خانهاخبار
احتمال تاخیر در عرضه هدست VR2 سونی

احتمال تاخیر در عرضه هدست VR2 سونی

احتمال دارد که هدست VR2 سونی را تا سال ۲۰۲۳ در بازار نبینیم.
۱۴۰۱/۱/۲۵

نسخه اول هدست پلی استیشن VR سونی در اواخر سال ۲۰۱۶ عرضه شد و تاکنون هیچ به روزرسانی نداشته است. در ژانویه امسال این شرکت سرانجام برنامه‌های خود را برای عرضه نسخه دوم این محصول اعلام کرد و یک ماه بعد طراحی آن را فاش کرد. با این حال سونی هرگز به تاریخ عرضه خاصی خود را متعهد نکرده بود، اما گمان می‌رفت که سونی این محصول را امسال عرضه کند.

با این حال راس یانگ (از مشاوران زنجیره تامین نمایشگرها)، گزارش می‌دهد که پلی استیشن VR2 سال آینده عرضه می‌شود. مشخص نیست که چه چیزی باعث این تاخیر شده است، اما شاید حتی از ابتدا هدف عرضه اصلی در سال ۲۰۲۳ بوده است. با این حال اگر این موضوع به وقوع بپیوندد، سونی فروش در فصل تعطیلات را از دست خواهد داد.

image

 

PSVR2 برای کار با پلی استیشن ۵ طراحی شده است و از طریق یک کابل USB-C ارتباط برقرار می‌کند. کابل مذکور تصاویر 4K HDR را با فرکانس ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز انتقال می‌دهد. این هدست با میدان دید گسترده‌تر ۱۱۰ درجه (از ۱۰۰ درجه FoV در نسخه اصلی) و تصویر بسیار واضح‌تر به لطف دو نمایشگر اولد با وضوح ۲۰۴۰ در ۲۰۰۰ پیکسل (در مقایسه با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مدل قبلی) ارتقا یافته است.

به هر حال با وجود تاخیر هدست VR2 سونی و شایعه هدست اپل، جهش عظیمی در فروش هدست‌های AR/VR در فروش پیش‌بینی می‌شود. به نظر می رسد این صنعت نسبتا نوپا در حال قدم گذاشتن به دوره جدیدی است که با ورود شرکت‌های دیگر مانند اپل به این حوزه رونقی دوچندان را تجربه خواهد کرد.

به نظر شما آن طور که پیش‌بینی می‌شود و شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از این صنعت اسقبال خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)