معظم مایکروسافت خریداری شد و انتظار میرود در آینده بازی هایی مخصوص برای ویندوز و ایکس باکس نیز از اکتیویژن منتشر شود.

فری فایر اندروید : 

فری فایر پردانلودترین بازی بتل رویال برای گوشی های اندروید است که فقط در فروشگاه گوگل پلی استور بیش از 1 میلیارد بار دانلود شده است. این بازی جذاب و فوق العاده درگیر کننده برای اولین بار در سال 2017 و به صورت اختصاصی برای گوشی های موبایل عرضه شد و توانست قدم به قدم و البته زیر سایه ی سنگین بازی هایی همچون فورتنایت و پابجی به حرکت خود ادامه دهد. در سال های اخیر و با بهبود گیم پلی بازی و افزودن مپ های بیشتر بازی کننده های بازی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد . البته ناگفته نماند محدودیت های ایجاد شده برای پابجی و محدودیت های خودخاسته ی فورتنایت سبب شد که کاربران به سمت انجام بازی ای کم دردسرتر بروند و همین موضوع سبب شد که دانلود فری فایر اندروید به بیش از 1 میلیارد بار در گوگل پلی استور برسد و اولین بازی بتل رویال و اکشن اندروید باشد که به این رکورد دست پیدا میکند.

فورتنایت اندروید : 

فورتنایت اولین بازی ای بود که نام بتل رویال را به زبان ها انداخت. سرورهای قدرتمندی که این بازی داشت شرایط را برای بازی آنلاین همزمان ده ها میلیون نفر آماده میکرد و در نتیجه تجربه ی یک بازی آنلاین با این حجم از پلیر سبب شد که بسیاری از کاربران به سمت این بازی کشیده شوند. 

محدودیت های عرضه ی شدید ابتدایی فورتنایت موبایل برای انجام بازی در گوشی های اندرویدی سبب شد که بسیاری از بازیکنندگان مشتاق از انجام این بازی باز بمانند و در پایان نیز به سمت سری بازی های مشابه همچون فری فایر یا کالاف موبایل حرکت کنند. 

فورتنایت در ابتدا با اکشن های جذاب و همینطور امکان تغییر قیافه ی بازیکنان محبوب شد . البته ناگفته نماند که گیم پلی فوق العاده ی این بازی همچنان آن را به معنای یکی از محبوبترین بازی های بتل رویال تبدیل کرده است . 

فورتنایت موبایل ابتدا با کش و قوس های فراوانی که با گوگل داشت ، ترجیح داد که به گوگل پلی استور وارد نشود و به صورت مجزا و از طریق سایت خود شرکت در اختیار بازیکننده ها قرار گیرد. سپس برای مدتی وارد گوگل پلی استور شد و مجددا با بوجود امدن مشکلات مالی مجددا از گوگل پلی استور خداحافظی کرد. هم اکنون امکان دانلود این بازی از سایت اپیک گیم یا سایت کافه اپس اندروید امکان پذیر می باشد.

سخن پایانی : 

با پیشرفت های حاصل شده در بازی های بتل رویال و ورود کمپانی های شناخته شده ای همچون اکتیویژن به تولید این سبک از بازی ها، به نظر می آید آینده ای بسیار روشن در انتظار این سبک است . از سویی دیگر ورود رقبای قدرتمندی همچون EA با معرفی بازی Apex Legends Mobile در سال 2022، نوید سالی جذاب و رقابتی برای بازی های بتل رویال دارد که میتواند به کام بازیکنندگان این سری از بازی ها نیز باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ermiya

۱۴۰۱/۱/۳۰
سوسیسع

AhmadRezaGr

۱۴۰۱/۱/۲۷
کم کم باید Apex legendsهم به لیست اضافه شه

یاسین

۱۴۰۱/۱/۲۷
میخام سیپی رایگان

علی اصغر

۱۴۰۱/۱/۲۶
بتل رویال یعنی پابجی... این مقاله بدون پابجی واقعا مضحکه