خانهاخبار
عینک واقعیت افزوده متا احتمالا سال 2024 عرضه خواهد شد

عینک واقعیت افزوده متا احتمالا سال 2024 عرضه خواهد شد

به تازگی گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه متا در حال توسعه عینک واقعیت افزوده برای پروژه متاورس خود است.
۱۴۰۱/۱/۲۶

متا یا همان فیس بوک سابق تا به امروز پروژه‌های سخت‌افزاری زیادی را توسعه داده است و روانه بازار کرده است ولی به جز هدست واقعیت مجازی آکولوس (Oculus) موفقیت چندانی کسب نکرده است. در همین راستا، امروز گزارشی منتشر شد که خبر از عینک جدید واقعیت افزوده این شرکت می‌دهد که در حال توسعه است. براساس این گزارش، عینک واقعیت افزوده متا با اسم پروژه Nazare در حال پیگیری است و در سال 2024 عرضه خواهد شد. به علاوه، مدل‌های جدیدتر این عینک واقعیت افزوده در سال 2026 و 2028 میلادی روانه بازار خواهد شد.

image

 

شایان ذکر است که در این گزارش اشاره شده است متا میلیون‌ها دلار برای توسعه این عینک‌های واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده است. در این راستا، به نظر می‌رسد عینک‌های واقعیت افزوده جدید متا برای آینده پروژه متاورس مارک زاکربرگ خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود قیمت عینک واقعیت افزوده متا گران‌تر هدست واقعیت مجازی آکولوس کوئست 2 است که در حال حاضر با قیمت 300 دلار به فروش می‌رسد. البته باید اشاره کرد این افزایش قیمت در مقایسه با فناوری‌های به کار رفته در محصول جدید متا منطقی خواهد بود.

از فناوری‌های پیشرفته احتمالی که در عینک واقعیت افزوده متا به کار خواهد رفت می‌توان از دوربین‌های دنبال‌کننده چشم، موج‌برهای اختصاصی (Custom Waveguides) و پروژکتورهای microLED نام برد که هزاران دلار خرج برداشته است. به علاوه، عینک جدید متا حدود 100 گرم وزن خواهد داشت که حدود چهار برابر عینک‌های عادی است و از فریم‌های ضخیم مشکی بهره می‌برد. همچنین عمر باتری این عینک واقعیت افزوده حدود 4 ساعت است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)